Maj Elevenkät Utvärderingar Utvecklings- samtal/IUP F-klass – lära känna-samtal Mars. Kollegial feed-back Analys av medarbetarenkäten Nationella Prov åk.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk verksamhetsidé
Advertisements

Vardaglig observationer
Aktionsforskning en del av kvalitetsarbetet i Falköping
Kvalitetsarbete Spånga grundskola
Kompetenscentrum för flerspråkighet Interkulturellt perspektiv Med nyanlända barn och elever i fokus.
Likvärdig utbildning – Likvärdig undervisning
Pedagogisk verksamhetsidé Sege parks förskola, läsåret
Central lönebildning tar ställning till löner och löneökningar när de individuella lönerna ska bestämmas. skapar ramverk för den lokala lönebildningen.
Sege parks förskola Utvecklingsområde Miljö Material Alla barns rätt till stöd 1.
Välkomna! Pedagogiskt bokslut FIKA! Skolinspektionen Kollegialt lärande Utvärdering.
Information till medarbetare inför Löneöversyn 2016 HR-staben, information medarb löneöversyn 2016.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Vad är evidensbaserad praktik? Evidensbaserad praktik (EBP) är integreringen av bästa forskningsstöd med professionell praktisk erfarenhet och klientens.
”Förskoleklassen en klass för sig” Förskoleklassen är en bro mellan förskola / skola och elevernas fortsatta lärande. Förskoleklassen omfattas av läroplanens.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Pedagogisk bedömning Skriftliga omdömen Dokumentation Utvecklingssamtal IUP Södra Ängby skola.
Integrative Model of Group Development (IMGD)
Välkomna till föräldraråd Norrtullskolan åk 7-9
Startsida.
Pedagogernas roll. Hur du kan utveckla MIK-arbetet på din skola?
Lönebildning inom friskolorna
Kontinuerligåterkoppling och handledning för pedagogerna under året
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Februari Januari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober
Utvärdering och systematiskt kvalitetsarbete för ämneslärare, 8 hp Lkk81N LKK81N, GÖTEBORGS UNIVERSITET, IPS.
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
SKA = systematiskt kvalitetsarbete på Åsaskolan
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
Andra delen i analys och planeringsfasen
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
Det här händer under vecka 36 Bra datum att ha koll på:
Lokalt Vård- och omsorgscollege STRÄNGNÄS årshjul
Process för verksamhetsplan - Miljösamverkan
2010 Månadskalender Du kan skriva ut den här mallen och använda den som en väggkalender eller kopiera sidan för en viss månad och lägga till den i din.
Samhällskunskap i gymnasieskolan
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Medarbetarundersökning 2018
Partsgemensam information till dig som medarbetare
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Johanna Sandahl Delegationens arbete, regeringens planer och
Mångfald Verksamhetsåret En ökad satsning
LOKAL LÖNEBILDNING.
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Medarbetarenkäten december 2018.
Lärares planeringsarbete!
Lönebildning Vård & bildning
Schyst offentlig upphandling
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Regiongemensam elevenkät 2016
Välkomna!.
Kanslimöte
Regiongemensam elevenkät 2016
Systematiskt kvalitetsarbete
FOKUS: Chefskap på KTH Tydliggöra chefsrollen/arbetsgivarrollen -Vad ska en chef kunna/vara?kompetenskrav -HR rond/arbete med chefsstöd (ex inventera stödet?)
Utgångpunkt Alla har ett behov av att lära.
Regiongemensam elevenkät 2016
Om du vill ändra kalenderns utseende kan du använda en ny designmall.
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Digital delaktighet En fråga om demokrati
Årshjul Xxx-avdelningen.
Det enskilda barnet ska vara förskolans,
Välkommen! Skolåret [år].
Vad innebär kooperativt lärande i praktiken?
Det pedagogiska året December November Januari Oktober Februari
Workshop 1: våra förutsättningar lokalt
Återkoppling.
Presentationens avskrift:

Maj Elevenkät Utvärderingar Utvecklings- samtal/IUP F-klass – lära känna-samtal Mars. Kollegial feed-back Analys av medarbetarenkäten Nationella Prov åk 3,6 April Lönerevision Resultatdialog Juni Utvärderingar Analys av elevernas resultat Augusti Termins-/läsårs- planeringskola/fritids Plan mot kränkningar Arbetslagsdekl. påbörjas Februari Personal gör verksamhetsbesök September Aggregerad resultatanalys Medarbetarenkät Klassrumsbesök - skolledning Skriftliga omdömen/betyg Oktober Medarbetarsamtal Klasskonferenser November lönekriterier December Utvärdering VP Alla elever tillägnar sig goda kunskaper inom skolans ämnen och ämnesområden för att bilda sig och få beredskap i livet. Alla elever känner trygghet och lär sig att ta hänsyn och visa respekt i samspel med andra. Kvarnbackaskolans strategiska kvalitetsarbete Kvarnbackaskolans strategiska kvalitetsarbete KVALITETKVALITET KVALITETKVALITET Januari Verksamhetsplan Verksamhetsb. Betyg åk 6 Utvecklings samtal Brukarenkät LPP skrivs fortlöpande under året Första LUS v. 43

Ledningsidé Kvarnbackaskolans ledningsidé gäller i skolans alla verksamheter Vi ger förutsättningar för kommunikation, lärande och utveckling mot vårt gemensamma uppdrag och vision Genom att: Visa att vi har höga förväntningar på oss själva, våra elever, varandra och vår verksamhet Ge och ta ansvar Skapa delaktighet och inflytande Reflektera över arbetet mot målen och resultaten Ha ett inkluderande förhållningssätt Låta forskning och ny kunskap påverka utvecklingsarbetet

Elever Personal Ledningsgruppen är det forum där mötet mellan ledningsgruppens medlemmar möjliggör kommunikation, lärande och utveckling mot vårt gemensamma uppdrag och vision. Ledningsgruppens funktion I ledningsgruppen finns representanter för alla elever och all personal på Kvarnbackaskolan.

Utvecklingsplan Vi ska nå vår ledningsidé genom att: Samtala, coacha och ge positiv förstärkning Lyfta, visa och värdesätta arbetet i vardagen Använda arbetslagsdeklarationerna som ett verktyg Organisera så att det finns mötesplatser för alla där tid för reflektion avsätts Stimulera och uppmuntra till fortbildning baserad på forskning och beprövad erfarenhet Arbeta för att beslut tas så nära verksamheten som möjligt