Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Ta tillvara styrkan i FINSAM och... växla upp.
Tillsammans för en smartare @asazetterberg.
INTRO WORKSHOP 19/8 KERSTIN THAM, PROFESSOR, REKTOR.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Övergripande ambition boendes inflytande och delaktighet
Styrmodell.
Dalarna ska vara ledande i Sverige för lanthandelsutveckling och
Påverkansanalys Påverkansanalys – instruktion och mall, Qulturum
Påverkansanalys Identifiera mått
Målstyrning ”Om vi inte vet vart vi är på väg, gör det detsamma om man hamnar någon annanstans”
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
XX kommun Kommunikationsplan.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
En kort presentation av Tillväxtverket
Grön infrastruktur - Friluftsliv
Integrerad infrastruktur-/ samhällsplanering som bidrar till attraktivitet, tillväxt och hållbarhet Christer Karlsson.
Att långsiktigt säkra konkurrenskraften genom att samverka
Svenska i gymnasieskolan
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Projektskiss Barbro Sandberg Sara Rådbo
Projektledare - Wille Kyrk
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Kommunernas och Landstingens Arbetsmiljöråd (AMR)
Stiftelsen för Kunskaps- och Kompetensutveckling
GRÖN INFRASTUKTUR – nu och framåt
• • SKAPAD AV
LOKAL LÖNEBILDNING.
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
Kommunikationsstrategi för landsbygdsprogrammet
Kommunikationsstrategi för staden Så berättar vi om stadens arbete
Vård och omsorgsutbildning
Kortsiktig /Långsiktig effekt
En demensstrategi för Sverige – hur jobbar vi vidare?
Nationell Patient Översikt
Metodutveckling för att minska social oro
Några reflektioner av Stephen Hwang Högskolan i Halmstad
Schyst offentlig upphandling
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Målstyrning och verksamhetsplanering
Vårdförbundet Verksamhetsplan
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Smartare möten – effektivare uppföljning
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
Systematiskt kvalitetsarbete
Verktyg för förändringsteori
Nästa steg regionkalmar.se.
Påverkansanalys Identifiera mått
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
Länsdelsgruppernas sammansättning och arbete
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Utvärdering Leader Bygd o stad i balans
Hållbar utveckling måste vara
Rekrytering med lokala jobbspår
RSP September 2018 Exempel Möjligheternas Källa Biblioteket hur kan det se ut med delaktighet, Medlemskapet, Ägande.
PSS och framtiden… ”Hur vill vi ha´t?”
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
MALG Östergötland Boel MALG logga och motiveringen till priset
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Stärkt tillgänglighet till kommersiell service i gles-och landsbygder
Kortsiktig /Långsiktig effekt
230/235.
Framgångsfaktorer - Kvalitetsutveckling på sfi
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet Projektmål Lanthandlarförening Samverkan Lokal Mat Profilering Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet Ökad försäljning Ökad lönsamhet Fler & nya affärer/möjligheter Fler kunder Utökad & bättre service Landsbygdsutveckling Kommersiell serviceutveckling

Aktivitetsprocess - Exempel på delmål Övergripande processfaser 2017-2019 Fas 1: Etablering Fas 2: Utveckling Fas 3: Resultatmål & Spridning Skapa Lanthandlare förening Dalarna Behovsanalys Gemensam vision Delaktighet Engagemang Skapa plattform kommunikation Framtidstro Ökad lönsamhet Resultatspridning Aktivitetsprocess - Exempel på delmål Skapa organisation Laguppställning resurser Arbetssätt fördelning roller Utforma uppdrag Mål & Syfte Skapa delmål Faktainsamling Uppstartsmöten dialog intressenter Effektiva mötesplatser Bygga engagemang Tydliggöra faktorer för lokal serviceutveckling framgångsex Erfarenhetsutbyten Gemensam marknadsföring Kompetensutveckling jmf uttalade behov Utvärdering Marknadsföring projektet Insikt vad som skapar långsiktig framgång Dra nytta av olika kompetenser Ökad samverkan internt & externt Långsiktig hållbar tillväxt Projektet ska bidra till att vända en för många definierade lanthandelsbutiker i Dalarna negativ trend. Framtida inriktning ska övergripande bygga på långsiktig lönsam utveckling. Lanthandelsbutiken utgör en grundläggande förutsättning för kommersiell serviceutveckling. Sistnämnda ska ske genom att projektet ska applicera och arbeta med en beprövad samverkansmodell som bland annat skapar insikt och framtidstro över vilka framgångsfaktorer som behövs för strategisk långsiktig hållbar och lönsam utveckling. Pilotprojektet ska innehålla tre stycken insats och delmålsområden nämligen; Etablering, Utveckling samt Resultatspridning. Projektet utgår från idag lokalt varierande förutsättningar och nivåer. Osäker lönsamhetsmässig framtid, vilja, eget engagemang, framtidstro, demografiska förutsättningar samt brist på koordinerad kompetensutveckling är några exempel.

Lägesrapport Hur? Lanthandel.se Individuella besök Fas 2: Utveckling Lanthandel.se Individuella besök Telefonmöten kontinuitet Lyfta framgångsexempel Gemensamma ERFA-möten Enkät framtidsfrågor Marknadsföring media Ledarskapsdagar 3 st under hösten Samverkan andra projekt Skapa framtidsstrategi Hur? Effektiva mötesplatser Bygga engagemang Tydliggöra faktorer för lokal serviceutveckling framgångsex Erfarenhetsutbyten Gemensam marknadsföring Kompetensutveckling jmf uttalade behov Projektet ska bidra till att vända en för många definierade lanthandelsbutiker i Dalarna negativ trend. Framtida inriktning ska övergripande bygga på långsiktig lönsam utveckling. Lanthandelsbutiken utgör en grundläggande förutsättning för kommersiell serviceutveckling. Sistnämnda ska ske genom att projektet ska applicera och arbeta med en beprövad samverkansmodell som bland annat skapar insikt och framtidstro över vilka framgångsfaktorer som behövs för strategisk långsiktig hållbar och lönsam utveckling. Pilotprojektet ska innehålla tre stycken insats och delmålsområden nämligen; Etablering, Utveckling samt Resultatspridning. Projektet utgår från idag lokalt varierande förutsättningar och nivåer. Osäker lönsamhetsmässig framtid, vilja, eget engagemang, framtidstro, demografiska förutsättningar samt brist på koordinerad kompetensutveckling är några exempel.