Nyheter i TTJ från Skydds- moduler

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SÄO A-arbete blir i JTF A-skydd
Advertisements

Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Socialdokumentation Består av två delar!
Uppgradering av Cosmic april planerar vi att uppgradera till en ny version av Cosmic, som kommer att ge oss många nya möjligheter. Samtidigt är.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Nyheter i TTJ från
Mellan-/ Slutrapport Produktionsincitament för den audiovisuella branschen Utländska finansieringsmottagaren Diarienummer Produktions namn Rapporteringsperiod.
Samverkansträff för enskilda avlopp
Då är det bra om du känner till att vård- och omsorgsförvaltningen
Nyheter i TTJ från Signal i stopp
Info från kommunen Karl-Ossian Frimodt, Linn Holegård och
Hur kan jag få bättre kontroll över mitt arbete?
Regional tillgång till idrottsanläggningar och kulturskola
Ett treårigt utvecklingsprojekt
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Tisdag den 21 mars – Samling och kaffe/te med macka
Handlingsplan Verksamhet/process/område ____________________________________________________________ Datum Förändring att testa Mål Att göra Ansvar för.
Nyhetsbrev Oktober # Generell information - Driftsättning av release 3 den 3/10 Besiktningsplan - Plattformsövergång ersätts med Plankorsning.
Jordabalk (1970:994) Första avdelningen
Elevsidan indra2.se Preliminärantagningen
Trafiksignalföreskrifter
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
Personec 17.2 Uppgradering
Etik- planering.
Investerarskydd – några (fler) viktiga nyheter
Förändringar i FIFA efter sommaren 2017
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Friluftsliv.
Manual Styrande dokument.
Villkor och förutsättningar för Vetenskapsrådets bidrag
Certifiering av kompetenskrav för kritiska arbetsmoment inom sektorn
Nyheter i TTJ från Modul 17 HMS & E
9...
Alla vill och kan skapa en bra arbetsmiljö
Kom igång med Disgen 2016 Kom igång med Disgen 2016
Användning av EU-fonder för klimatanpassning
Skötselplan och föreskrifter för världsarvet Laponia
Mångfald Verksamhetsåret En ökad satsning
FFVSK första sida Klubbanpassad menygardin Se meny dokument Menyerna ingår i hemsidan Klubbtext Bildspelet ingår i hemsidan Isaktuellt automat.
RISKBEDÖMNINGAR Inför ändringar i verksamheten
Nya viltspårregler Gäller från till
Uppföljning folkhögskola
Ifyllande av personlig tidbok
Branschrådet för spårväg och tunnelbana den 17 maj 2018
Nytt projekt för kvarstående justeringar efter omorganisationen
Nyheter i TTJ från Förarens el
FAQ NYA Fritester Tekniska kommittén.
SOSFS 2008:20 Samordning av insatser för habilitering och rehabilitering genom upprättande av samordningsplan/individuell plan Författningen har kommit.
Samverkan för en mer kunskapsbaserad, jämlik och resurseffektiv vård
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Samordnad utveckling för god och nära vård S2017:01
Nyheter i TTJ från övrigt…
Säkerhetsordning Säkerhetsbestämmelser Säkerhetsstyrning
Systematiskt kvalitetsarbete
Utredningen om ekologisk kompensation
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Quiz Testet ger dig snabb känsla för hur mycket eller lite du vet om barnets rättigheter. Gör testet tillsammans med dina medarbetare. De rätta svaren.
Utvärdering av system för styrning, uppföljning och kontroll
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton/år
- Vad är Regionens Pensionärsråd?
Översyn av lagstiftningen inom kollektivtrafikområdet
Ansvars och rollfördelning
Tilläggsbelopp 2019 Maria Fällman
En genomsnittlig svensks utsläpp – 11 ton CO2/år
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
Struktur i modellen, 5 steg
Skapande skola-redovisningar 2018/19 Sändningen börjar kl
Kortsiktig /Långsiktig effekt Leverans/ /prestation
Presentationens avskrift:

Nyheter i TTJ från 2018-06-01 Skydds- moduler

Vad har ändrats? Samordning av skyddsforms-modulerna Anpassning av A- och E-skydd inom D-skydd om medförande av dispositionsarbetsplan Anpassning av A-, D-, E-skyddsområdets omfattning för giltighet i samtliga trafikeringssystem Instruktioner Årets uppdatering består del i en strukturell förändring, där skyddsmodulerna samordnats mellan alla trafikeringssystem i TTJ. Det finns efter 1 juni en A-skyddsmodul, en L-skyddsmodul, en E-skyddsmodul, en S-skyddsmodul och en D-skyddsmodul. Anpassning för giltighet för samtliga trafikeringssystem. Ett A-, E- och Dskyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem.

