Grundläggande Försäljningsteknik

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HSO Skåne Ett samarbetsprojekt mellan HSO Skåne och Furuboda Arbetsmarknad Finansierat av Arvsfonden De Offentliga Arbetsgivarnas Ansvar DOA.
Advertisements

Vad är ”Huvudsaken”? Ett NTF-projektet för ökad cykelhjälmsanvändning bland barn i åk 4-6. Konceptet togs fram 1999 på initiativ av SKBR 2004 kommer alla.
Pedagogiskt program för Uppsala Universitet. Innehåll Förutsättningar för studenternas lärande Utveckling av utbildningen Pedagogisk kompetensutveckling.
SPELARUTVECKLINGSCAMPER TEMA: INDIVIDUELL UTVECKLING Spelarutvecklingscamp, Sk Iron, Höstlovs camp 750:- per spelare! Huvudinstruktör och ansvarig för.
PKs Event Planner- cykel PKs Event Planner- cykel UPPSTART (CA 6-4 MÅN INNAN) Möte – Sker samtidigt som uppstartsmöte med Event Service eller i nära sam-
F ORSKARNIVÅN I NYA L ADOK NUAK Annette Larsson Matz-Ola Cajdert.
Säsongen 2015 P-02/03. TRUPPEN Vi är 21st spelare i truppen just nu. 5st ledare: Anders Mannelqvist, tränare Anders Fredriksson, tränare Jimmy Westerlund,
12:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Personlig försäljning Vid försäljning till konsument –i butiken –hemma hos kunden –via telefon Vid försäljning.
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Vad är evidensbaserad praktik? Evidensbaserad praktik (EBP) är integreringen av bästa forskningsstöd med professionell praktisk erfarenhet och klientens.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Kommunikation.
Målsättning Genom att utbilda beställarna i inköpsportalen
LSS – Daglig verksamhet
My Hörting och Elin Johnsson
Bästa utveckling för alla
Från chef till ledare Modul II: Gruppcoaching.
Framtidens försäljning Coacha kunden till köp
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Processkartläggning Upphandling
Säljsamtalet Innesälj.
XX kommun Kommunikationsplan.
Presentationsteknik.
Planeringsfasen av arrangemang
Auvesta Transaktion Autentisering mobileTAN
Välkomna till denna presentation av projektet Idrott för alla.
Från chef till ledare Modul III
Lektionspass 3 Säsong, miljömärken?
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Rekrytering.
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare.
Försäljnignsledning.
Motivera lantbrukarna i rådgivningen
Välkomna! INNEHÅLL Skolan berättar om vilka utmaningar de har haft under terminen. Socialtjänstens förebyggarteam presenterar vilka problem de upplever.
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
VÄLKOMNA TILL VD-Dagen 2017
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Välkomna, nu börjar vi! Nina Frid Susanna Höijer handläggare handläggare.
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Affärskunskap.
Folkhögskolans allmänna kurs och SeQF
Vägen till svensk legitimation
Fristående gymnasieskolor
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
Kompetensförsörjnings-processen
Schyst offentlig upphandling
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Smartare möten – effektivare uppföljning
Region Västernorrland
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Systematiskt kvalitetsarbete
Klagshamns rektorsområde
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Säljutbildning Presenteras av [namn].
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
Idéburet offentligt partnerskap (IOP)
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Rekrytering med lokala jobbspår
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Språkombud En språkstödjande funktion inom vård och omsorg samt hälso- och sjukvård.
Fortbildning för pedagoger
Skolsamverkan - Göteborg.
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Exempel på mål Inspiration Åtgärder/uppgifter Resurser Eftertanke
Presentationens avskrift:

Grundläggande Försäljningsteknik Utesälj

Tema: Grundläggande försäljningstekniker Målgrupp: Säljare i alla brand Tidsåtgång: 2 dagar Leverantör: Institutt for salg og markedsføring Ansvarig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Anmälan: helen.sturesson@choice.no Deltagaravgift: Kr. 3000,- pr. deltagare (resa/uppehåll i tillägg)

Målsättning Bli bra på uppsökande sälj Bli bra på försäljningstekniker för att komma i kontakt med nya kunder Öka antal möten med kunderna

Innehåll (1) Faktorer som påverkar föräljningen Mötebokning Genomföring av kundmötet Uppenbara och utveckla behov Argumentera och handtera kundens invändningar Uppföljning pr. telefon Konkurrenter Avslut och beslutsprosessen

Innehåll (2) Efterförsäljning Order Offert Behov Öppning Relationer Lojalitet Innehåll (2) Closing Beslutsprocessen Bekymring för beslut Konkurrenter Order Offert Bruk av maler i Super Office Skrive selgende tilbud Følge det opp, systematikk (Behov för att skicka offert? Uppenbara och utveckla kundens behov Öppna, stängda, ledande och neutrala frågor Färdigheter i lyssning Argumentera egna USP Handtera invändningar, härunder pris Från kalla fakta till nyttovärde för kunden Invitera till visning Behov Mötebokning Genomföra säljmötet Öppningsfasen Bygga förtroende Öppning