Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Informationssystem om arbetsmiljö För en säkrare och effektivare arbetsplats.
Advertisements

1 Verksamhetsinformationssystem VIS Ladoks kompetensutvecklingsdagar Peter Grapne Karin Hellmalm Anna Björklund.
PKs Event Planner- cykel PKs Event Planner- cykel UPPSTART (CA 6-4 MÅN INNAN) Möte – Sker samtidigt som uppstartsmöte med Event Service eller i nära sam-
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Föräldramöte Gävle Golfklubb VISION Vi är inom golf den ledande elit och ungdomsklubben i Sverige och det naturliga valet när barn och ungdomar.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book.
Projekt Validering SPOR Användarmöte Stockholm
Kommunikationskanaler som Webb & Facebook
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Trygg hemma Hur går införandet? Chefsträff 5, Kiruna
Styrmodell.
Mellan-/ Slutrapport Produktionsincitament för den audiovisuella branschen Utländska finansieringsmottagaren Diarienummer Produktions namn Rapporteringsperiod.
Information från Kvalitets- och Utvärderingskontoret- KoU
Nordens bästa Digitala Arbetsplats
XX kommun Kommunikationsplan.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Föräldrarmöte KFF F Lag info Träning/Match/Utveckling - Tjejerna utvecklas väl som spelare och lag. - Laget hålls intakt innevarande år.
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
VÄGEN TILL MÅLGÅNG"   MålGång är en programförklaring som ska verka som stöd för våra aktiva, ledare och föräldrar och hela GSK/MIFs gemensamma fotbollsverksamhet.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Öppet hus Skolans namn Datum.
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Svenska Brukshundklubben
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Ifous Undervisning i förskolan Tidsplan
Nätverk för lärare på fritidshem
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Talangutveckling Ungdom
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Lite tips inför ditt år som klubbordförande
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Metod för utvecklings-arbete
Kommunikationsstrategi för landsbygdsprogrammet
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
STUDIECIRKLAR SOM METOD FÖR FÖRBÄTTRAD PALLIATIV VÅRD
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Målstyrning och verksamhetsplanering
NÖHRA-plan, Redo för golf.
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Stockholmsenkäten Elevernas svar – till nytta för många!
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Ordförandekonferens BlOF 2018
Årshjul VO-College Gävleborg 2019
Införande av Treserva Genomförande webb för öppenvårdsinsatser (SOL)
Ystad inför fyrfackssystem
Aktiv och attraktiv lokalförening!
Kommunikationsplan 2019 för lokalt ledd utveckling i fyra fonder
Kulturskolornas strategidokument
VÄGAR TILL MEDBORGARMAKT. Brukarinflytandets olika nivåer: FYRA VÄGAR TILL MEDBORGARMAKT. Brukarinflytandets olika nivåer:   ■ INDIVIDNIVÅ När du.
Att tänka på inför en Pep Dag
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Kortsiktig /Långsiktig effekt
5 stegsmodellen Utbildardagarna 2019
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Team BR Karin Eriksson, överläkare Åsa Lewin, DRG barnmorska
Presentationens avskrift:

Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book

Projektplan Golfens dag 2019 Golfklubben GK:s plan för lyckad förberedelse, genomförande och uppföljning Uppdatera med er klubbs namn.

Våra mål Varför Golfens dag? Klubbens mål (t.ex.) Nationella mål Golfens dag är Sveriges största rekryteringsaktivitet för att locka nya spelare. Syftet är att nationellt med gemensam kraft visa upp golfen och attrahera nya golfspelare. Golfens dag är en aktivitet som stöder klubbens mål om att behålla, rekrytera och aktivera fler medlemmar. Klubbens mål (t.ex.) Antal besökare: Antal planerade uppföljningsaktiviteter: Antal nya medlemmar: Nationella mål Totalt antal besökare: 10 000 st Antal uppföljningsaktiviteter: 400 st Antal deltagande klubbar: 200 st Total spridning i media: 200 artiklar Redigera i texten och skriv lokalt syfte och de mål som gäller just er klubb. De nationella målen är satta av SGF.

Projektets fyra faser Inför Under Efter Fas 1: jan–mar Fas 2: apr–maj – Intern planering – Fokus på Vad och Varför Fas 2: apr–maj – Extern kommu-nikation – Aktiviteter Fas 3: 25 maj –Genomförande Fas 4: jun–okt – Uppföljning – Utvärdering Inför Under Efter

Aktiviteter inför Golfens dag Vad När Ansvarig Kommunikationsplan (aktiviteter i separat dokument) Projektmöte 1 Projektmöte 2 Inköp av XX Etc. Redigera i texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan (högerklicka på miniatyrbilden till vänster välj ”Duplicera bild” om det inte får plats på en sida.

Aktiviteter under Golfens dag Vad När (tid) Ansvarig Mottagande (hälsa välkommen, dela ut broschyr samt erbjudanden) 11.00–14.00 (Hela dagen) Prova på-golf (junioranpassat) Uppvisning på driving range 11.00 Puttävling (insamling av e-post för uppföljning) Seminarium med inbjudna politiker 13.00 Visning av maskinparken Så klipper man en green 11.30 Tävling – gissa antal peggar (insamling av e-post för uppföljning) Etc. Redigera i texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Mottagande samt junioranpassad prova på-golf är obligatoriskt och måste finnas med i ert genomförande. Kopiera sidan (högerklicka på miniatyrbilden till vänster välj ”Duplicera bild” om det inte får plats på en sida.

Aktiviteter efter Golfens dag Vad När Ansvarig Utskick inbjudan till uppföljningsaktivitet Tackmejl till partners med flera Utvärdering med projektgruppen Svara på uppföljningsenkät från SGF Skicka 2–3 bilder från dagen till SGF Presentera vinnare i tävlingarna Planera uppföljningsaktiviteter (se nästa sida) Etc. Redigera texten och lägg till de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan (högerklicka på miniatyrbilden till vänster välj ”Duplicera bild” om det inte får plats på en sida.

Uppföljningsaktiviteter Vad När Ansvarig Tvåveckorsintroduktion Pro, klubbchef, medlemskommitté Etc Redigera texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan och lägg till fler om det inte får plats.

Utvärdering 2019 Mål Utfall Uppföljningsenkät projektledare Antal besökare Antal genomförda uppföljningsaktiviteter Antal deltagare vid uppföljningsaktiviteter Antal nya medlemskap Etc. Uppföljningsenkät projektledare Efter Golfens dag skickar SGF en enkät till dig som projektledare där ni ska redovisa antalet besökare, planerade uppföljningsaktiviteter och nya medlemskap. I enkäten kommer ni även få svara på ett antal frågor kring arrangemanget och Golfens dag som projekt. Rapportering Skicka gärna 2–3 bilder från er Golfens dag efter er utvärdering till golfensdag@golf.se. Uppföljningsenkät besökare Vi följer upp besökarnas synpunkter och nöjdhet via en enkät till besökarna. Projektledaren kommer att få ett utskick från SGF med all information om hur enkäten går till efter Golfens dag.

För mer info: Claes Björklund Nationell projektledare Golfens dag claes.bjorklund@golf.se 0708–58 42 82