Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012   Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
Enkät kursslut chef ,5%
Brukarnas perspektiv: KUNSKAP/INFORMATION
Behandlingsfas 1, hjälpmedel
 METODIK  Hur gör man en brukarstyrd enkätundersökning?  Hur går man sedan tillväga?  Peer-to-peer som insamlinsmetod  Problem, svårigheter och begränsningar.
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Utvärdering Fördjupad samordnarutbildning Öppen utbildning april Utbildare: Harriet Östgren Plats: Consensus Örebro Utvärderingen är baserad.
Barnanpassad utredning
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Patientenkät sommaren -13
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Lönar det sig med utbildning?
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Två år sen jag gjorde ett bildspel. Förra julen var jag i en process, då jag fick besked att jag inte skulle få ta över vandrarhemmet, vilket gjorde att.
Bidrar en integrerad vårdmodell till personcentrerad vård ? sjuksköterskors erfarenheter från en onkologisk klinik Anki Delin Eriksson.
Slöjd Presentation! Av: Malte Bergman.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Vad innebär val av vårdenhet?
Samtalet På Arbetsplatsen.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Syftet med en personlig handlingsplan
Webbkollen Hemma Berit Hassel Utvecklingsledare Region Värmland.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
ERGONOMI Vad är det?.
Varje dag försvinner flera personer…
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
Hur fungerar värdegrundsarbetet i vardagen, på operation 2010? På kliniken IVAK/OPERATION, startade ett värdegrundsprojekt Detta har lagt grunden.
Kommun - Vara (1470), Kommun - Skara (1495), Kommun - Lidköping (1494), Kommun - Grästorp (1444), Kommun - Essunga (1445) 41 respondenter.
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Växjö kommun,  Kommunala högstadieskolor, Växjö kommun  Administratörer, kulturaktörer, koordinatorer och elever  Delaktighet som värde och praktik.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Ungdomsråd i region Mitt. Blunda… Tänk på det roligaste/grymmaste/bästa du kan komma på inom gymnastiken. Något du redan upplevt.. Något du skulle vilja.
Sammanställning av gruppdiskussioner på pers.ass.-kurs, Fyrbodal
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
Brukarundersökning socialpsykiatri Kön 1. Man16 (44%) 2. Kvinna20 (56%)
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hammarö Särskilt boende.
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014 Kerstin Angberg-Morgården, 11 juni 2014 Energisamordnare på Länsstyrelsen Dalarna.
Linnéa. Gode Gud Jag skriver för att säga förlåt för att jag var arg igår när du ignorera mina böner och ingenting blev som jag ville.
Det var en gång en man som  inte var nöjd med sitt redskap.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Ingrid Lindberg, Elin Carlson och Stefan Frisk Medicinkliniken Eksjö
Lärande i arbetslivet. kombinerar ett individuellt och ett organisatoriskt perspektiv syftar till att utveckla en individuell förmåga att ta kontroll.
Blodsmitta Anette Forsberg Sjuksköterska
Samhällsvetenskapliga metoder
Utvärdering enkät om sommaridrottsskolan
Hej. Allt är inte så lätt som det låter Även om man är vuxen och har förstått, är det inte säkert att man gör som man blir tillsagd.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Samarbetet Försäkringskassan – Huddinge psykiatriska öppenvårdsmottagning Tvåpartsfinsam 2014 och 2015.
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Elev loggbok.
NP mottagningen BUP Lund
Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen
Presentationens avskrift:

Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012   Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter är 78, föregående redovisning inkom 87 svar. Vid denna redovisning anges resultatet i procent, men under varje tabell finns jämförelsetal med föregående enkät.    

Vilken personalkategori har du träffat? Läkare 63 Psykolog 35 Sjuksköterska 35 Skötare 34 Socionom 13 Arbetsterapeut 6

Vad har du fått för hjälp   Vad har du fått för hjälp?   Den vanligaste hjälpen patienterna (26st) uppger är en kombination av mediciner och samtal/KBT. 10 personer har svarat medicinering som enda behandling medan 24 har svarat samtal. 13 st. har svarat gruppterapi som behandling. 16 personer uppger annan behandling eller hjälp, t ex utredning, hjälpmedel i hemmet, internetbehandling och Kultur på recept m. fl.

Kommentarer från patienterna: Jag har haft ny energi! Nya tankar och idéer, vilket behövdes.   Rätt så nöjd, känns som det kan hjälpa på lång sikt, kanske inte just nu. Ville dock ha en samtalsterapi eller liknande, det var därför jag sökte från början. Haft fyra olika läkare vilket stressar! Läkemedel sattes in direkt men fick ej någon kontakt med psykolog/KBT förrän efter fem månader. Personalen är mycket väl bemötande. Kompetent personal. Man känner att de tar en seriöst. Fantastisk mindfulness kurs. Läkaren var också mycket hjälpsam och förstående, psykologen likaså. Professionellt Bra kunskap, fantastiskt bemötande, lätt att komma i kontakt Nöjd med ADHD-gruppen och blodtryckskollen. Ej nöjd med hjälpen av frågor. Man fixar fram en akuttid samma dag Ni lyssnar på mig. Har varit nöjd hela vägen. 

