Sälja en produkt eller tjänst

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till en kort presentation av MPS, en ORR®-produkt från ITERIT AB. MPS, material och produktionsstyrning, ett hjälpmedel för administrationen.
Advertisements

Projekttitel Projektdeltagare Bild 1 Så anpassar du informationen i sidfoten Du kan enkelt anpassa vilken information som ska visas i sidfoten.
Nyttorealisering på 10 min
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Affärsidé Affärsidé Personal PersonalRådgivare.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Skapa ideala kundprofiler
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
till en presentation av System och lösningar med RFID
Grundkurs i marknadsföring
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Mapping. Vad, vem och varför KLUSTER av KONKURRENTER inom affärsrådgivning ASTER (Bologna, Emilia-Romagna, ITALY) 5 universitet, 2 offentliga forskningsorgaisationer,
Problemformulering Vad är problemet eller behovet– gapen i våra resultat? Vad: Vad påverkas? Är det specifikt? Innehåller det ett implicit förslag till.
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
LUCAS Mål, strategi och organisation LUCAS - Center for Applied Software Research2 LUCAS mål Att i samverkan med näringslivet identifiera.
Affärsidé - företagets vägvisare
Konkurrens och konkurrenter Vänner eller fiender?.
Affärsbeskrivning [Projekttitel …]
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
marknadsförarens verktygslåda
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
custice . fakta . presentation
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Kunden Kotler: “It is no longer enough to satisfy customers. You must delight them.”
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Växter Flertalet fröväxter växer på land, fast det finns även växter under vattnet. Landväxter behöver rötter för att få vatten och gödning. Vattnet transporteras.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Marknadsföring av turism
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Fiberföreningar i samverkan
Produktens olika delar
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
DE NYA AFFÄRSRELATIONERNA – FRÅN PRODUKT- TILL FUNKTIONSERBJUDANDEN Av Staffan Brege Daniel Kindström Per-Olof Brehmer Grupp 9 Pernilla Johansson Anna.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
BNP - Bruttonationalprodukten
[Produktnamn] Marknadsplan
Den andra sidan av ridsporten
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
HITTA KURSVINNARE – PRAKTISK HANTERING
Marknadsföringsplan Ditt namn.
(Företagsnamn) SWOT-analys
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Presentation av affärsplan
Din företags-broschyr
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet mall kortversion – underlag i annat underlag Datum 2018-XX-XX.
Vilka vi är Northwind Traders
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
* Personalutbildning Skriv ämne här *.
* Personalutbildning Skriv ämne här *.
Presentation av affärsplan
[Produktnamn] Marknadsplan
Företagets namn Affärsplan.
Förbättra klubbkvalitet
Förmånskollen 2019.
Presentationens avskrift:

Sälja en produkt eller tjänst Underrubrik

Inledning Presentera kortfattat dig själv och dina kollegor. Beskriv övergripande de produkter och tjänster ditt företag tillhandahåller. Exempel: Trey Research erbjuder heltäckande lösningar för strategisk marknadsplanering, från globala affärsunderrättelserapporter till riktad marknadsanalys. Inledning

Affärsmöjligheter Beskriv hur du uppfattar kundens behov och krav. Exempel: Contoso, Ltd. har flera nya produkter i forsknings- och utvecklingsstadiet som enligt planerna ska ut på marknaden under året [Datum]. Det är dags att: identifiera målgruppen för dessa produkter. förstå hur de bäst hanteras vad gäller varumärke och placering. identifiera konkurrenter och ta reda på hur framgångsrika de är. Fundera även på löpande support för att hjälpa er hantera förändringar på marknaden. Affärsmöjligheter

Våra produkter och tjänster Lista de produkter och tjänster ert företag tillhandahåller och som kan hjälpa kunden att nå sina mål. Exempel: Med hjälp av olika metodologier kan Trey Research tillhandahålla stöd inom följande områden: Strategier för marknadsinträde Lansering av produkt och varumärke Data för marknadsanalys Mark-nadsanalys, granskning och övervakning Våra produkter och tjänster

Kostnad Trey Research* Visa ekonomiska fördelar för kunden. Jämför kostnaden för era produkter och tjänster med en konkurrents. Anpassad referensinformations-tjänst Kostnad Trey Research* Kostnad Företag A* Analys marknadsinträde X Branschjämförelser Pris- och varumärkesanalys Prognoser och planering Prenumerationsbaserad tjänst för referensinformation Marknadsrapporter konsumentbranscher Onlinedatabas med global företagsinformation Kostnadsjämförelse * Kostnaden för anpassade referensinformationstjänster beror på projektets omfattning

Våra styrkor Bransch- och teknik-marknader Konsument-varor och tjänster Varaktiga konsum-tionsvaror Elektronik Hälsovård Livsmedel Nätverk för referensin-formation Globala data Benchmarking Varumärkes-information Trender Bransch- och teknik-marknader Ekonomi Media Maskinpark Handel B2B-tjänster Våra styrkor

Huvudfördelar med produkt eller tjänst Sammanfatta de viktigaste fördelarna med den produkt eller tjänst du marknadsför. Exempel: En investering i en marknadsundersökning är en investering i produktens framgång! Känn din kund Känn din konkurrens Tidpunkten är allt Följ upp och justera Huvudfördelar med produkt eller tjänst

Förklara hur kunden går vidare för att beställa eller köpa dina produkter eller tjänster. Exempel: Beställa referensinformations- tjänster från Trey Research: Definiera projektet Först så har vi ett möte med er för att definiera projektet. Lämna ett förslag för referensinformation Sedan lämnar vi ett förslag som ni kan ta ställning till. Påbörja faktainsamling När förslaget godkänns samlar vi ett erfaret team för att samla in referensinformationen och analysera resultatet. Tillhandahålla löpande support Vi fortsätter att arbeta med er när vi levererat rapporten så ni får ut så mycket som möjligt av referensin- formationen vi tagit fram. Nästa steg

Tillhandahåll kontaktinformation för viktig personal inom ditt företag. Ange om tillämpligt e-postadress och webbplats. Kontaktinformation