Stimulerande butiksmiljö

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Företagspresentation: Incoming Center of Scandinavia AB -
Advertisements

TMALL 0141 Presentation v 1.0 Punktinsatser för effektivare tågtrafik på Västra stambanan – Göteborg-Skövde.
10:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsföringens olika fronter.
Min affärsidé [freni-stanislas joseph HA14]. Min produkt/tjänst Allt inom fotografering /kameror Student Kalas Bröllop dop Nyfödd barn.
9/21/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Skyttebo.
KUNDSERVICE PÅ FÖRETAGENS VILLKOR Annette Lahti. KUNDSERVICE ÄR EN KOSTNADSPOST I BUDGETEN, VI MÅSTE SPARA! Vill man ha en kortsiktig eller långsiktig.
I samarbete med Nikolaus Koutakis Örebro universitet 1.
Föräldramöte BHC U12/U13 (Team -04/-05)
Föräldraenkäten 2015 Förskola Jonasbo. 9/24/2016 Vet ejI hög grad I tillräckligt hög grad I inte tillräckligt hög grad I låg gradMedelSvar ditt barn får.
Utbildning personlyftar. Upplägg Teoridel Praktiska stationer med lyft (smågrupper) Teoretiskt prov Lyft upp från golv med personlyft (helgrupp) Genomgång.
9/24/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Norrebo. 9/24/ Vilken avdelning går ditt barn på? Norrebo 1.Bullerbyn13 (16%) 2.Junibacken18 (22%) 3.Madicken8.
15:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Relationsförstärkare i mediemixen Mässor Direktmarknadsföring sales promotion Events Udda medier Sponsring.
Orienteringsteori Dagens lektion Varför ska man lära sig att orientera? Vad ska ni kunna? Hur funkar en karta? Att passa en karta Karttecken Olika begrepp.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Med efterföljande After Work. Repetition från tidigare samt nyheter och fördjupning Intresseinriktningarna och kunskaperna är olika. Möjlighet till att.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Bra internetadresser:
Hur man använder EasyWorship del 1
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
KUNSKAP - KOMPETENS - ERFARENHET
Områdesskyddsfunktionen
Kommunikationskanaler som Webb & Facebook
Målvaktsutbildning grund del 1 - Målgrupp grön och blå nivå
Informationsmöte VA till Varola
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2016.
7 frågor Ett verktyg för att göra en tydlig, fullständig och specifik beskrivning av ett problem.
Samuel Svenson samsv
Stimulerande butiksmiljö
Konsten att läsa skönlitteratur
Föräldraenkäten 2015 Förskola Kunskapshuset
♫ Ljud – akustik ♪ Molekyler i rörelse.
Föräldraenkäten 2015 Förskola Åkerbo
Föräldraenkäten 2015 Förskola Billinge
Föräldraenkäten 2015 Förskola Gyabo
GK 16 Stayman 1 NT - 2.
Konsumenträtt.
IFK Eskilstuna Klubbprofil 2017.
Föräldraenkäten 2015 Förskola Toftabo
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
Föräldraenkäten 2015 Förskola Mariebo
Nätverk för lärare på fritidshem
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Steril såromläggning Vid steril omläggning bör helst 2 personer hjälpas åt. Sterilt material ska skyddas genom att förvaras i avdelningskartongen. Ta.
Kartkontroll och godkänd karta
Projektledare - Wille Kyrk
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Med kundval HAR nackaborna makten över sin service.
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
VA-utbyggnad Marbäck NF + RK Se mer på hemsidan
Välj två nummer mellan 1 och 50
Vart tar det smutsiga vattnet vägen?
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Syncentralen, Region Norrbotten
Varifrån kommer alla sopor – och vad händer sedan?
Välkomna! Medlemsmöte 25 Oktober 2017
Miljöinsatser vid retur-automaten
Med ritstiftet som verktyg samt utan lagermask!
Ditt kompletta kontorsvaruhus
SAY CHEESE!.
FRIIDROTT 7-10 ÅR INTRODUKTION.
INTRODUKTION SKOLKLASSIKERN
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
SoL övningskompendie Tema: Fint och dribbling
SoL övningskompendie Tema: Passning
INTRODUKTION SKOLKLASSIKERN
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Alla har rätt till Go´fika!
Samordningswebbinarier om Skapande skola
7 av 8 13-åringar rör på sig för lite
Presentationens avskrift:

Stimulerande butiksmiljö

LOKALISERING City, Centralt, Köpcentra, Externt A-läge (många passerar) Köpmannavaruhus - Gatuföreningar (Gemensam marknadsföring)

SYNBARHET Logotyp - Varumärke, symbol Skyltfönster Trafik utanför butiken - gågata

INGÅNG Trottoarställ - inropare Utomhustavlor på fasaden Fönsterplakat Försäljning utanför butiken (reaställ, erbjudanden, torgställ etc.)

SKÖTSEL Rena fönster - handtag Tömda papperskorgar Sopad och skottad gata utanför Inga ”gamla, blekta” trottoarställ Tänk på placeringen så att ingen kan skada sig

Butikens yttre marknadsföring Lokalisering Synbarhet Ingång Skötsel

BUTIKENS INRE MARKNADSFÖRING Passa till affärsidén Layout - väcka intresse, stimulera till köp, gör det lätt för kunden och underlätta för personalen

Lockande varor vid ingången - kan vara: INTRESSEVÄCKANDE Lockande varor vid ingången - kan vara: Nyheter Färglada varor Lågt pris

ÖVERSKÅDLIGT Kartor - i stora butiker Skyltar - inte för många Se varorna direkt - låga exponeringar Visa varorna högt längs väggarna - sportbutiker

UTNYTTJA UTRYMMET Framkomlighet - Varuvagnar måste få plats att mötas Plats att variera exponeringar - samexponering, säsongsexponering etc. Luft mellan skyltställ - kunden ska kunna se varan på plats Utrymmesfördelning efter försäljning - då utnyttjas alla delar av lokalen lika mycket. Underlätta hanteringen för kunden

BELYSNING Ge stämning Variera ljuset - varor som är belysta syns bättre, butiken får mera liv, personalen får bra arbetsljus Mjuka upp spotbelysning med en mjuk allmänbelysning Färg - ge ett varmt intryck. Tänk extra noga på provhytterna Lysrör ger bättre ekonomi än glödlampor

SERVICE OCH KASSA Personlig försäljning - lätt att hitta Tillräckligt med personal - även vid lunchtid Kassor - vid utgång eller punktkassor. Tänk på att kassorna är utmärkta exponerings- platser. Uppsikt - det ska vara lätt att hålla uppsikt över stöldbegärliga varor utan att störa kunden när den tittar på varorna eller provar

EXPONERING Försäljningen sker vid varan - den ska vara lätt att se. Varorna syns bäst i ögonhöjd Information - pris, storlek, erbjudanden Samexponering - ger merförsäljning. Exponera om ofta - varorna känns nya Ge kunden en upplevelse

BELYSNING Ge stämning Variera ljuset - varor som är belysta syns bättre, butiken får mera liv, personalen får bra arbetsljus Mjuka upp spotbelysning med en mjuk allmänbelysning Färg - ge ett varmt intryck. Tänk extra noga på provhytterna Lysrör ger bättre ekonomi än glödlampor