Grundläggande Försäljningsteknik Utesälj
Tema: Grundläggande försäljningstekniker Målgrupp: Säljare i alla brand Tidsåtgång: 2 dagar Leverantör: Institutt for salg og markedsføring Ansvarig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Anmälan: helen.sturesson@choice.no Deltagaravgift: Kr. 3000,- pr. deltagare (resa/uppehåll i tillägg)
Målsättning Bli bra på uppsökande sälj Bli bra på försäljningstekniker för att komma i kontakt med nya kunder Öka antal möten med kunderna
Innehåll (1) Faktorer som påverkar föräljningen Mötebokning Genomföring av kundmötet Uppenbara och utveckla behov Argumentera och handtera kundens invändningar Uppföljning pr. telefon Konkurrenter Avslut och beslutsprosessen
Innehåll (2) Efterförsäljning Order Offert Behov Öppning Relationer Lojalitet Innehåll (2) Closing Beslutsprocessen Bekymring för beslut Konkurrenter Order Offert Bruk av maler i Super Office Skrive selgende tilbud Følge det opp, systematikk (Behov för att skicka offert? Uppenbara och utveckla kundens behov Öppna, stängda, ledande och neutrala frågor Färdigheter i lyssning Argumentera egna USP Handtera invändningar, härunder pris Från kalla fakta till nyttovärde för kunden Invitera till visning Behov Mötebokning Genomföra säljmötet Öppningsfasen Bygga förtroende Öppning