Får hjälp varannan vecka, det tycker jag är lite för lite. Jag hyser ett stort förtroende för alla jag träffat. Har behandlats med respekt och integritet.   Majoriteten av personalen är mycket bra. Hade dock oturen att träffa mindre förstående personal i början. Får hjälp varannan vecka, det tycker jag är lite för lite. Jag tycker Björn är superbra. NEJ! Hade en psykolog när jag började här. Efter några sessioner blev hon mammaledig då fick jag ingen ny och nu har jag väntat i 1,5 år och fortfarande inte fått någon ny. Dåligt. Har fått all hjälp jag behöver, plus lite till. Är jättenöjd med allt här på Södermottagningen. Mycket kompetent och professionell personal, empatisk. Ofta bra bemötande. Tiden bara går och går. Har man en dålig dag kan man ringa psykologen för att prata. Lättillgänglighet. Många upp och ner gångar men i slutändan har vi kommit in på rätt väg. Ej några längre samtal, ofta ca 38minuter. Bra med samarbetet mellan socionom, AF och läkare.

Är du nöjd med mottagingen som helhet?

Kommentarer från patienterna:   För det mesta, föredrar en mindre praktik. Kunde varit mindre gruppsaker, mer inriktad på mina /personens problem. Tog bara lite tid innan det händer något. Trevlig miljö. En av det mesta psykologimottagningar jag har varit på. Snabb hjälp och kunnig personal. Det som funkar är jättebra, det som ej funkar är inte alls bra Väl bemött. Olika information och besked beroende på vilken läkare man träffar. Håller ej tider.

De är så trevlig och vänliga när man kommer.   Fel att man inte kan prata med läkaren direkt, utan måste gå via SSK. Varm och empatisk miljö, all personals bemötande är positiv. Svårt att få läkartider. Ny doktor känns det som.  Receptionen är alltid lika trevliga. Trevlig personal.

Hur stort upplever du ditt inflyttande gällande din behandling?

Kommentarer från patienterna:   Det bästa är att man samarbeta med sin behandlande expert hos Er! Så når man säkert ett bra resultat. Känner mig som en spelpjäs. Jag har haft inflyttande med min medicinering och prover. Man får vara delaktig. Jag hr väldigt br kontakt med min psykolog, vet inte hur det är för andra. Borde varit 5, men jag blev utskriven när läkaren bytte arbetsplats och då fick jag ingen möjlighet att gå i öppen grupp i MF, vilket jag upplevde som en försämring av mitt tillstånd. För övrigt är jag mycket nöjd med mina kontakter och övrigt inflyttande. Lyhörda behandlare, väldigt bra på att få en delaktig i sin behandling. Det är mitt mående som styr vilken form utav hjälp jag har fått.

Hur upplever du mottagningens tillgänglighet?

Kommentarer från patienterna:   När man väl är patient är de enkelt, men nybesök svårt. Snabba tider, lång tid dock för utredningen men det är förståligt. Är man inte ”INNE” i systemet tar det lång tid, när man inte mår väl. Dåligt med parkering Efter förmåga jättebra. Rent placeringsmässigt bra, tidsmässigt inte bra. Svårt med telefonsamtal. Jag tillhör den kategorin av patient, att jag plötsligt kan bli ”knall – psykotiskt” , kanske på natten, då det ju är endast psykakuten. Kanon, inget att klaga på. Svårt att få tider, dåligt att det inte finns telefontid till läkare.

Är det något du tycker vi ska ändra på? Mycket bra som det är   Fystränings möjlighet mer än en gång i veckan. Kan inte delta pga. deltagande i en annan gruppbehandling. Allt är kanon som det är, jag är mycket nöjd. Att man ej ska betala 300 kr för att få nya recept. Fler läkare så att man kan ändra på sin tid om man inte kan komma och inte vänta i några månader. Sammankoppling med internettjänsten, ”vårdkontakter”. Uppsnyggning av trapphuset var välbehövligt. All har inte förmåga att säga till om de är missnöjda med sin kontakt. Det hade inte jag, när jag började här. Sekretessen vid luckan är katastrofalt dåligt. Alla hör vad man säger och vem man ska till. Ett tag var det mycket stafettläkare=olika varje gång. Mycket negativt för oss. Bättre nu. Telefontider till läkare hade varit bra. Mer tillgänglighet. Komma till psykolog även om man inte helt slutat med droger. Tätare läkarkontakt! Större omfång av tider, lättare att få tag på sin kontaktperson, direkt uppföljning av frågor. Att när ett sjukintyg skickas från Er till FK så skulle jag vilja ha ett eget som också kom via post. Annars är jag helt nöjd.

Försöka att ha samma läkare som alltid, då detta är viktigt för oss med ADHD att ha en regelbunden och att veta vem vi besöker. Annars innebär det ångest och oro i vardagen.   Borde finnas möjlighet att få vara inskriven och gå i öppen grupp utan att man just då kanske har samtalsbehov eller läkarkontakt. Mer personal. Ja och Nej! Det är något som hakar upp sig mellan Södermottagningen och Apotekte, när det gäller receptlicens fortfarande struligt! Nervpressande, annars nöjd. Flytta Severige närmre Ekvatorn!