Bergeling 2013 5P – kartläggning för att förstå sammanhang P urpose – vilket är syftet, målet, uppdraget? P atient/kund – vilka/vilken är patient/kundgrupperna.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Advertisements

QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
ATT UTVECKLA LÄRARES FÖRBÄTTRINGSFÖRMÅGA ULF BLOSSING.
Börja etableringen på anläggningsboende Marie Klasson.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Hej och välkommen Undervisning 1.Mental träning Övning 1. Visualisering 2. Målbild Utvärdering 1.Frågor 2.Enkät.
Dubbel Yrkesutbildning
Folkhälsa - Minskad psykisk ohälsa bland unga kvinnor år
Checklista för förändringsledning
Kontakt: Lina Svarén tel:
Leila Chanko Färre besök på akuten
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
Påverkansanalys Påverkansanalys – instruktion och mall, Qulturum
Påverkansanalys Identifiera mått
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Välkomna till tvärsektoriellt miljömålsmöte 21 okt 2015
på personer i behov av hjälp
En plattform för samhällsekonomisk analys
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Fem viktiga frågor – kartläggning för att förstå sammanhang
Påverkansanalys Version 2 mars 2017
Fördjupad utvärdering 2015 Nuläge, vad händer framöver, regionala inspel Ann Wahlström Naturvårdsverket 10 december 2014.
Vård- och omsorgscollege återcertifiering
Personcentrerade E-tjänster
Vad är daglig verksamhet Daglig verksamhet är en frivillig insats och ska i första hand syfta till att matcha individer mot arbete, men anpassas utifrån.
Valideringsdelegationen 2013
Strategier för att förstå det vi läser
Partsgemensam information till dig som medarbetare
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Kommunernas och Landstingens Arbetsmiljöråd (AMR)
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Patientsäkerhet Patientsäkerhet, Socialstyrelsen Övergripande gemensamma mått Region Jönköpings län.
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge - med mål att ge bästa möjliga förutsättningar för invånare och medarbetare.
Metod för utvecklings-arbete
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Roligt med så många – Frågan tydligen relevant. Jag är… Har varit…
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
DISI-projekt Tre års mångfaldsarbete på IVF
CSG så styrs Göteborg.
Att leda och genomföra transformation WS 3 Umeå och Övik
- Tobaksfri utmaning, för tobaksfria ungdomar
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Morgondagens Ledare Uppgift 1
Så får vi praktisk nytta av nya ISO 50001
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Påverkansanalys Identifiera mått
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Digital delaktighet En fråga om demokrati
Hur gör vi nu tillsammans på skolan med praktiska test?
Förbättringsmodellen – en struktur för systematiskt förbättringsarbete
Välutvecklad process Strategiskt viktig process
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Hållbar utveckling måste vara
Kommunikationsplan 2019 för lokalt ledd utveckling i fyra fonder
Utvärdering av system för styrning, uppföljning och kontroll
Ny som ledare Block A Förväntningar på en ledare
Nämndernas/styrelsernas utvärdering av arbetet med budget 2005
Djuren möter ungdomskulturen
Kreativa verktyg och metoder
PUFF Planering för Utskrivning och FörFlyttning
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Struktur i modellen, 5 steg
Våra kvalitetstränare
Presentationens avskrift:

Bergeling P – kartläggning för att förstå sammanhang P urpose – vilket är syftet, målet, uppdraget? P atient/kund – vilka/vilken är patient/kundgrupperna och dess unika behov? P rofessions – vilka är kompetenserna för att möta patienternas/kundernas behov som leder till att vi når målen? P rocesses – vilka är verksamhetens processer/hur ser processen ut i vilka/vilken vi genomför arbetet i för att nå målen för patient/kund? P attern – hur ser våra mönster/strukturer ut? 1.Värderingar, kultur, organisation, arbetssätt 2.Resultat/data Med inspiration av: 5P, clinicalmicrosystem.comclinicalmicrosystem.com

Bergeling 2013 Mikrosystemets 5P

Bergeling 2013 Purpose/ syfte Patient/ kund People/ medarbetare Processer/ flöden Patterns/ mönster Skriv svar på frågan här… Mikrosystemets 5P

Bergeling 2013 Fem frågor – kartläggning för att förstå sammanhang 1.Vilket är syftet/målet/uppdraget? 2.För vilka ska vi uppnå syftet/målet/uppdraget? Vilka är deras unika behov? 3.Vilka kompetenser/aktörer behövs för att nå syfte/mål/uppdrag utifrån de unika behoven? 4.Vilka är verksamhetens processer/hur ser processen ut i vilka/vilken vi genomför arbetet i för att nå syfte/mål/uppdrag? 5.Hur ser våra mönster/strukturer ut? Värderingar, kultur, attityder, organisation, arbetssätt Resultat/data Med inspiration av: 5P, clinicalmicrosystem.comclinicalmicrosystem.com Makro och mesosystemets 5P