Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skolan där alla ska trivas och känna sig trygga och där alla har lika värde. Vi har alla har rätt till en god arbetsmiljö.
Advertisements

Utbildningsprocessen
Tala till bönder på bönders vis och till ungdomar på Facebook
Studie- och yrkesvägledare Kristina Modén
MIK-verktyg i klassrummet Pernilla Laursen
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Projekt Respekt Strategisk plan: Öka andelen under- representerat kön på utbildningarna Bakgrund: 85 % kvinnor, 15 % män Dekanus gav projektgrupp uppdrag.
Upplands-Bro Rotaryklubb
Sociala medier Twitter Facebook Bloggar YouTube.
Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.
Pilotskolan Strömslund •Vi vill få ett ökat föräldraengagemang! –Genom att ge en beskrivning av styrelsens arbete samt klassombudens roll –För att få ett.
VART SKA VI…?.
SBF 75 år PRESSKIT Tips och instruktion för att locka media i distriktet.
Hur tänker Handisam om sociala medier?
Vad bör du tänka på när du är online?
Max Wehlin Halmstads Kommun Oktober 2014
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
#Skolanförst Twitter Facebook Lararforbundet.se Radio, TV, Tidningar.
Kvalitetshöjning Renodlat vägledningsuppdrag för syv Renodlat vägledningsuppdrag för syv Lokala samordnare Lokala samordnare Lokala samverkansgrupper.
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Marknadsföringsdag 25 sept 2014 Hur når vi ut till nya elever och får dem att plugga hos oss?
Professor och forskningschef bodahlbom.se aktivering.se sust.se Staying Alive Bo Dahlbom.
Studie- och yrkesvägledare Kristina Modén
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
Marknadsföring av Projekt X
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
VÅRT NYA VARUMÄRKE. TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
Öppet hus Hudiksvalls Smådjursklinik Lördagen den 29:e augusti Klockan Valputställning Hudiksvalls Kennelklubb Agilitytävlingar Hudiksvalls Brukshundklubb.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Lidingö Stad Medborgarundersökning Genomförande - Fjärde medborgarundersökningen – tidigare 2007, 2009 och Totalt genomfördes telefonintervjuer.
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
1 VÄLKOMNA ! FORTBILDNINGSDAG MARKNADSFÖRING OCH KOMMUNIKATION INOM NATURBRUK 2015.
Idrott och hälsa 1. Vem är MT? Maria Talevska Larsson Hemsida: mariatalevska.weebly.com.
Ungdomars medievanor Undersökning och analys av vilka digitala mötesplatser ungdomar rör sig på.
Vad är propaganda? Jenny Manning Åsa Gårdsskolan ht 2015.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
2012. Externt mål Skapa en ”snackis” om konfirmation Fylla bilden av konfirmation med aktuellt innehåll; Det är många som konfirmerar sig Att det är alldeles.
Best Practice i sociala medier
Drogvaneundersökning 2016
Företags kommunikation med kunderna
Program | Naturbruksutbildningarnas attraktionskraft
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
Delmoment 1: Rapport över sociala webben
BESÖK OSS PÅ EDGYMNASIET.SE OCH FACEBOOK
Enkät Åk 9 vt 2017 Alla skolor 4-kanten Studie- och yrkesvägledning
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Ett exempel hur materialet kan användas inom förskoleverksamheten
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Svenska Brukshundklubben
Tilde i mobilen Morgonkoll
Sala kommun och de sociala medierna
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se
Skolbiblioteksplan Tunboskolan Kolbäck
Välkommen till förskoleklass 2018/2019
Har du som förälder koll?
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Influensavaccinationer
Ett samarbetsprojekt mellan
till information inför gymnasievalet 2019
MARKNADSFÖRING & KOMMUNIKATION INOM NATURBRUK Enkät till NB1-elever
Övning Tid: minuter Instagram-målet.
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Välkommen på föräldraråd
Klarar du en kris?.
Ungdomars hälsa och livsstil
Gymnasiedagarna & Future Skills 2019
Presentationens avskrift:

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17 1 = Mycket sämre 5 = Mycket bättre

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) ”Om du använt någon sökmotor, vilka sökord använde du för att komma till den utbildning du har påbörjat?”   Av de som svarat något förutom ”Vet ej”, (34 %) så angav; 52 % Angav skolans namn (2016: 50 % (+2 %)) 34 % Angav inriktningsnamn (2016: 33 % (+1 %)) 9 % Ett sökord som innehåller ordet naturbruk (2016: 12 % (-3 %)) 5 % Angav ett yrke (veterinär m.fl.)

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) ”Vilket/vilka sociala medier på nätet brukar du använda?” Av de som svarat (83 %) så angav; 74 % Instagram (2016: 76 % (-2 %)) 68 % Facebook (2016: 76 % (-8 %)) 62 % Snapchat (2016: 62 % (0 %)) 9 % Youtube (2016: 7 % (+2 %)) 6 % Övriga 4 % Twitter (2016: 7 % (-3 %))

Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) ”Ge oss tips på, hur naturbruksgymnasierna kan synas på olika sätt för att nå nya elever!” Av de som svarat (41 %) så tyckte följande andelar att vi skulle satsa på; 49 % Sociala medier (2016: 32 % (+17 %)) 18 % Besöka skolor (2016: 19 % (-1 %)) 9 % Affischer, hemsida, tävlingar mm. mm. (2016: 3 % (+6 %)) 8 % Mässor (2016: 8 % (0 %)) 6 % Öppet hus och få komma på besök (2016: 9 % (-3 %)) 5 % Bättre SYV-information (2016: 4 % (+1 %)) 4 % Utskick (2016: 9 % (-5 %)) 4 % Tidningar (2016: 8 % (-4 %)) 3 % TV- och radioreklam (2016: 8 % (-5 %))