Loxysoft WFM Fredrika Eineskog. Loxysoft’s solutions Workforce managementTelemarketingContact Center ACDs CRM.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Hälso- och sjukvårdslagen (HSL)  1§ Med hälso- och sjukvård avses i denna lag åtgärder för att medicinskt förebygga, utreda och behandla sjukdomar och.
Advertisements

UPPFÖLJNING I KOMMUNERNA 10 MARS Agenda Syfte Process och målgrupp Rapportering Summering.
Bemanning och anställning Av vikarier inom vård och omsorgsförvaltningen.
Utrikesdepartementet De tre mötena under 2015: Agendan integrerar flera multilaterala processer och organ Juli 2015 December 2015 Konferensen för utvecklingsfinansiering.
1 Verksamhetsinformationssystem VIS Ladoks kompetensutvecklingsdagar Peter Grapne Karin Hellmalm Anna Björklund.
Workshop i medarbetarsamtal för chefer med personalansvar inom Välfärd skola ht14.
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
PBL-projekt Bygglov. Processkartläggning Kartläggning Hur jobbar vi idag? Struktur och dokumentation Dokumentera arbetsflöden Dokumentera rutiner Kunskapsöverföring.
Vi förbättrar LIV. Detta ska vi göra idag – 13.05Välkomna och inledning (Gunilla Andersson) – 13.25Förändringsledarskap (Troed Troedsson)
Coachande ledarskap. Övning coachande ledarskap Ta reda på saker du inte vet om din kollega genom att ställa slutna frågor, ja och nej-frågor Ta reda.
Arbetsmarknadsrapport Syftet är att redovisa hur och med vilka insatser Arbetsförmedlingen arbetar för att förbättra arbetsmarknadens funktionssätt.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Förbättra kunskapsläget.
SMART KOMMUN I NACKA: ENKEL OCH ÖPPEN VÅRT MÅL ÄR ATT BLI BÄST PÅ ATT VARA KOMMUN.
Träningsplanering Vinnare i långa loppet. Varför träningsplanera? Effektivisera sin träning Få vardagen att fungera Rätt träning vid rätt tidpunkt.
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
En hållbar organisation
Nationell Patient Översikt
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Styrmodell.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion
Sveriges största företagarorganisation
Framtidens försäljning Coacha kunden till köp
Barn och unga Skapa förutsättningar för en gynnsam hälsoutveckling
Utveckling i Norsjö kommun med stöd av digitalisering och IT
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
SEPTEMBER 2010 Stockholms län
XX kommun Kommunikationsplan.
Guide för personal som bemannar Telefon-/videohandledning
Analysseminarium – ÖK februari
Läkemedelsstöd i primärvården
Förbättra den kognitiva tillgängligheten
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Effektiv vårdadministration
Ny vision Samtal om framtiden
Kommunernas och Landstingens Arbetsmiljöråd (AMR)
Utvärdera för framtiden ...mer än ParaGå
Information om ideella föreningar
Affärskunskap.
Kundtjänst Järfälla kommun september 2018.
Plan för lika rättigheter och möjligheter 2015
Maskar ”finess” – viktigt!
Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa
Vässa SAM med hjälp av IA-systemet
Kvalitetspolicy GLA och alla anställda ska uppfylla alla krav och överträffa förväntningar från kunder, ägare, myndigheter och andra intressenter. På GLA.
Skogsbrukstjänster utförs av
vårdnära administration
Nationell Patient Översikt
Ditt kompletta kontorsvaruhus
Göteborgs universitet förnyas
Sammanfattning.
Funktionsrätt Sörmland
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Balanced Scorecard Processen steg för steg
Sammanfattning.
Vägledning för framtidens arbetsmarknad
Om standarden BEAst Supply Rental Laddas fritt ned på BEAst.se
Välkomna!.
Dokumentera rätt i vården
Att boka tvätt i Zenit. OBS
Rekrytering med lokala jobbspår
Biomedicinska analytikerdagen 15 april
- LISTAR DE STÖRSTA LEDARSKAPSUTMANINGARNA 2019
Friskis&Svettis Friskis&Svettis är dess människor.
Blodomloppet för vården
Tillväxtbolag inom digital röntgen
Presentationens avskrift:

Loxysoft WFM Fredrika Eineskog

Loxysoft’s solutions Workforce managementTelemarketingContact Center ACDs CRM

Loxysoft – resan över Atlanten Första kunden i USA 1997 Startade i USA och har nu kunder i ca 15 länder Loxysoft och uppköpet av Dolphin/ProScheduler Loxysoft Inc i New York, kontor på Times Square Skillnader och likheter mellan Sverige vs USA

Our office at Times Square, 1501 Broadway

USA - Sverige Rättvisa betyder mindre Viktigare med behovsuppfyllnad Fler deltidare och timanställda Split Shifts Remote Operators Anställningstid – bättre schema – seniorty

Komplett WFM system med: - Prognoser - Schemaläggning - Rapporter Loxysoft WFM

Fördelar för personalen Flexibelt för personalen att få schema efter sitt behov. Bättre arbetsbelastning och arbetsmiljö för personalen Minimerar tvära kast mellan telefon och administration Ökad förståelse för verksamheten/ delaktighet Personalen lägger in alla sina önskemål på schemasajten. De personer som har samma önskemål varje vecka lägger vi in en tillgänglighet på. Pendlingstabell Scheman anpassat för kompetensnivåer

Fördelar för verksamheten Förbättra kundupplevelsen Minimerar överbemanning Spar administrativ tid Bättre överblick över resursbehovet Värdefullt rapportverktyg Följer arbetslagar och anställningsvillkor Möjlighet att säkerställa servicenivåer Möjlighet att planera telefoni (ingående och utgående), mail, chatt och andra kanaler vid rätt tid och med rätt personal (kompetens) Möjligheter att följa upp SLA-utfall, prestation, samt beräkna löneunderlag Möjligheter att bemanna rätt (undvika överbemanning, undvika underbemanning) Enkel semester- och frånvaroplanering

Loxysoft WFM system översikt ProScheduler WFM – prognostisering, schemaläggning, standard rapporter ProScheduler Web – webgränssnitt för agenter TimeBar – real time applikation för agenter Real Time Adherence Report – rapport för realtidsuppföljning Agent Performance Report – rapport för coaching & uppföljning Call Traffic Report – rapport över prognos/utfall, servicegrader TimeManager – tidrapporteringssystem

” Kontakta har som ändamål att verka för alla medlemsföretag som arbetar med kundservice och försäljning på distans. Kontakta ska driva sådana frågor som är gemensamma för medlemsföretag och skapa förutsättningar för att medlemsföretagen ska kunna bedriva sin kundservice och försäljning på distans seriöst samt affärsmässigt” Diplomering för ökad status Ökad kunskap - > ökat kvalitet som i sin tur leder till ökat konsumentskydd Utbildning telefonförsäljning klar och kundservice Q2 (4 moduler/16 lektioner+coachuppföljning+diplomering= SEK per person) Ledarutbildning Q3 KontaktAkademin Tina Wahlroth ,

ProScheduler references