Samordning av skyddsforms-modulerna Varje skyddsform har nu sina regler samlade i en modul. Först i modulen kommer de regler som gäller i samtliga trafikeringssystem. I slutet av modulen finns tillägg för respektive trafikeringssystem i egna avsnitt. Instruktioner Gå igenom texten på bilden. Samt den nya strukturen på skyddsmodulerna

Anpassning av regler 12 A-skydd 1. Planera A-skydd, andra stycket: Ett A-skyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem. 5.3 A-skydd inom ett D-skydd, andra stycket D-skyddsområdet får vara indelat i flera delområden. Delområdenas gränspunkter ska framgå av dispositionsarbetsplanen. Tillsyningsmannen ska medföra dispositionsarbetsplanen vid arbetet. Instruktioner Anpassning i moduler A-skydd för att det ska stämma med övriga moduler.

Anpassning av regler 13 L-skydd 1. Planera L-skydd, första stycket: Spårentreprenören ska planera L-skyddet i förväg och göra en arbetsplan som ska godkännas av infrastrukturförvaltaren. Vid L-skydd som anordnas med kort varsel får L-skyddet direktplaneras enligt reglerna under rubriken 5.1 Direktplanera L-skydd 5.2 L-skydd inom ett D-skydd, andra stycket D-skyddsområdet får vara indelat i flera delområden. Delområdenas gränspunkter ska framgå av dispositionsarbetsplanen. Tillsyningsmannen ska medföra dispositionsarbetsplanen vid arbetet. Instruktioner Förtydligande – gäller även system E 5.2 Ny bestämmelse – gäller även system E

Anpassning av regler 14 E-skydd 1. Planera E-skydd, första stycket: Spårentreprenören ska planera E-skyddet i förväg och göra en arbetsplan som ska godkännas av infrastrukturförvaltaren. Vid E-skydd som anordnas med kort varsel får E-skyddet direktplaneras enligt reglerna under rubriken 5.1 Direktplanera E-skydd 1 Planera E-skydd - andra stycket Ett E-skyddsområde får endast omfatta huvudspår. Ett E-skyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem. Instruktioner Planera E-skydd – första stycket: Förtydligande – gäller även system E Planera E-skydd - andra stycket: Anpassning för giltighet i samtliga trafikeringsystem. 5.2 Ny bestämmelse – gäller även system E

Anpassning av regler 14 E-skydd 5.2 E-skydd inom ett D-skydd, första stycket Ett D-skydd planeras av spårentreprenören i en dispositionsarbetsplan som ska godkännas av infrastrukturförvaltaren. När ett D-skydd har anordnats tar en huvudtillsyningsman över trafikledningen och beslutar med ledning av arbetsplanering och planeringssamtal vilka trafikverksamheter som får genomföras inom D-skyddet. D-skyddsområdet får vara indelat i flera delområden. Delområdenas gränspunkter ska framgå av dispositionsarbetsplanen. Tillsyningsmannen ska medföra denna och huvudtillsyningsmannen ska underrätta tillsyningsmannen om eventuella ändringar. Instruktioner 5.2 E-skydd inom ett D-skydd, första stycket – rättelse gäller även system E 5.2 E-skydd inom ett D-skydd – andra stycket: Ny bestämmelse – gäller även system E

Anpassning av regler 16 D-skydd 1. Planera D-skydd, andra stycket Ett D-skyddsområde får endast omfatta huvudspår. Ett D-skyddsområde ska vara sammanhängande och rymmas inom en och samma tågklarerares övervakningsområde inom samma trafikeringssystem. Det får omfatta både bevakningssträckor och driftplatser eller delar av driftplatser. Instruktioner 1. Planera D-skydd, andra stycket – Anpassning för giltighet i samtliga trafikeringsystem