Sammanställning av föräldraenkät Barnavdelningen för neurologi, 95B 2013- 2015.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Advertisements

easyresearch. se/s. asp Varför?
När Ella fick plaströr i öronen
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
Redovisning av enkäter utlämnade i dec 2012   Under en vecka i dec delades enkäter ut till de patienter som besökte mottagningen. Antalet inkomna enkäter.
Ödehuset Måndag Det var en gång en familj. En pappa som hette Peter och en mamma som hette Mia. De hade två barn som hette Max och Tilda. En dag hade Max.
Delaktighet i ett patientperspektiv. Bakgrund •Resultat patientenkät 2011 –25% kände sig inte delaktiga –25-40% var inte nöjda med information om sjukdom.
HAKIR (handkirurgiskt kvalitetsregister) Ett samarbete mellan Södersjukhuset AB Linköpings Universitetssjukhus Skånes universitetssjukhus i Malmö Uppsala.
Patientenkät sommaren -13
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
SÅ TYCKER FORSKARNA OM VRs ANSÖKNINGSSYSTEM SYFTE: Mäta forskarnas åsikter om VRs elektroniska ansökningssystem Var tionde forskare, ca 400, ombads besvara.
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Webbkollen Hemma Berit Hassel Utvecklingsledare Region Värmland.
Växjö 1 Gustav, Petra, Christer, Pernilla, Elisabeth
Behovsanalys och brukardialog 2011
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare med beslut om växelvård på Lupinängen Tumba vård- och omsorgsboende.
Färgelanda bibliotek Kvalitetssäkring Låntagarenkät.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Arbetsförmedlingens insatser för dem som deltagit i programmet arbetslivsintroduktion Siri Persson Avdelningen Rehabilitering till arbete, Strategienheten.
Ingrid Lindberg, Elin Carlson och Stefan Frisk Medicinkliniken Eksjö
Anställningsintervjun
Herman & Brita Utskrivningsprocessen Gislaved.
Utvärdering enkät om sommaridrottsskolan
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Högtider Islam firar sina högtider 11 dagar innan jul. Under högtiderna så äter man mycket god mat. Det mesta man äter är sötsaker och torkad frukt.
Elev loggbok.
Stimmets skola- resultat enkät föräldrar med barn i grundsärskolan 2015 Undersökningsperiod: > Antal svar: 14 Svarsfrekvens: 50%
9/18/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Lindebo. 9/18/ Vilken avdelning går ditt barn på? Lindebo 1.Nalle Puh28 (35%) 2.Peter Pan18 (22%) 3.Robin.
Vad är landstinget? I Värmland finns tre sjukhus. De finns i Arvika, Karlstad och Torsby. Det finns cirka 30 vårdcentraler. Några är landstingets och några.
9/20/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Skogsgläntan.
9/25/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Munkebo. 9/25/ Vilken avdelning går ditt barn på? Munkebo 1.Diamanten68 (60%) 2.Juvelen46 (40%)
Sammanställning av föräldraenkät Synostosmottagningen
9/25/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Ängabo. 9/25/ Vilken avdelning går ditt barn på? Ängabo 1.Grodan19 (30%) 2.Myggan16 (25%) 3.Snigeln12 (19%)
Jämställdhet Vad är det?.
Jämställdhet Vad är det?.
Föräldraenkät Förskolan Luleå 2017-Ormbergets förskola
Föräldraenkät 2017 Förskola
Inspektioner vid akutmottagningar i Värmland och Gävleborgs län
Ett bild och text repotage
Föräldraenkät 2017 Förskola
Föräldraenkät 2017 Förskola
Journalen PU T5 Lund - Malmö.
Föräldraenkät 2017 Förskola
Föräldraenkäten 2015 Förskola Nunnebo
Bullerby-Cup 28 (29) Juli-1 Augusti 2010
Välkommen till Lättakuten! Odensvi Läkarmottagning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
NATIONELL PATIENTENKÄT specialiserad somatisk vård 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Anpassad för barn till den som drabbats av en hjärnskakning
VÅRDPLANERING UTIFRÅN PATIENTENS PERSPEKTIV
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Sammanställning av föräldraenkät Barnavdelningen för neurologi, 95B

Denna sammanställning bygger på en enkät som delas ut till föräldrar vars barn opererats för kraniosynostos på Akademiska sjukhuset. Familjerna får enkäten hemskickad några dagar efter hemgång från barnavdelningen för neurologi, 95B. Enkäten handlar om hur föräldrarna upplever information, tillgänglighet samt bemötande under vårdtiden före och efter operationen. Av 56 familjer som varit inneliggande på 95B under perioden, januari 2013 – november 2015, var det 33 st (58%) som besvarade enkäten. Enkäten är utformad av Anna Zerpe, kraniofacialsköterska och Carina Warme, administratör, speciellt för kraniofaciala teamets verksamhet i Uppsala.

