IF Friskis&Svettis Kalmar

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision – Värdegrund – Mål
Advertisements

Öppen träning för åringar Hattrick 4 all
Kommunalrådskansliet KAPITEL Stöd till och stärkt samverkan med det civila samhällets aktörer •Vision ” I Örebro finns ett levande vitalt civilt samhälle.
Vision 2025 Foto: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion,
Hammarö GK 2012.
Ett arbete med att etablera
Teman VEGA Verksamhetsutveckling genom eget arbete.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Svenskt Friluftsliv har till uppgift att bevara och utveckla förutsättningarna för det svenska friluftslivet Stärka friluftsorganisationernas långsiktiga.
U t v e c k l i n g s c e n t r u m Chefsdagen 5/
Affärsmodell för att fördubbla kollektivtrafikens marknadsandel
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Dialog om utveckling av LRF som folkrörelse Underlag för processen
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
MODIGT MEDARBETARSKAP
KulturpolitisK Konferens Öresund 2011 Yngve Petersson ordförande i Kulturnämnden, Region Skåne Regional kulturplan för Skåne.
Välkommen till årsmöte 2013 Svensk Tennis Väst. Dagordning Genomförande av årsmöte Gratifikationer Tack till förutvarande i styrelsen Avslutning av årsmötet.
Norrstyrelsen [ ] BILD 1 Norrstyrelsen Ideell förening med uppgift att förbereda bildandet av en sammanhållen norrländsk.
Vad förväntar sig den egna föreningen och specialdistriktsförbundet (SDF)? Att sprida kunskap om idrotten Att sprida kunskap om idrotten Att nyrekrytera.
Verksamhetsplanering 2012 IPKs vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet.
Idrottslyftet Idrottlyftets syfte ”Idrottslyftet ska stärka och utveckla världens bästa barn- och ungdomsidrott så att fler flickor och.
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Regional utvecklingsstrategi – RUS – antogs 2010 Mobilisering och kraftsamling Regionala prioriteringar En riktningsgivare med vision, mål och strategier.
Strategiska perspektiv på verksamheten
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Utvecklingsarbete! Om vi drar åt samma håll har vi chans att nå målet! Är alla överens åt vilket håll vi ska?
Kvalitetsgranskning 2010 Christina Lindh & IngBeth Larsson
 Sedan 1956  200 st aktiva spelare i 14 lag  en förening för både pojkar och flickor Ludvika Handbollsförening.
Skolutveckling i Gråbo
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
1. 2 Smart TillväxtHållbar TillväxtTillväxt för alla Innovation « Innovationsunionen » Koldioxidsnål ekonomi « Ett resurseffektiv Europa » Nya jobb «
Nämndplan 2015.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
Några exempel på föregångare Växahuset 2001 Modellarbetsplatser 2003, Kravmärkt yrkesroll 2005 Lärande inom Äldreomsorgen 2006 Svenskutbildning med kompletterande.
RAMBÖLL MANAGEMENT CONSULTING KRONOBERGS LÄN UPPFÖLJNING AV REGIONALA DIGITALA AGENDOR September 2015.
RAMBÖLL MANAGEMENT CONSULTING DALARNAS LÄN UPPFÖLJNING AV REGIONALA DIGITALA AGENDOR September 2015.
Stadens vision Staden för de som vill något – den mest attraktiva staden. Den skapande Pulserande Gemensamma Globala Balanserade ……STADEN Kulturnämndens.
VSSF Strategiplan Augusti VSSF är en del av Svenska Simförbundet (SSF) och vår inriktning framgår av Svenska Simförbundets stadgar.
1 Det kommunala uppdraget! 2 Verksamhetsidé för SKL En fråga om demokrati. SKL är en arbetsgivarorganisation för kommuner och landsting.
Idrottslyftet – mer och fler Utformning av kommande arbete.
Mänskliga rättigheter i Västra Götalandsregionen Förvaltning/avdelning/grupp/enhet som dragningen är för Datum:
Ny e-hälsovision, vad händer nu? Patrik Sundström, programansvarig e-hälsa SKL Jean-Luc af Geijerstam, utredare eHälsomyndigheten Sofie Zetterström, vice.
Timrå – en stark kommun i en växande region. Varför en vision? En vision är en positivt laddad uppfattning om en önskad framtid. Att enas om en gemensam.
Vi är en förening med bred ungdomsverksamhet inom fotboll. Vi har 18 lag, 574 aktiva ungdomar, 3 seniorlag och totalt 1400 medlemmar. Det är fantaskiskt.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Möjlighet till Egen Kraft!
IS Halmia, 2017 och i framtiden
Aktivitetslista för utveckling av näringslivsklimatet
Kriminalvårdens friskvårdskampanj
Jämställd och jämlik hälsa för ett hållbart Gävleborg
IS Halmia - Verksamhetsplan
V I S I O N Bättre, Starkare och Roligare Sigtuna IF Fotboll
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Omställningen av hälso- och sjukvården
KPR april 2018.
Vad innebär regionbildningen?
Förstudie Friluftslivets år 2020
ArtDatabanken Till styrmodell .
Effektkarta för extern webbplats
Regionala Vård- och omsorgscollege
Regionala Vård- och omsorgscollege
Hur skapar man ett bra samhälle med hjälp av civilsamhället?
VÄRDEGRUND/ SÄKERHET/ BEMÖTANDE
Riksföreningen för anestesi och intensivvård
Kerstin Blom Bokliden, SKL och Malin Åberg Aas, Svenska FN- förbundet
Förbättra klubbkvalitet
Timrå – en stark kommun i en växande region
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Normer i idrotten - hur vi kan få syn på och utmana dem
Framtidens fritid och civilsamhälle
Presentationens avskrift:

IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan 2019-2022 1 1

Tillsammans skapar vi Sveriges bästa träningsupplevelse Vision för Friskis&Svettis Kalmar Tillsammans skapar vi Sveriges bästa träningsupplevelse 2 2

Friskis&Svettis Kalmar vill: erbjuda lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla bidra och inspirera till välbefinnande i samhället vara en lustfylld träningsanläggning överträffa medlemmarnas förväntningar ha välutbildade och engagerade ledare, funktionärer och medarbetare ha en professionell ledning och styrning 3 3

Långsiktigt mål – Växa ”Del i fler människors liv, på nya inspirerande sätt som främsta och största rörelseinspiratör” öka medlemmarnas aktivitetsgrad och variation av träningsformer prioritera barn och ungdomar utveckla såväl utbud som tillgänglighet fysiskt och digitalt under 2019 satsa på öppettider 24/7 utveckla befintliga lokaler samt sikta på nyetablering i egen regi alternativt stötta nya Friskisföreningar i regionen attrahera och utveckla träning och erbjudanden för olika målgrupper och möta dem där de finns, även genom digitala lösningar stärka vår kommunikation i syfte att nå och rekrytera nya medlemmar ha långsiktig stabil ekonomi i balans som ger förutsättningar för expansion möta framtidens behov genom aktiv omvärldsbevakning 4 4

Långsiktigt mål – Växa INDIKATORER 2019 Antal medlemmar Långsiktigt mål fördubbling (vilket innebär från 6320 till 12 640). Under 2019 öka med +250 Antal träningstillfällen Öka inpasseringar inkl digitalt från 226 000 till 450 000 (långsiktigt). Under 2019 öka med +5% jämfört med 2018 Antal människor som har rörelse som en del av livet Öka antalet människor som ägnar sig åt fysisk aktivitet minst 150 minuter i veckan Antal vi når på andra sätt än genom föreningens träning Samverkan skolor, evenemang, sommarerbjudande 5 5

Långsiktigt mål – Engagera ”Inspirerar till mer engagemang för fler människor” engagera funktionärer av alla slag, mångfald som utvecklar verksamheten och utveckla flexibilitet kring funktionärsskapet som bygger på lust och vilja att bidra engagera och kontinuerligt involvera medlemmen i föreningens utveckling både avseende träning och lokaler utveckla föreningskulturen, teamet, medveten funktionärsrekrytering kvalitetsutveckling genom uppföljning LUF/VUF och utbildningsplan för samtliga ledare utveckla medlemsförmåner och ordna aktiviteter utöver träning för medlemmar med olika teman samt erbjudanden som ger mer än man förväntat sig erbjuda barnpassning på fler tider 6 6

Långsiktigt mål – Engagera INDIKATORER 2019 Antal funktionärer Öka antal funktionärer (inkl mångfald) långsiktigt från 204 till 400 Minst 85% av ledarna och värdarna ska följas upp årligen via LUF/VUF Innovationsklimat Inbjuda medlemmarna till att delta i utvecklingsaktiviteter minst två gånger årligen Engagemang Nöjda funktionärer (Nöjd funktionsärsindex minst 85) 7 7

Långsiktigt mål – Synas ”Tydlig idé som når ut och når in hos ännu fler” våra funktionärer är våra starkaste ambassadörer som personifierar Friskis och vårt budskap och vi låter dem synas vi har tydlig kommunikationsstrategi samt digital kommunikation som är enkel och funktionell. Kommunikationen speglar vårt breda utbud och variation av träning webbsidan ska utvecklas under 2019 vi kommunicerar i våra lokaler om F&S och våra värderingar – även byggnaden ska signalera F&S och stärka vår synlighet genom att vi utvecklar exteriör och interiör. fler externa aktiviteter som stärker vårt budskap, sommar+ vi är generösa med vår kunskap om träning vi deltar aktivt i samhällsdebatten vi erbjuder profilprodukter och -kläder som synliggör oss i fler sammanhang och som förmedlar stolthet 8 8

Långsiktigt mål – Synas INDIKATORER 2019 Attityder till, associationer till Friskis&Svettis Överträffa medlemmarnas förväntningar (NKI på minst 80) Följa upp webbplatsbesöken 2. Synlighet i regionen - Friskis&Svettis Arbeta fram mätetal och följa Riks utveckling Öka medial synlighet och spridning i sociala medier 9 9

Långsiktigt mål – Samarbeta ”F&S är smartare och starkare tillsammans” vi samverkar kring evenemang med andra aktörer vi har ett nära samarbete med andra föreningar i vårt område och Smålandsidrotten vi samarbetar både nationellt och regionalt med andra Friskisföreningar kring frågor som utvecklar, stödjer och effektiviserar vår verksamhet vi samverkar med företag och andra träningsanläggningar i syfte att få fler människor att röra på sig och som skapar mervärde till våra medlemmar vi har särskilt fokus på samverkan med skolor för att nå fler barn och unga. utveckla potentialen och samarbetsformer på Workplace 10 10

Långsiktigt mål – Samarbeta INDIKATORER 2019 Verksamhetskostnad per medlem Arbeta fram mätetal och följa Riks utveckling Administrationskostnad i förhållande till omsättning och medlemmar Arbeta fram mätetal och följa Riks utveckling Antal samarbeten Samverka med minst två externa idrottsföreningar/aktörer som erbjuder andra träningsformer/föreläsningar eller andra aktiviteter än de vi kan tillhandahålla som skapar mervärde till våra medlemmar. Ökad inspiration genom gästledare från andra föreningar 11 11