LPP – rörelse Lekar och spel

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Planering, genomförande av undervisning och bedömning enligt Lgr 11
Advertisements

Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Att bedöma elevers kunskaper i NO Anders Jönsson.
Föräldramöte 12 september 2011
Skriftliga omdömen och betygssättning i praktiken
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Apptips med koppling till läroplanerna
Historia/SO En resa bakåt i tiden med dagens verktyg.
ÖSK Ungdom Idé, mål & policy Ungdomarna i Centrum
Förskoleklassen på Södermalms skola
Lokal pedagogisk planering
Centrala innehåll och kunskapskrav
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
Idrott och hälsa År 6 VT 2014 Linda Johansson.
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
Arbetsområde 1. Innehåll Exempel E C A Idrott/ Lek/ Motion
Lokal Pedagogisk Planering
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Examination. Meteorolog för en dag!  Ni ska, i bestämda grupper, spela in en väderpresentation.  Filen ska vara mig till handa absolut senast måndag.
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Dans – eller rörelse till musik
Förskoleklassen Torpshammar
Välkomna till Edboskolan
Pedagogisk planering Brönjaskolan
Demokratibegreppet Det offentliga skolväsendet vilar på demokratins grund. Skolans uppgift är att låta varje elev finna sin unika egenart och därigenom.
ERGONOMI Föreläsning 1 för ÅR
LGR 11 Innehåll 1. Skolans värdegrund och uppdrag
Granloholms skola Läsåret 2014/2015
Välkomna hit! Film – på vilket sätt är bedömning en (liten) del av all vår verksamhet? Kursplanens uppbyggnad. Skillnad strävansmål / uppnåendemål? Kunskapssynen.
Betygskriterier Idrott & Hälsa
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Genom undervisningen i svenska ska eleverna utveckla sin förmåga att formulera sig och kommunicera i tal och skrift, anpassa språket efter olika syften,
Föräldraråd Tack!. Bildningsförvaltningen Lgr 11 Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011 Del 1- Skolans värdegrund och.
Vad är fysik? Ordet fysik härstammar från grekiskan och latin. Ordet betyder ”naturlig” Vad är naturligt? Skriv upp minst 5 ord som du förknippar med naturlig.
Föräldramöte för år 6 HT-15
Läroplansnätverk skola Välkomna!. Dagordning Nyckelpersonernas uppdrag Kort återblick från studiedagen om bedömning den 20/8 Ca 9.30 fika Bedömning.
Rudboda skolas fritidshem och fritidsklubb
I DROTT OCH HÄLSA F ÖREBYGGA SKADOR. S YFTE Genom undervisningen ska eleven ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: förebygga risker vid fysisk.
Kunskaps mål Centralla innehåll Väggen att upp nå målen Bedömning betygsättning Utvärdering Vad är undervisning?
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Engelbrektskolans fritidshem Blå, Gul, Grön, Grå & Röd avdelning Årskurs F- 6.
MÅLSÄTTNING - Att sätta mål för det du ska göra. VARFÖR SKA VI SÄTTA MÅL? Vet du inte vart du ska kan du inte planera vägen dit… För att nå ett bra resultat.
Välkommen till strandskolans fritidshem. Utbildningens syfte 2§ Fritidshemmet kompletterar utbildningen i förskoleklass, grundskolan, grundsärskolan,
Skolinspektionen Bra tillsyn – bättre skola - Det pedagogiska ledarskapet.
Begreppet undervisning Utbildning: Den verksamhet inom vilken undervisning sker utifrån bestämda mål Undervisning: Sådana målstyrda processer som under.
Målens betydelse i formativt ledarskap. Upplägg Formativt ledarskap Förskolans uppdrag Styrdokument Analysera mål.
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Fritidshem på Knappekulla
Friluftsliv och orientering år 9 Planering ämne/n och årskurs
Computational thinking progression F-9
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 8
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Friluftsliv och orientering år 7-8 Planering ämne/n och årskurs
Självbedömning Idrott och Hälsa ÅK 6
LPP – rörelse Dans åk 8 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
LPP – Rörelse Simning och livräddning åk 7
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Friluftsliv.
Friluftsliv Lite inspiration...
LPP – HLR HLR och säkerhet
Begreppet undervisning
Informerar föräldrar om Barn- och Ungdomsverksamheten
Vad innebär ett mål för lärande eller utveckling
Lokal pedagogisk planering enligt Lgr 11
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
BFL, allmänna råden, gröna matriser
Friluftsliv Lite inspiration...
Presentationens avskrift:

LPP – rörelse Lekar och spel Bedömning Läraren kommer att bedöma att du kan: Delta aktivt i lekar och spel Följa regler i leken/spelet Variera och anpassa dina rörelser till spelet/leken Samarbeta med/ta hänsyn till dina lagkamrater/motspelare i leken/spelet Visa förståelse för taktik och fairplay Syfte och långsiktiga mål Genom undervisningen ska eleverna ges förutsättning att utveckla sin förmåga att: Röra sig allsidigt i olika fysiska sammanhang Möta/prova många olika slags aktiviteter Utveckla sin samarbetsförmåga och respekt för andra Utveckla en god kroppsuppfattning och tilltro till sin egen fysiska förmåga Centralt innehåll Komplexa rörelser i lekar, spel och idrotter inomhus och utomhus Innehåll / undervisning Du kommer att: Prova på olika lekar och spel Lära dig regler i olika lekar och spel Träna på att samarbeta i lekar och spel Träna på teknik och taktik som ingår i leken/spelet Få lära dig säkerheten för att undvika skador i samband med leken/spelet Betyg E Betyg C Betyg A Eleven kan delta i lekar, spel och idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser till viss del till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan delta i lekar, spel och idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser relativt väl till aktiviteten och sammanhanget. Eleven kan delta i lekar, spel och idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser väl till aktiviteten och sammanhanget. Sofia skola, Stockholm