Bemötande

Information

Tillgänglighet

Synpunkter och förbättringsförslag "En bättre genomgång på 95B när man kommer. Några punkter som man går igenom: Mat, tider, boende de första dagarna. Hur de första dagarna ska se ut, allt praktiskt." ”Vi tyckte att det blev lite struligt med maten under operationsdygnet. Vi hade ingen middag på NIVA och det var ju ändå planerat att vi skulle vara där då." ”Vi är fantastiskt nöjda med vistelsen. Ett väldigt fint bemötande på alla håll! TACK!" "Lite fler TV-kanaler"

Synpunkter och förbättringsförslag "Ni på Akademiska var helt underbara! Tydliga och omhändertagande, både på avdelningen och på intensiven. Läkare och kirurger var även de suveräna." "Förslag till förbättringar är att om ett barn får diagnosen (kraniosynostos) att ni under första träffen kanske kan berätta mer om "sjukdomen". Vi tycker att vi fick bra information men vi förstod inte riktigt vad felet på vår son var, bara att han behövde opereras för att hans skalle hade en avvikande form." "Tack för allt!" "Väldigt nöjda med våran vistelse, alla trevliga och goa som jobbar på avdelning 95B"

Synpunkter och förbättringsförslag ”Vi skulle vilja tacka alla för hjälpen!” ”Vi hade velat se bilder hur vårt barn skulle se ut efter operationen så att vi hade kunnat förbereda oss på vad som väntade oss. Vi hade velat ha information och bilder i en broschyr.” ”Köp in en vattenkokare till avdelningen.” ”Vi tycker att kaffe och te borde varit gratis för de personer som bor på avdelningen” "Stort tack till 95B, jättebra! Och alla läkare inblandade, otroligt duktiga och trevliga."

Synpunkter och förbättringsförslag ”Att ha förberett ett papper inskrivningsdagen med allt som ska hända, gärna med tider på alla ställen man ska till. Nu kändes det mest förvirrat.” ”Vet att det är svårt men eftersom det är barn & man är kvar i en vecka skulle det vara bra om det vore lite mer hemtrevligt på rummen – man tillbringar rätt mycket tid där.” ”Vi fick inte med någon skriftlig info hem.” ”Teamet kring operation och behandling har ett proffsigt bemötande och kunnande”

Synpunkter och förbättringsförslag "Skulle gärna sett att man fått mera info om vad som skulle göras på måndagen innan op, t ex vilka prover och sånt som skulle tas. Helst om man fått nån typ av program hemskickat innan, så man vet vad man har att vänta sig. Annars väldigt nöjd och tacksam för duktig personal". "Vi vill bara säga att ni var jättesnälla och duktiga. Vi vill säga tack, tack så jättemycket.” "Hade velat ha tydligare instruktioner om vad som var planerat första dagen. Märktes att det var kort om personal första dagen på avdelningen. Personalen på intensiven var helt fantastiska! Överlag är vi nöjda med bemötandet under vårdtiden.”

Synpunkter och förbättringsförslag ”Det hade varit ett plus att få träffa kraniofacialsköterskan tidigare än dag 4 men man förstår väl att hon inte kan jobba jämt.” ”När man kom åter från NIVA var det åter lite oklart hur planeringen såg ut för den kommande tiden.” "Tack för att ni tog hand om oss och vårt barn!" "Skaffa större kylskåp samt att titta över kylskåpet och fördelningen av platsen på hyllorna. Vissa ockuperade två hyllor vilket gjorde att vissa ej fick plats" "Titta gärna in lite oftare till vissa patienter fast de ej behöver hjälp. Detta skulle skapa mer trygghet hos föräldrarna"

Synpunkter och förbättringsförslag ”Att man i kallelsebrevet skriver vad som är bra att tänka på att ta med sig, t ex kläder som ej ska dras över huvudet till barnet, tofflor, skedar (små) verkar vara en otrolig åtgång.” ”Vi blev runtflyttade ett par ggr. Det är bra om man kan få ett rum som man får ha tillgång till hela vårdtiden.” ”Allt var verkligen utmärkt. Det var bara att rummet själv var lite deprimerande utan färg, tavla... Man skulle göra ett projekt för konststudenter som kunde måla på väggar och tak! ” "Tack för all hjälp och tack för allt. Jag kommer vara tacksam hela livet."