Så här har vi haft det under våren En presentation av vad klass 3 på Krika Bygdeskola har gjort under vårterminen 2001.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Frågor som vi brottats med
Äventyr i sjumilaskogen
Samtala om böcker.
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Behandlingsfas 1, hjälpmedel
- en positiv och realistisk självbild
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Kristinedalskolan F-9 skola i Stenungsund 600 elever 19 språk.
Arbetsterapi i skolan.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Här kommer lite bilder på vad vi har gjort i klassen.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Barnanpassad utredning
Patientenkät sommaren -13
Barnarbete då nu  sen.
Solanderskolan presenterar
Tema boende hösten 2006 Stora arbetslaget Klicka med vänster musknapp för att byta bild © ptra06.
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Källbystugans kvalitetsarbete
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Slöjd Presentation! Av: Malte Bergman.
En guide i praktisk loggboksanvändning
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Hur får jag använda digitalt material i min undervisning?
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Byggsats Happy Birthday
Rita av.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Välkomna.
Läroplansarbete Träff med Ö-team Mål med dagen Öka förståelsen för det arbete vi gör med rektorer/förskolechefer och läroplanspiloter Öka.
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
IKT i nöd och lust! Hur får man eleverna att ta eget ansvar? Hur får man dem att samarbeta? Och hur får man lärare att vilja jobba ämnesövergripande?
Hur arbetar vi och vad har vi gjort hittills?
Frånvarorutin i förskolan
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Pengar 1 Jacob Freij, Mogärdeskolan 4-9, Vetlanda –
SIM TEAM.
Arbetsförmedlingens insatser för dem som deltagit i programmet arbetslivsintroduktion Siri Persson Avdelningen Rehabilitering till arbete, Strategienheten.
Skolutveckling via digitala medier
Background Egenskaper FritidsintressenArbetslivserfarenheter.
Resultat: Vi ser en ökning av antalet tillfällen av utevistelse och promenader. Antalet boende som får erbjudande om utevistelse har ökat, under den tredje.
Vad är bra och vad kan bli bättre? Utvärdering med Ekjur12 15/
Välkomna till föräldramöte Skarpnäcksskolan år 5
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Undvik intervjumissarna
Välkommen! Föräldramöte HT B.
Slutprojekt II Slöjd i relation till hållbar utveckling Projekt : Tillverka en cirkelsåg.
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Vem är jag, Vem är du?.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Det är tisdag och Björn ska på sin första ishockeyträning. Han skakar i hela kroppen av nervositet. Han har aldrig stått på några skridskor förut. När.
Skapande skola Kyrkskolan. Pengarna som tilldelats Kyrkskolan har använts till författarbesök. År 1-3 har haft besök av Helena Bross vid två.
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Konjunktioner bindeord.
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
på föräldramöte för år 3-6!
Elev loggbok.
Lärande, enligt PUH om hur du kan bli ägare av ditt eget lärande
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.

6A - LÄXOR v. 12 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 12?
Välkomna till mitt utvecklingssamtal
Välkomna!.
Presentationens avskrift:

Så här har vi haft det under våren En presentation av vad klass 3 på Krika Bygdeskola har gjort under vårterminen 2001

Så här började det…. Det var mycket som blev nytt för klassen när vårterminen startade. Det kom en ny lärare och därmed lite annorlunda arbetssätt och rutiner. Men barnen kom snabbt in i de ändrade förhållandena och rättade när det var något som skilde sig för mycket från hur de hade gjort tidigare. Det dröjde inte länge förrän vi kom underfund med att vi hade en gemensam nämnare, barnen och jag. Nämligen Nalle Puh. När de förstod att även jag var en hängiven Nalle Puh-fan dröjde det inte länge förrän böckerna med klistermärken kom fram och vi skulle byta våra skatter med varandra. Jag trivdes mycket bra i klassen från början. Barnen lärde mig mycket om sina tidigare rutiner. Eftersom jag tyckte att det var viktigt att inte ändra om för mycket i deras skolvardag har de kvar det mesta av sitt tidigare arbetssätt i klassrummet.

Hur vi har arbetat….. Barnen är mycket duktiga på att ta ansvar för sin egen utbildning. De sätter sina egna mål tidigt på terminen och arbetar sedan för att nå upp till dessa mål. Varje vecka gör de sina egna veckoplaneringar och i dessa ingår vissa moment i svenska, matte och SO/NO som är lika för alla, men sedan lägger de till ett eller två av sina egna personliga mål. Därför är alla planeringarna olika och de får arbetsuppgifter därefter.

Eftersom alla barnen har eget ansvar för sin undervisning har de också ett eget ansvar när det gäller att se till så att uppgifterna blir gjorda under veckan. Därför kan det ibland ha hänt att läxorna inte har stämt överens med vad som har stått i veckobrevet. Tack vare detta arbetssätt blir varje barns behov och önskemål tillgodosett, precis som vår läroplan förespråkar. Det innebär att det finns 14 egna individer i klassen som kommer att utvecklas efter sin egen förmåga och i den takt som de själva är mogna för. Ann