Mina sidor – inloggade tjänster

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Arbetet med anmälningsavgifter
Advertisements

- En gemensam plattform för lärande för Katrineholms kommuns förskolor, grundskolor och gymnasieskolor.
Skapa ett video-CV på YouTube
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
– ny invånartjänst för hantering av läkarintyg
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Säkrare inloggning till e-tjänster för vårdnadshavare via e- legitimation Viktig information om förändringar kring vårdnadshavares inloggningar till Barnwebben,
Hur går det till att rapportera in betyg idag?
Avtalet mellan staten och SKL 2013 • Båda spänner över socialtjänstens olika verksamhetsområden • Inom båda områdena är hanteringen av standardiserad och.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Grävningstillstånd –webbtjänst för samverkan i Stockholm
TJÄNSTEN PULSEN COMBINE Nacka, Upplands Väsby, Täby
Sömlösa övergångar Per Granstrand, Verksamhetsarkitekt - Bolagsverket
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
AU Digital samverkan LO Process
E-tjänster Upplands Väsby
DCV Idéskiss Design Jag tror att jag ska ha en mörk och stilren design på mitt DCV. Det ska finnas dynamisk funktionalitet där designen byts utan att sidan.
Region Gävleborgs roll inom IT i vården. På gång inom Landstinget Gemensamt tjänstekort, dec Inloggning - Digitalsignatur - Dörrpassage - Visuellt.
Caroline Fruberg, Utvecklingsledare i Landstinget i Jönköpings län
GIS Arena Dalarna. GIS-Arena GIS Arena Dalarna Projektägare: Falu kommun Region Dalarna Dalatrafik Borlänge kommun Falu kommun EU Mål 2 Norra.
Tips: Klicka för att byta bild
<element name="ReportClient" minOccurs="0">. <simpleType>
Styrning Mina meddelanden
Välkomna till en dag om eArkiv
Trender inom statsförvaltningen
Projekt och Arkitektur
1 onTarget project management TM VÄLKOMNA EFFEKTIV KOMMUNAL E-FÖRVALTNING INKLUSIVE SKOLPORTAL Microsoft och Sigma.
Regional Innovativ GIS- och E- tjänstsamverkan Samarbetsprojekt mellan 5 kommuner i Västernorrland; Örnsköldsvik, Kramfors, Härnösand, Timrå, Sundsvall,
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Samarbetsytor i Aurora
Självvärdering av service och verksamhetsutveckling med stöd av IT
Attraktiv Hemtjänst Program som pågår
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Vindbrukskollen Ett projekteringsverktyg, en e-tjänst och en informationskälla om vindkraftverk. Magnus Nårdal Projektledare.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
BILDSVEP MINA ÄRENDEN BÖRJAR STRAX. Förtydligande Bildspelet visar arbetsgång när du vill se status i ditt ärende. Vad som skett sedan du skickade in.
Unotelefoni.se Uno. Användarinstruktion. unotelefoni.se Uno. En överblick. Hänvisning Samtal direkt på anknytning
Lathund Ladoksupport.
Varför skapa ett digitalt vårdbesök?
Uno. Telefonistinstruktion.
Användarguide WhatsApp för Androidtelefoner
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Beställare Inside KOM Mötes- samordnare Intern Service* IT Reception
För en annan grupp är det den enda värld de verkligen kan
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Föräldramöte 09 röd
Göteborgs Universitet Inför Digitala Salstentamina
Finland, Sverige, Danmark, Norge och Island
Vilka är dina förväntningar?
Att skriva CV och ansökningsbrev Intervju – hur kan det gå till?
Med E-tjänst mot framtiden!
Tips inför workshop Det är viktigt att deltagarna läst på innan - skicka ut läshänvisningar med länkar i god tid! (för exempel på utskick – se nästa sida)
REBECCA STÄLLVIK HELENA FRONES LISA ANGERVALL MIKAELA HOLMER
Information om nya system från 1/ för schema, rapportering, lön mm
Skolwebb för vårdnadshavare
Helhet och allsidighet
Skattekort på nätet för studerande
Söka skola 2018 – Stockholm Underlag till informationsträffar med mera för fristående skolor som medverkar i det gemensamma ansöknings- och antagningssystemet.
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Presentation av Behörighetsbeställning på webben
Söka skola 2019 – Stockholm Underlag till informationsträffar mm för fristående skolor som medverkar i det gemensamma ansöknings- och antagningssystemet.
Skolwebb för vårdnadshavare
Ärendeprocess och rutiner
FSO dagar 2019.
Digitalisering och effektiva processer
Artvise e-Tjänst Artvise - Kunddagar 2019.
Ljustadalens skola
Utbildningsmaterial Uthopp från SAMSA till Nationell patientöversikt
Presentationens avskrift:

