Coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅ NU SEN ÖKAD MEDVETENHET RISKING BEING ALIVE.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Handlednings-samtal Utforska – klargöra samband mellan tanke
Advertisements

Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Nulägesanalys genom frågor
KOLLEGIAL HANDLEDNING REFLEKTION TILLSAMMANS I ARBETSLAG
Individuellt lärande tillsammans
© Copyright APeL 2004 Hanne Randle Delaktighet för hållbar utveckling Reflekterande arbetsplatser i Karlstad, Forshaga och Grums kommun För.
Södertälje Parallellprocesser i arbetet med familjehemssekreterare och barnsekreterare.
Varför arbeta med interpersonella relationer i handledning?
”Många tror liksom att livet går som det går, att det nästan är lite förutbestämt. Men man gör ju livet. Man bestämmer själv vad man vill göra.” Sofia,
Hur tänka och göra som processtödjare
Molndal.se Kultur och Fritid - Bibliotek Synliggör biblioteket - i teori och praktik Anette Eliasson
Syfte ”FramtidsFrön inspirerar pedagoger och annan
I huvudet på en gammal fastighetsförvaltare.
Förbättringsområde enligt handlingsplan: ___________________________________ Mål: ________________________________________ Aktivitet (åtgärd/förändring.
Case Aneby Vilka är vi?.
Kompetensutvecklingsprojektet Koh-I-Noor
Konsten att spelleda Spelledarens uppgift. Vad är en spelledare? En spelledare är, enkelt uttryckt, den person som leder ett rollspel. Han eller hon utgör:
Utbildningen ska vila på beprövad erfarenhet och vetenskaplig grund Källa: Nya skollagen SOU 2009:94 Behov av forskningsartiklar som är mera konkreta och.
Lund Studentlitteratur
Läroplansträff förskolan - betydelse av förhållningssätt och syn på barn för att lyckas med pedagogisk dokumentation Välkomna!
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
Kolbs cirkel för erfarenhetsbaserat lärande (Börjeson, 2004)
Att införa nya arbetssätt……. …… och att upprättahålla det nya!
Systemförståelse, systemiskt tänkande och grupprocesser
Hur vill du att vi arbetar med dessa uppgifter?
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Effektivisera med ökad kvalitet
Jag heter Sussi.
Rudbeck - en utvecklingsresa
Gruppens utveckling i sju faser
Språkstöd på modersmål för att medvetandegöra sitt eget lärande
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
INTEGRATION Som nykomlingens vän och stöd Integrationscykeln.
Skriva noveller.
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
NU-sjukvården. Tiderna förändras Krav och förväntningar ändras samtidigt som sjukvården utvecklas och förändras. Det är dags att tänka nytt.
Bedömning för lärande En beskrivning av hur bedömning kan förstärka elevernas lärande Sammanfattning Christian Lundahls bok Bedömning för lärande 2011.
Herman & Brita Utskrivningsprocessen Gislaved.
Det goda mötet /förebyggande & främjande i Kalmar län Johan Engdahl.
Ledamot i en beredning - vad innebär det? Anders Öberg.
Att representera Greppa Näringen
Design & Utvärdering, 5 poäng Designern Torsdagen den 23/3 Informatik A.3.
Rekrytering av sjuksköterskor Nuläge Nuläget – rekryteringsbehov sjukskötersketjänster Totalt rekryteringsbehov: Cirka 50 tjänster (varav.
Medveten nävaro Du kan öka din förmåga att göra det bästa av varje situation. Du minskar ditt automatiserade sätt att reagera och ökar din valfrihet och.
SCHOOL OF HUMAN SCIENCES Värdepedagogiskt forskningsfält på HiK Utgår från den del av den pedagogiska praktiken som leder till att barn och unga utvecklar.
U t v e c k l i n g s c e n t r u m
Motiverande samtal om tobaksvanor torsdag 8 nov
SAMARBETE - OM ATTITYD, FÖRSVAR OCH ATT BEVAKA EGNA INTRESSEN.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
Socialpsykologi.
Stegen i förbättringskatan
PGSA.
Skolutveckling genom aktionsforskning
Nonviolent Communication
Vad har du hört under förmiddagen? Vad förefaller vara viktigt för att röra sig från kunskap om social hållbarhet till handling i frågorna? Bilda grupper.
Språkutvecklande arbetssätt
Att jobba språkutvecklande
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
BAKGRUND OCH FAMILJEÖVNING Hur motiverar man familjer att ändra sina levnadsvanor? Hur känner man igen familjers och familjemedlemmars vilja till förändring?
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
DIPLOMERAD GESTALTTERAPEUT, 3 ÅR Relationell terapeututbildning på humanistisk grund- genom teori, praktik och upplevelsebaserad inlärning
KTH ROYAL INSTITUTE OF TECHNOLOGY Strategisk kapacitet i den attraktiva regionen 31 maj 2016 Jacob Witzell Doktorand, avd. för Urbana och regionala studier.
Lära för livet!.
Habiliteringens stöd till föräldrar
Organisationskultur Det symboliska perspektivet Definitioner
Mål/delmål: ……..…………………………………………………..
Organisationskultur Det symboliska perspektivet Definitioner
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
PALLIATIVT UTVECKLINGS CENTRUM
Vill du vara med och bidra till verksamhetens
Presentationens avskrift:

coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅ NU SEN ÖKAD MEDVETENHET RISKING BEING ALIVE

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN Existentiellt förhållningssätt Fenomenologisk metodik Konfrontation i nuet – Reflektoriska frågor Vad sker när du berättar, vad hör du dig berätta? Emotion och frustration kan leda till insikt Intrapsykisk risking being alive

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN Existentiellt förhållningssätt Fenomenologisk metodik Konfrontation i nuet – Reflektoriska frågor Vad sker när du berättar, vad hör du dig berätta? Emotion och frustration kan leda till insikt Intrapsykisk risking being alive Kreativt experimenterande Testa nya förhållningssätt – korta rollspel

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN Existentiellt förhållningssätt Fenomenologisk metodik Konfrontation i nuet – Reflektoriska frågor Vad sker när du berättar, vad hör du dig berätta? Emotion och frustration kan leda till insikt Intrapsykisk risking being alive Kreativt experimenterande Testa nya förhållningssätt – korta rollspel Se framåt i handling – eget committement, stöd på hemmaplan Möjliga handlingar i relation till organisationsstruktur

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN Existentiellt förhållningssätt Fenomenologisk metodik Konfrontation i nuet – Reflektoriska frågor Vad sker när du berättar, vad hör du dig berätta? Emotion och frustration kan leda till insikt Intrapsykisk risking being alive Kreativt experimenterande Testa nya förhållningssätt – korta rollspel Se framåt i handling – eget committement, stöd på hemmaplan Möjliga handlingar i relation till organisationsstruktur Medvetna pragmatiska val Mötet mellan min avsikt och omvärlden Handling - kontakt – upplevelse – reflektion – integration/lärande Organisatorisk riskning being alive

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN Existentiellt förhållningssätt Fenomenologisk metodik Konfrontation i nuet – Reflektoriska frågor Vad sker när du berättar, vad hör du dig berätta? Emotion och frustration kan leda till insikt Intrapsykisk risking being alive Kreativt experimenterande Testa nya förhållningssätt – korta rollspel Se framåt i handling – eget committement, stöd på hemmaplan Möjliga handlingar i relation till organisationsstruktur Medvetna pragmatiska val Mötet mellan min avsikt och omvärlden Handling - kontakt – upplevelse – reflektion – integration/lärande Organisatorisk riskning being alive Meningsskapande pragmatisk förändring

Kartläggning av bakgrund, behov, dilemma – scanna fältet, beskriva konkret (cirkulära och relationella frågor) Studera parallella processer coachingmodell över gestaltiskt lärande DÅNU SEN Existentiellt förhållningssätt Fenomenologisk metodik Konfrontation i nuet – Reflektoriska frågor Vad sker när du berättar, vad hör du dig berätta? Emotion och frustration kan leda till insikt Intrapsykisk risking being alive Kreativt experimenterande Testa nya förhållningssätt – korta rollspel Se framåt i handling – eget committement, stöd på hemmaplan Möjliga handlingar i relation till organisationsstruktur Medvetna pragmatiska val Mötet mellan min avsikt och omvärlden Handling - kontakt – upplevelse – reflektion – integration/lärande Organisatorisk riskning being alive Meningsskapande pragmatisk förändring ÖKAD MEDVETENHET RISKING BEING ALIVE