SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Muntligt redovisning LUBNA HASHIM. Skolan och elever  Lockeruds skolan i Mariestad  Årskurs 5  Lektioner i Sv, Eng,So och Matematik  Grej of the day.
Advertisements

Matematiksatsningen Några nedslag i Skolverkets utvärderingar.
Kompetenscentrum för flerspråkighet Interkulturellt perspektiv Med nyanlända barn och elever i fokus.
Ett forskningsbaserat arbetssätt i teorin och praktiken.
Föräldraråd Nyvång Hälsa Det innefattar både ett fysiskt välbefinnande så som psykiskt och socialt.
Alf Nilsson1 Nationellt likvärdig utbildning Utgångspunkten för skolans uppdrag och beslutad ansvars- fördelningen är kravet på en nationellt.
ANALYS AV RESULTAT Vad behöver våra elever för att lyckas?
Maj Elevenkät Utvärderingar Utvecklings- samtal/IUP F-klass – lära känna-samtal Mars. Kollegial feed-back Analys av medarbetarenkäten Nationella Prov åk.
Välkomna! Pedagogiskt bokslut FIKA! Skolinspektionen Kollegialt lärande Utvärdering.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
ATT FORTSÄTTA UTVECKLA KVALITÉ PÅ SKOLAN SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE.
Så skapar vi Sveriges bästa företagsklimat Frukostmöte 21 maj.
Stöd till riktade insatser inom området psykisk hälsa Sektionen för vård och socialtjänst1 Överenskommelse mellan staten och Sveriges Kommuner.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Pedagogisk bedömning Skriftliga omdömen Dokumentation Utvecklingssamtal IUP Södra Ängby skola.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Välkomna till föräldraråd Norrtullskolan åk 7-9
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
Välkomna till styrd helpdesk: Naturvetenskap & Teknik
Barn och unga Skapa förutsättningar för en gynnsam hälsoutveckling
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
SKA = systematiskt kvalitetsarbete på Åsaskolan
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
Produktdesign 3 årig kandidatutbildning Kunna designa produkter
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Samhällskunskap i gymnasieskolan
Svenska i gymnasieskolan
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Nätverk för lärare på fritidshem
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Din lön och din utveckling
GRÖN INFRASTUKTUR – nu och framåt
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Utvärdering av resursfördelning - socioekonomisk fördelning
Metod för utvecklings-arbete
- ett webbaserat processtöd från Skolverket
Kvalitetsarbete i skolan Henrik Dahl, Skolinspektionen
Medarbetarenkäten december 2018.
Elevstödsprocessen Skapa en undervisning som möter alla elever
Lärares planeringsarbete!
Gymnasieutvärdering – för utveckling av Din skola
Välkomna till Klagshamns rektorsområde!
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Min läsportfolie.
Styrning Styrande processer Att styra en hel stad åt samma håll
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Systematiskt kvalitetsarbete
Introduktion till systematiskt kvalitetsarbete
Elevhälsoarbete och kvalitet ….vad innebär det?
Introduktion till systematiskt kvalitetsarbete
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Övergripande struktur för
Bättre skola, Rikskonferens Skövde Peter Fredriksson, GD Skolverket,
På gång på Skolverket och i aktuella utredningar
Revisionsredogörelsen 2017
Effektiva mötesplatser Erfarenhetsutbyte Kommunikation Synlighet
Ansvars och rollfördelning
Information om lagförslag: medicinsk bedömning inom 3 dagar
Tilläggsbelopp 2019 Maria Fällman
Samverkan och samordning
Presentationens avskrift:

SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE Att fortsätta utveckla kvalité på ÅSAskolan

Förståelse och delaktighet Tanken är att den ska upplevas meningsfull för dig som medarbetare och er som arbetslag Kontinuerligt utvärdera i organisationen vid olika tidpunkter under året. Utvärderingen ska leda till en analys och framtagande av åtgärder för högre måluppfyllelse. Måluppfyllelse utifrån läroplanens olika delar Vi utgår från Skolverkets modell

De olika delarna i det systematiska kvalitetsarbetet Kunskaper Övergång och samverkan Normer och värden Skollag Ansvarsfördelning Lgr 11 Prioriterade mål Skolans Vision

utvärderingsfokus Utvärderingsfokus har förskjutits från ensidigt fokus på förutsättningar och resultat till en djupare analys av verksamheten . Skolan ska se sina insatser som en förutsättning för elevernas utveckling – det är skolans ansvar. En elevs misslyckande ska ses utifrån hur väl skolan lyckats i sitt uppdrag. När en elev inte lyckats nå målen är det ett lärarproblem och ett rektorsproblem.

Internt arbetsmaterial Får jag syn på kvalitén i min undervisning? Relationen mellan ord och aktivitet ska överensstämma. Det handlar inte om att visa upp utan att spegla för att se vad som behöver utvecklas vidare. Målet är ökad förståelse och delaktighet. Mindre av kontroll och granskning. Våga visa ”svagheter” som organisation, först då blir vi starka. Vad kan jag göra med mig själv som verktyg.

Innehåll Utvärdering i arbetslaget efter våra minsta gemensamma nämnare. Utvärdering i skola, förskoleklass och fritidshemmen. Utvärdering av arbetet med vår vision. Utvärdering av NP