Mina sidor – inloggade tjänster 2019-12-02 Mina sidor – inloggade tjänster Presentation på nätverksträff 190515 Niina Jurvelin

Vad är en e-tjänst i Göteborgs Stad? 2019-12-02 Vad är en e-tjänst i Göteborgs Stad? Exempelvis: Anmälan, ansökan, förändring, felanmälan, sök m fl Enkelt formulär Tjänster som kommunicerar direkt med verksamhetssystem Appar

Webbstrategiskas roll 2019-12-02 Webbstrategiskas roll Samordna service och e-tjänstutveckling Ta emot och bereda frågor kring e-tjänster och e-tjänstutveckling Stötta verksamheterna i förvaltningar och bolag i e-tjänstutveckling För enkla e-tjänster: förbereda underlag, göra beställningen och hantera kontakten med intraservice/utvecklingen. Följa med i hela processen. För avancerade e-tjänster: stötta projektledaren, syna kravställning och stötta i vägval

Finns ett enkelt handläggarstöd. 2019-12-02 Enkel e-tjänst: Formulär utan koppling till verksamhetsstöd. Genererar mejl eller pdf:fil. Finns ett enkelt handläggarstöd. Bra för att digitalisera formulär. Underlättar för kunden samt informationsinhämtning. Bra start för att börja jobba med sina processer och rutiner Avancerad e-tjänst: Utvecklas och integreras mot verksamhetssystem. Följer arbetssätt och rutiner, del i processen från början till slut.

Mina sidor – inloggade tjänster 2019-12-02 Mina sidor – inloggade tjänster Pågående abonnemang och kontinuerligt förhållande mellan kund och staden. Nås med e-legitimation, tex BankID men även andra och internationella e-ID. Avancerade e-tjänster kopplat till verksamhetssystem. (kanske möjligt m tjänster även utan verksamhetssystem – utreds nu)

Omvärldsanalys och trendspaning 2019-12-02 Omvärldsanalys och trendspaning Folk vill ha det enkelt. Ett ställe att gå till med sina ärenden. Mobilt Tänk internetbank!

Vad vill vi med Mina sidor? 2019-12-02 Vad vill vi med Mina sidor? Det naturliga navet för våra kunder/medborgare när de ska hantera sina tjänster hos staden.

Exempel på tjänster som finns idag 2019-12-02 Exempel på tjänster som finns idag Vatten och avloppstjänster ÅVC-kort Båtplats Boendeparkering Försörjningsstöd Tjänster för gode män Länk till kulturskolans tjänst

Projekt under 2019 Behovsanalys staden (verksamhetsbehov) 2019-12-02 Projekt under 2019 Behovsanalys staden (verksamhetsbehov) Kontinuerligt utveckla tjänster Förbättrad grafik och design Koncept för företagare (utredning)

Vilka tjänster har du i din verksamhet som platsar under mina sidor? 2019-12-02 Mer info på intranätet! Hela staden – Externa digitala kanaler och tjänster: Stöd när du ska beställa e-tjänster och annan digital service Vilka tjänster har du i din verksamhet som platsar under mina sidor?

2019-12-02

Säker digital post – Mina meddelanden 2019-12-02 Säker digital post – Mina meddelanden Slagit brett, fler och fler myndigheter är påkopplade och fler och fler användare. Än så länge segt bland kommunerna, finns piloter. Sveriges Kommuner och Landsting trycker på – mål att i alla fall stora kommunerna skulle varit med redan förra året. Webbstrategiska i samarbete med Intraservice gör utredning/förstudie som ska resultera i beslutsunderlag i år.

Förslag: integrera meddelandefunktion med Mina sidor Fördelar: 2019-12-02 I tjänsteplan IT nästa år finns äskat medel för utveckling. Inget beslutat än! Förslag: integrera meddelandefunktion med Mina sidor Fördelar: envägskommunikation kan bli tvåvägskommunikation. Kunden kan själv välja hur hen vill bli kontaktad – e-post, sms, brev, säker digitalt meddelande.

Vad ska ni/verksamheterna göra under tiden? 2019-12-02 Vad ska ni/verksamheterna göra under tiden? KoM Tar fram stöd och beslut hur verksamheterna ska/kan agera vad gäller certifikat, FKU, avtal osv. Viktigt att inte binda upp sig på för lång tid utan max 1 år med option att förlänga. Fundera på… vilka utskick gör ni idag som istället kan bli säker digital post?

”Jag behöver hjälp, råd och stöd!” 2019-12-02 ”Jag behöver hjälp, råd och stöd!” Support.digitalakanaler@goteborg.se

Webbstrategiska verksamheten 2019-12-02 Webbstrategiska verksamheten Konsument- och medborgarservice, Göteborgs Stad Niina Jurvelin Support.digitalakanaler@goteborg.se