Utmanad till framgång Morgan Sandberg Kontaktadagen 2017.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Goda relationer skapar utrymme för ledaren
Advertisements

Att dras in mot föremålets mitt
Verksamhetsutveckling
Mätning i hemmet med automatisk blodtrycksmätare
Supported Employment & Customized Employment
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Mikael Fjällström Affärsutveckling för tillväxt. Affärsutveckling och kommersialisering på energiområdet •Skapa förutsättningar för en ökad kommersialisering.
Bäst i klassen En bok om lönsamt inneklimat Huvudbudskap
Det industriella genombrottet
Faktorer som påverkar val av lagervärderingsprincip
HÖGMEDELTIDEN 1000 – 1300 Förändringar som gör att vi kan tala om en ny period: - Treskiftet - Hjulplogen Som i sin tur leder till…
Tittarsiffror, är de tillförlitliga?
1 A-kassan och facket A-kassans finansiering Bertil Holmlund Nationalekonomiska institutionen, Uppsala universitet LO-seminarium om arbetslöshetsförsäkringen,
Självbilden = Allt du vet om dig själv (Baumeister, 1995)
Sälj mer till fler Andreas Jacobsson.
Resultatfokus Den resultatfokuserade definitionen av en vinnare handlar om tre saker: resultat jämförelse med andra undvika misstag.
Superstar Effects in Deluxe Gastronomy – An Empirical Analysis of Value Creation in German Quality Restaurants.
CASE Grupp 8 Fanny Abelsson | Felicia Karlsson | Irene Werin
Så ser det ut i Skåne – problem och möjligheter, Att välja jämställdhet Christian Lindell
Av: Mikael, Arvid, Daniel, Pontus, Michael
Strategier för hållbarhet - vägen till framgång
Brainstorming & Skisser! Grupp 1. Brainstorming… dsv.su.se cdon.com svd.se macfeber.se ryanair.se goyada.se tv.nu tv-guiden.nu interflora.se resfeber.se.
Spelarutveckling Ligger sanningen i betraktarens ögon?
Läget i Golfsverige, en trolig utveckling och varför spelrätter.
TIMBRO 20 september 2011 TIMBRO Timbro Economic Freedom of the World Index – Sverige.
Frukostmöte hos Sveriges Arkitekter 11 mars 2015
Varför vill företagen bli större?
BIOLOGI OCH POLITIK ANDRA VÄRLDSKRIGET
Strategisk ekonomistyrning: Föreläsning Professor Fredrik Nilsson Linköping
Varför börjar alla prata om ”Drop outs” ?
Forskning-Kunskap-Innovation – (hur) hänger det ihop?
Reflektionsuppgift – THE ABB, FG WILSON AND CATERPILLAR CASE
The explanatory foundations of relationship marketing theory Shelby D. Hunt, Dennis B. Arnett och Sreedhar Madhavaram Journal of Business & Industrial.
Motivation is the direction and intensity of effort
Förra måndagens program:
Regeringens arbetsmarknadsreformer och lönebildningen Lars Calmfors ABF, Göteborg 5/
Unga vuxna (18-24 år) Finansinspektionens studier och SCB data : Unga vuxna har begränsad egen ekonomi och erfarenhet.
Case – ABB, FG Wilson och Caterpillar Industrielll marknadsföring och Supply Chain Management GRUPP 9.
fokusgrupper En Kvalitativ datainsamlingsmetod Karina Kight
Varför beter sig ekonomin som en berg- och dalbana?
Replik AB Tankar kring förändring The Neuroscience of Leadership David Rock and Jeffrey Schwartz.
Hur påverkar sömn & frukost vår vardag. Hur viktigt är det egentligen?
Förändringar i samhällsekonomin. Den offentliga ekonomin Offentliga sektorn ansvarar för de gemensamma uppgifterna i samhället. Ge exempel! För att klara.
© Landja Marknadsanalys ABSäkerhet och olycksrisker Sveriges Lantbruk våren Sveriges Lantbruk våren 2013 En undersökning bland lantbrukare Jörgen.
Lägstalöner och sysselsättning Lars Calmfors Lönebildningen inför avtalsrörelsen 2016 Svenskt Näringsliv 21/
Linneaprojekt Ett förbättringsarbete kring nattfasta på en medicinavdelning Maja, logoped Charlotte, dietist Lisa, sjukgymnast Katja, arbetsterapeut.
Regeringens sysselsättningspolitik Lars Calmfors SNS Arbetsmarknadsdag 19 maj 2015.
Behövs tillväxt? 1. Hur ska det gå för Christina? 2.
Stresshantering och säljplanering
Bergnäsets AIK Föräldramöte BAIK P
GOIF A och U lag 2010/2011.
Gruppers utveckling enligt IMGD (GDQ)-modellen
Ökande markvärden som grund för medfinansiering -inte bara Sverigeförhandlingen Kommek 2016 Seminarium 8.
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Kap 15 Avvägningen inflation-arbetslöshet
Kriminalitet Anna-karin Gålnander.
Arbetsmarknadsutsikterna hösten 2017
Det ekonomiska läget, oktober 2017
Monopsoni Grundkurs i nationalekonomi: Mikroekonomi (5 sp)
Sveriges bagare och konditorer
Syftet meden central Kundservice Effektivare kundkontakter
BLODDOPNING.
Företagarpanelen – Budgetfrågor 2016 Riket
Prata till visionen Om SIGMAs version.
Ingen vet om fetmaepidemin kommer att fortsätta eller bromsa in
Vildsvinsskadornas omfattning
Våra mål för säsongen 2018/2019 Vi vill förmedla att Innebandy är en rolig sport Vi ska ha roligt när vi träffas på träningar och matcher Våra tjejer ska.
Ingrid Petersson, Generaldirektör Formas
Presentationens avskrift:

Utmanad till framgång Morgan Sandberg Kontaktadagen 2017

Affärsutmaningar

Klimat som presterar

Klimat som presterar 7.500 kundserviceagenter 38 olika företag Baserad på forskningsresultat från Publicerad i Harvard Business Review 7.500 kundserviceagenter 38 olika företag

Samarbete rockar

Samarbete rockar presterar 50% bättre än snittet

Samarbete rockar ...och ger 25% färre fel

12% låter agenterna göra det Samarbete rockar men bara 12% låter agenterna göra det

agenterna visar 54% större ansträngning

17% fler vill jobba kvar

Samarbetsklimat Presterar 50% bättre än genomsnittet Agenterna blir problemlösare Delar kunskap och idéer Samarbete – take aways Minska antalet

Behåll kunderna

Behåll kunderna The Effortless Experience 125.000 kunder Baserad på forskningsresultat från The Effortless Experience 125.000 kunder 5.000 kundserviceagenter 100 olika företag

uppnås bara i 17% av fallen 10-20% högre kostnad och uppnås bara i 17% av fallen

högre risk för illojalitet 4x högre risk för illojalitet

30% kraftig ansträngning

Återköper

Pratar illa

Behåll kunderna Minimal ansträngning ökar lojaliteten Mät ansträngningar och agera Skapa guide för självhjälp Anställ och utbilda rätt agenter Lojalitet – take aways

Minimal kundansträngning Samarbete och Minimal kundansträngning Lojalitet – take aways