Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kundforum 2012 Q2 13 september Information från Hjälpmedelscentralen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kundforum 2012 Q2 13 september Information från Hjälpmedelscentralen."— Presentationens avskrift:

1 Kundforum 2012 Q2 13 september Information från Hjälpmedelscentralen

2 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Regionservice & Hjälpmedelscentralen Hjälpmedelscentralen kommer från och med 2013 att ingå i Regionservice- Gemensam Produktion Nya Teamchefer - Tomas Hallgren Uddevalla Underhåll & Konsultation - Jonas Andersson Skövde Underhåll & Konsultation - Magnus Thell Borås Leverans Avgående chefer - Anette Eriksson Borås Underhåll & Konsultation, rekrytering pågår - Måns Ottertun kommer from 1 sept att jobba övergipande inom Regionservice, Produktchef Karin Bergenlid tar över de flesta ansvar

3 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Sommaren 2012 Driftstörningar 2-3 v i början av semestern vid tvättkabinettet i Mölndal Hjälpmedelcentralen genomförde en mängd åtgärder för att komma ikapp

4 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL MTAQ1 18 st (1 special anpassning, el rst) MTAQ216 st (1 specialanpassning, man rst) Ingen röd tråd Medicintekniska avvikelser

5 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Hösten 2012 Elrullstolar 1888 de allra flesta avklarade och prisjusterade enligt plan aug/sept ca 93%. Problem är att vi ej når brukare, saknar information om förskrivare eller detaljer. Målsättningen är att resterande görs fortlöpande. Utbyte & utrangering av elrullstolar 10 år och äldre

6 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Revidering av hämtorderrutin Syfte  Att ta fram en rutin som är kortfattad och enklare att förstå för både kund och leverantör. Fokus i rutinen ska vara på att beskriva hämtningar p.g.a. att brukarens behov av hjälpmedel har upphört. Andra typer av hämtningar ska beskrivas i andra dokument. Exempelvis bilagor till rutinen eller ”frågor och svar” Mål med arbetet – Sammanfattning  Att hitta en modell kring returtagandet av tillbehör, som säkrar att inga tillbehör står kvar på patient efter det att huvudhjälpmedlet returtagits  Förtydliga förskrivarens roll och ansvar  Förenkla kundernas hantering av hämtorder i förråden. T ex hur hjälpmedel ska placeras i vagnar eller andra lastbärare  Hitta bättre metod att stämma av den utskrivna hämtordern med verkligheten, t ex genom stickprov i förråden  Skapa en enkelhet kring hur returväskan ska användas  Säkra att returtagning sker inom utsatt tid

7 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Tidplan  Aug-Sep Intern arbetsgrupp Hjälpmedelscentralen  Oktober Rutinen sätts i skrift. Löpande avstämning med Lena Karlsson  November Rutinen presenteras på kundforum den 15/11  Dec-Jan Rutinen börjar gälla Eventuell påverkan på tidplan  Komponenthantering av manuella rullstolar  Driftstart på beslutade anpassningar i Sesam

8 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Hjälpmedelscentralens hemsida  Aktiviteter  Höst 2012 uppdatering befintlig hemsida  Avsikt att höja kvaliteten och aktualiteten  Gamla länkningar och bokmärken kan försvinna  Q utveckling ny hemsida  Kundperspektivet prioriterat  I dialog med Lena Karlsson

9 REGIONSERVICE, HJÄLPMEDEL Information Sortiment Nytt avtal Kompressionsprodukter (120901) Påbörjade upphandlingar Anbudsförfrågan gällande manuella rullstolar (121015) Produktinfo Batterier Bildstöd Nytt sortiment Överflyttning,förhöjningsklossar (v.38) Komponenthantering Avslutade: –Sängar –Rollatorer –Sulkys Påbörjas under hösten: –Sängryggstöd (120912) –Gåbord (121026) –Crossrullstolar (v48) Visningsvecka bälten och selar, överflyttning, sulky mm sept


Ladda ner ppt "Kundforum 2012 Q2 13 september Information från Hjälpmedelscentralen."

Liknande presentationer


Google-annonser