Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
Projektplan Golfens dag 2019 Golfklubben GK:s plan för lyckad förberedelse, genomförande och uppföljning Uppdatera med er klubbs namn.
Våra mål Varför Golfens dag? Klubbens mål (t.ex.) Nationella mål Golfens dag är Sveriges största rekryteringsaktivitet för att locka nya spelare. Syftet är att nationellt med gemensam kraft visa upp golfen och attrahera nya golfspelare. Golfens dag är en aktivitet som stöder klubbens mål om att behålla, rekrytera och aktivera fler medlemmar. Klubbens mål (t.ex.) Antal besökare: Antal planerade uppföljningsaktiviteter: Antal nya medlemmar: Nationella mål Totalt antal besökare: 10 000 st Antal uppföljningsaktiviteter: 400 st Antal deltagande klubbar: 200 st Total spridning i media: 200 artiklar Redigera i texten och skriv lokalt syfte och de mål som gäller just er klubb. De nationella målen är satta av SGF.
Projektets fyra faser Inför Under Efter Fas 1: jan–mar Fas 2: apr–maj – Intern planering – Fokus på Vad och Varför Fas 2: apr–maj – Extern kommu-nikation – Aktiviteter Fas 3: 25 maj –Genomförande Fas 4: jun–okt – Uppföljning – Utvärdering Inför Under Efter
Aktiviteter inför Golfens dag Vad När Ansvarig Kommunikationsplan (aktiviteter i separat dokument) Projektmöte 1 Projektmöte 2 Inköp av XX Etc. Redigera i texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan (högerklicka på miniatyrbilden till vänster välj ”Duplicera bild” om det inte får plats på en sida.
Aktiviteter under Golfens dag Vad När (tid) Ansvarig Mottagande (hälsa välkommen, dela ut broschyr samt erbjudanden) 11.00–14.00 (Hela dagen) Prova på-golf (junioranpassat) Uppvisning på driving range 11.00 Puttävling (insamling av e-post för uppföljning) Seminarium med inbjudna politiker 13.00 Visning av maskinparken Så klipper man en green 11.30 Tävling – gissa antal peggar (insamling av e-post för uppföljning) Etc. Redigera i texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Mottagande samt junioranpassad prova på-golf är obligatoriskt och måste finnas med i ert genomförande. Kopiera sidan (högerklicka på miniatyrbilden till vänster välj ”Duplicera bild” om det inte får plats på en sida.
Aktiviteter efter Golfens dag Vad När Ansvarig Utskick inbjudan till uppföljningsaktivitet Tackmejl till partners med flera Utvärdering med projektgruppen Svara på uppföljningsenkät från SGF Skicka 2–3 bilder från dagen till SGF Presentera vinnare i tävlingarna Planera uppföljningsaktiviteter (se nästa sida) Etc. Redigera texten och lägg till de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan (högerklicka på miniatyrbilden till vänster välj ”Duplicera bild” om det inte får plats på en sida.
Uppföljningsaktiviteter Vad När Ansvarig Tvåveckorsintroduktion Pro, klubbchef, medlemskommitté Etc Redigera texten och fyll i de aktiviteter som ni gör hos er. Kopiera sidan och lägg till fler om det inte får plats.
Utvärdering 2019 Mål Utfall Uppföljningsenkät projektledare Antal besökare Antal genomförda uppföljningsaktiviteter Antal deltagare vid uppföljningsaktiviteter Antal nya medlemskap Etc. Uppföljningsenkät projektledare Efter Golfens dag skickar SGF en enkät till dig som projektledare där ni ska redovisa antalet besökare, planerade uppföljningsaktiviteter och nya medlemskap. I enkäten kommer ni även få svara på ett antal frågor kring arrangemanget och Golfens dag som projekt. Rapportering Skicka gärna 2–3 bilder från er Golfens dag efter er utvärdering till golfensdag@golf.se. Uppföljningsenkät besökare Vi följer upp besökarnas synpunkter och nöjdhet via en enkät till besökarna. Projektledaren kommer att få ett utskick från SGF med all information om hur enkäten går till efter Golfens dag.
För mer info: Claes Björklund Nationell projektledare Golfens dag claes.bjorklund@golf.se 0708–58 42 82