Hälsa och Ledarskapsprogrammet Framtidens utbildning!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Nulägesanalys genom frågor
Lärgrupper som modell för verksamhetsutveckling inom BU
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är fel för oss innan vi träffar den som är rätt, så att vi är medvetna om hur tacksamma vi ska vara.
Ulla Forsberg Marco Suares Fårdala skola, Tyresö kommun
Närvaro!!.
1) Ni har kommit överens om att barnet ska ta bort sin tallrik från bordet efter måltider. Det går bra ibland och ibland inte. Den här gången går ditt.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Bedömning för lärande Workshop för nyckelpersoner i Sundsvalls kommun
Kanske Gud vill att vi ska träffa några människor som är fel för oss innan vi träffar den som är rätt, så att vi är medvetna om hur tacksamma vi ska vara.
”Även om man är på rätt väg blir man överkörd om man bara sitter där”
Dahlstiernska Gymnasiet i Mellerud - den lilla skolan med de stora möjligheterna.
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Konsten att leda sig själv
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
Lika leka bäst - eller? Andreas Jönsson, medicinteknisk ingenjör och
United Sisters Sommaren 1996 var det flera tjejer som ville ha någon egen, riktad aktivitet just för dem. Tjejgrupper startades och den första gruppen.
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
Välkomna till Skogens föräldramöte!
3.3 Vägen till entreprenörskap entreprenörskapundervisning Hur kan elever stöttas till att utveckla idéer och tro på sig själva? Hur kan kunskaperna om.
IKT i nöd och lust! Hur får man eleverna att ta eget ansvar? Hur får man dem att samarbeta? Och hur får man lärare att vilja jobba ämnesövergripande?
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
VÄLKOMNA! ELEVLEDDA UTVECKLINGSSAMTAL S:ta Gertruds skola, Sigtuna.
Ta ställning och handla!
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Novus Opinion Föräldrar om skolan Första diagramrapport Arne Modig Viktor Wemminger.
Leda känslomässigt krävande arbete i äldreomsorgen
Konsten att lyckas med sina studier
Flexibelt studerande. Bakgrund  Myndigheten för Skolutveckling i den av Kairos Future drivna studien Skola 2021: Kairos Future Skola 2021Kairos Future.
Björknässkolan Nacka kommun
Ungdomsråd i region Mitt. Blunda… Tänk på det roligaste/grymmaste/bästa du kan komma på inom gymnastiken. Något du redan upplevt.. Något du skulle vilja.
Göteborg Distriktlagsverksamhet. Varför är vi här? INSPIRERA!! VINNA TV-PUCKEN!!
UF Nycklarna till framgång - kontroll över den egna ekonomin!
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Inkludering – med plats för alla
Entreprenörskap Initiativ Problemlösning Samarbetsförmåga Handling
Självbild, självkänsla & Självförtroende
Välkommen till Braås skola
Att leda inom skolans värld Går det? Lars Eriksson Skolan – en förmån att få leda! Ansvarsfullt att forma den unga generationen Härligt att.
Utmaningar i arbetet med BfL
Övergången mellan sidorna sker automatiskt med 20 sek. intervaller. Ni kan även använda rullningslist för att komma till nästkommande sida.
CCG – Coach Coach Go  EU-projekt inom Grundtvig med fokus på vuxnas allmänna lärande.  Period:  Deltagarländer: Island, Italien, Tyskland,
INTUITION OCH INTENTION. Intentionen arbetar som drömmen. Freud menar att vi bearbetar problemet genom att röra oss i en cirkelrörelse runt problemets.
ReumatikerförbundetFinansieras av Arvsfonden Att leva med…….
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Förändring – hot eller möjlighet?
Välkommen till Brunna, Gröna Lund och Stamvägens förskolor
Några exempel på föregångare Växahuset 2001 Modellarbetsplatser 2003, Kravmärkt yrkesroll 2005 Lärande inom Äldreomsorgen 2006 Svenskutbildning med kompletterande.
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
DU ÄR VIKTIG!. Varför? Du kan lyfta barnens självförtroende och främja deras välmående. Du kan identifiera styrkor och inge hopp. Du kan ge insikter och.
Kan man tänka sig frisk/sjuk?????  Får så mycket info så den måste sortera  Där du lägger din uppmärksamhet, där fokuserar hjärnan  Genom att välja.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
1. Syfte med vårt arbete under läsåret
- En metod från Landstinget i Kalmar län
Gott samarbete primärvård - psykiatri
Coaching.
DET-Uppgifter.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
- En metod från Landstinget i Kalmar län
Ungdomsenkäten Om mig hälsa och livsstil bland ungdomar i Östergötland
Målbild framtidens hälso- och sjukvård
Ungdomars hälsa och livsstil
Presentationens avskrift:

Hälsa och Ledarskapsprogrammet Framtidens utbildning!

Vilka är vi? 16 tjejer med drömmar Elever på Hälsa & Ledarskapsprogrammet Idéskaparna

Utbildningens kärna Hälsa Ledarskap Entreprenörskap

Att påbörja något nytt Förväntningar Intryck Vad var hälsa för oss då?

Vad är skillnaden jämfört med högstadiet? Kursupplägg Arbetsupplägg Eget ansvar Rätt och fel Mer variation Utmaningar Frihet under ansvar Vi elever får vara med och påverka

Kursupplägg London Betyg APU

Lärare Relation mellan lärare och elev Lärarteam

Arbetsform Hel – och halvdagar Schema ”Ringen”

Hur har vi förändrats sedan vi började i augusti 2005? Positivare Kreativare Ser fler möjligheter Framtidstro Stress Samtalsämnen under raster Ansvar Ledarskap Självförtroende Egna initiativ Kartan är inte verkligheten

Idéskaparna UF Målet är jorden runt, men grejen är vägen dit Egna föreläsningar Anordnar föreläsningar och events Hälsoprodukter Workshops Konsult För – och nackdelar

Vi elever i fokus Utbildningen formas efter våra drömmar och mål Individuella projekt Betygsbedömning

Framtidens pedagoger Börja tidigt Utgå från eleverna Se varje elev Viktigt att lära känna sig själv Anpassa Engagera Motivera

Vad tänker vi om vår framtid? Individuella projekt Vilka dörrar har öppnat sig?

Vad är nytt med detta? ”Detta gör ju vi också” Utvecklingen under år 1, 2 och 3

Se inte hindren – se lösningarna!