Organisation ny SDF Lundby FSG 2017-11-23
Agenda Tidplan organisation och bemanning Projekt nya SDF Tidplan samverkan Dialog om riskbedömning enligt AML Dialog delrapport uppdrag bemanning Dialog om risker för era medlemmar i organisationsförändringen Direkt berörda (medarbetare i stödfunk) Indirekt berörda (chefer)
Tidplan organisation & bemanning Kvartal 4 2017 Förvaltningschefer har rekryterats Genomförande pågår med hjälp av SDF m fl Kvartal 1 2018 Rekrytering av stödfunktionschefer Kvartal 2 2018 Rekrytering av medarbetare till stödfunktioner 1/7 2018 nya nämnder inrättas 1/9 2018 Inflytt i lokaler Genomförande ny skolnämnder 27/10 Delrapport 15/12 Slutrapport Plan för hur stadsdelarna ska lösa sitt uppdrag från och med 1 juli 2018 Sept-november 2017 Utredning, dialog December 2017 - jan 2018 Samverkan och beslut Utredning om ledning, stöd, administration i SDF Lundby Sept-dec 2017 Utredning 15/12 2017 Beslut Utredning om förutsättningar för samverkan på Hisingen
Tidplan samverkan 8 nov 20 dec (utökad tid 10-12) Information om uppdrag lokaler Information: förslag till ny organisation från 1 juli 2018 (med konsekvensbeskrivning) Information om översyn av stödfunktioner och administration Ledningsorganisation (chefer ovanför EC-nivå) Information om delrapport 171027 SDD-projektet Stöd och administration (stödfunktioner, administrativa enheten, bemanningsenheten) Utökad tid 20 dec Riskbedömning, vad, när hur, vem Samverkan Hisingen Ledning och styrning 23 nov Samverkan med skola- och förskoleförvaltning utifrån barn och unga Dialog delrapport uppdrag bemanning Dialog om risker för era medlemmar i organisationsförändringen 11 jan - Direkt berörda (medarbetare i stödfunk) Slutsamverkan av ny organisation (förslag lämnat 20 dec) - Indirekt berörda (chefer) 14 dec Samverkan inför beslut: bemanningsprinciper (punkt 1) i uppdrag bemanning Information: punkt 2-4 i uppdrag bemanning
Riskbedömning enligt AML Riskbedömning enligt arbetsmiljölagen Information och mall på styrande dokument VAD HUR NÄR VEM https://www5.goteborg.se/prod/lundby/LIS/Verksamhetshandbok/n139ver k.nsf/0/10EECFCF95397E45C12579970051CD03?OpenDocument https://www5.goteborg.se/prod/lundby/LIS/Verksamhetshandbok/n139verk.nsf/0/10EECFCF95397E45C12579970051CD03?OpenDocument Dialog om riskbedömning behöver göras under våren utifrån dessa perspektiv: Görs under våren (per enhet) Genomförandet sker från 1 juli 2018 Kommer inte kunna göras med kvalitet innan beslut Samverkan Hisingen påverkar Ledningsorganisation (antal chefsled) påverkar Arbetets innehåll per enhet i den nya organisationen måste vara klart för att riskbedömning enligt AML (ABC) ska kunna genomföras.
Anpassning av stödfunktioner – tema på förvaltningsledningen 20 nov Bemanning och rekrytering Administrativa enheten Avdelning 2017 2018-07-01 UTV E 8,5 4,25 KANSLI 10 5 KOMM 4 2 FM 5,2 2,6 EK 12 6 HR 15 7,5 BE Summa 64,7 32,35 ADM E IFO/ÄO 40 översyn processer Alma och anna Tilsammans med enhetschefer Sektorchef och områdeschef
Redovisningsenhet centralt i staden Stadsdelarnas ekonomichefer initierat frågan om samordnad redovisning, stadsdelsdirektörerna ställt sig bakom http://www4.goteborg.se/prod/intraservice/namndhandlingar/samrumpo rtal.nsf/C258A66DCDBE0F77C12581DE0055A70C/$File/2.2.7_201711 29.pdf
Delrapport uppdrag bemanning
Risker för era medlemmar i omorganisationen Direkt berörda (medarbetare i stödfunktioner, bemanningsenhet, administrativa enheten IFO-FH och ÄO-HS) Indirekt berörda (chefer) Annat ni vill skicka med?
Kommunikation av ny organisation Tidpunkt? Vad är viktiga budskap?