Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17 1 = Mycket sämre 5 = Mycket bättre
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) ”Om du använt någon sökmotor, vilka sökord använde du för att komma till den utbildning du har påbörjat?” Av de som svarat något förutom ”Vet ej”, (34 %) så angav; 52 % Angav skolans namn (2016: 50 % (+2 %)) 34 % Angav inriktningsnamn (2016: 33 % (+1 %)) 9 % Ett sökord som innehåller ordet naturbruk (2016: 12 % (-3 %)) 5 % Angav ett yrke (veterinär m.fl.)
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) ”Vilket/vilka sociala medier på nätet brukar du använda?” Av de som svarat (83 %) så angav; 74 % Instagram (2016: 76 % (-2 %)) 68 % Facebook (2016: 76 % (-8 %)) 62 % Snapchat (2016: 62 % (0 %)) 9 % Youtube (2016: 7 % (+2 %)) 6 % Övriga 4 % Twitter (2016: 7 % (-3 %))
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) ”Ge oss tips på, hur naturbruksgymnasierna kan synas på olika sätt för att nå nya elever!” Av de som svarat (41 %) så tyckte följande andelar att vi skulle satsa på; 49 % Sociala medier (2016: 32 % (+17 %)) 18 % Besöka skolor (2016: 19 % (-1 %)) 9 % Affischer, hemsida, tävlingar mm. mm. (2016: 3 % (+6 %)) 8 % Mässor (2016: 8 % (0 %)) 6 % Öppet hus och få komma på besök (2016: 9 % (-3 %)) 5 % Bättre SYV-information (2016: 4 % (+1 %)) 4 % Utskick (2016: 9 % (-5 %)) 4 % Tidningar (2016: 8 % (-4 %)) 3 % TV- och radioreklam (2016: 8 % (-5 %))