Gör reklam för lag & rätt

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Beslutsstöd som det borde vara Hypergene för ekonomisk uppföljning
Advertisements

Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
P RODUKTUTVECKLING INOM MATHANTVERK (30 SP ) Yrkeshögskolan Novia, Åboland och Västra Nyland _2013 Knowsheep referensgrupp Skärgårdshavets biosfärområde,
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
Åk 4 LPP. LÄSFÖRSTÅELSESTRATEGIER Vi ska lära oss hur vi använder läsförståelsestrategier för att bli bättre läsare och få mer glädje av de texter vi.
Utbildning personlyftar. Upplägg Teoridel Praktiska stationer med lyft (smågrupper) Teoretiskt prov Lyft upp från golv med personlyft (helgrupp) Genomgång.
Arrangör:HÄSSELBY HAWKS SK IBK. ARRANGÖR: HÄSSELBY SK INNEBANDY Varmt välkomna till Hawks knatteliga! Den 18 oktober hälsar vi killar födda 2006 och 2007.
Varför är vi inte smartare energianvändare? Lena Neij, IIIEE Lunds Universitet 1.
 Sammanfatta och reflektera tillsammans med den/de du samarbetar med och förklara vad som hände under genomgången. Rita och skriv i ditt orange labhäfte.
HOPPSAN… DU HAR VISST FLYTTATS TILLBAKA I TIDEN – TIDEN FÖRE LINJALEN, MÅTTBANDET OCH TUMSTOCKEN ATT MÄTA….
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
MÅL 2015 Vinna serien. Punkter för att nå vårt MÅL Ge järnet på träning Gör maximal insats i alla övningar och spelmoment på träningen. Använd samma energi,
STUDIETEKNIK Hur lär man sig?. H ÄLSA - Försök att få så bra sömn som möjligt - Ät ordentligt, mindre socker - Träna och promenera - Försök att få en.
Det förändrade medielandskapet och demokratin
Hypergene för ekonomisk uppföljning
Kommunikation.
Kommunikationskanaler som Webb & Facebook
Medieundersökning Undersökning av barns medievanor – Vilka spel och/eller appar använder barn på sin fritid och hur ofta? Av Elin Thorsson.
Det nya medielandskapet och vinklade budskap
Svenska som andraspråk 1
Att gilla eller inte gilla? Om vår egen roll i sociala medier.
PRAO vecka 16 & 17 ( april).
Titel 92 punkter Av Namn Efternamn, Namn Efternamn, Namn Efternamn och jag förstås allt i 36 punkter Grupp X.
Vem ska man tro på? Om att lita på information.
Årskurs 7 Katarina Norra Skola
Sophie Mårtensson Linda Partland Minna Granica Karin Envall
FÖRAKTA DIG! FINNS DET MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER?
Att ansluta sig till en avdelning.
Skjut dig själv! Om att säga ifrån på nätet.
Tips och råd till äldre personer
AXIELL|Education WELIB Skolans namn datum.
Prisinformationslagen
En spännande kunskaps- och tekniktävling för barn och unga
Vecka 37 Tisdag den 12:e september 2017 Dagens namnsdag Åsa Åslög.
Gå hem, gå ut, kom hit! Kreativa lösningar på familjecentraler för att alla familjer ska nås av stödet.
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Att diskutera och argumentera!
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
6A - LÄXOR v. 19 Vad händer längre fram? Vad händer vecka 19?
Dorentina Rama, Linda Jönsson och Desirée Frank
Konflikthantering s Igår fick ni bekanta er med ”Linda och Mattias” på s Nu ska ni göra en konfliktanalys av det fallet och utgångspunkten.
Dold reklam marknadsmässig kurragömmalek
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Manual Styrande dokument.
Charlie har fått möjlighet att starta ett företag under gymnasietiden
Reklam eller redaktionellt budskap?
IT Fördjupning Jon Wide
Övning Tid: 20 minuter Vad är upphovsrätt?.
Berätta vilka vi är, varifrån vi kommer och varför
Övning Tid: minuter Virala konsekvenser.
Byt perspektiv – från reklam till journalistik
Övning Tid: Ca 40 minuter Reklamkurragömma.
Övning Tid: 20 minuter Upphovsrätt eller fel.
Övning Tid: 40 minuter Lagen och rättvisan.
Nya presentationsvyer i COSMIC för kronologisk journal
Några reflektioner av Stephen Hwang Högskolan i Halmstad
8 tips för dig som redaktör
G Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
90 Konto, Svensk Insamlingskontroll
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
FIRST LEGO League 2018 Östersund
IT Fördjupning Göran Wiréen
V Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
Föräldrarmöte P07 Säsong 2016
Att använda Oma i avdelningen
[Projektnamn] Utvärdering
V Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
KRETSLOPP FÖR ÅTERVINNINGSPROCESSER
Hej användare! Välkommen till nya mallar.
Presentationens avskrift:

Gör reklam för lag & rätt Övning Tid: Ca 40 minuter Gör reklam för lag & rätt

Tillverka ett eget reklambudskap för Sveriges Marknadsföringslag och skyddet av barn och unga mot dold reklam. Utforma texten i vilken form du vill, som en gammeldags väggbonad, i serie- eller graffitiform eller kanske som en blinkande neonskylt? Använd bilden som skärmbild en vecka för att påminna dig om att tänka kritiskt på nätet och/eller dela i sociala medier. ”All marknadsföring ska utformas och presenteras så att det tydligt framgår att det är fråga om marknadsföring. Reklamen ska också ha en tydlig avsändare.” Låt eleverna tillverka ett eget reklambudskap för Sveriges Marknadsföringslag och skyddet av barn och unga mot dold reklam.   De kan utforma texten i vilken form de vill, som en gammeldags väggbonad, i serie- eller graffitiform eller kanske som en blinkande neonskylt. Släpp kreativiteten fri! Bilden kan de ha som skärmbild en vecka för att påminna sig om att tänka kritiskt på nätet och/eller dela i sina sociala medier.

Fördjupning

Vill du veta mer? I skriften Marknadsmässig kurragömmalek? Barn, unga och dold reklam hittar du en rad spännande texter kring forskning om dold reklam. https://statensmedierad.se/publikationer/rapport/marknadsmassigkurragommalekbarnungaochdoldreklam.2492.html