Roadmap Treserva Användarföreingens medlemsdagar

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
En presentation av ett unikt system
Advertisements

Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Kvalitet i förskolan Erfarenheter från Kungälvs kommun
Träder ikraft 2014 Bitte Fritzson.
Ledningssystem SOSFS 2011:9.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Avtalet mellan staten och SKL 2013 • Båda spänner över socialtjänstens olika verksamhetsområden • Inom båda områdena är hanteringen av standardiserad och.
Riktlinjer och rekommendationer för e-post hantering • E-post är ett snabbt och effektivt sätt att kommunicera. • En nackdel är dock den stora mängden.
KOMMUNKOMPASSEN - vad är det?
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Eksjö Särskilt boende.
Nordiska Kommunala Chefsrevisorskonferensen augusti 2012
Agenda Utbildning för verksamhetschef
Program Genomgång av Synpunkten
Struktur för ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete
Kompetensfrågorna en del av kvaliteten
Föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för kvalitet inom socialtjänsten Det finns ingenting så svårt att ta itu med, ingenting så vådligt att.
Två stora regeringsuppdrag till Socialstyrelsen:
Projekt eHälsa – Status maj 2013
Modell för Utveckling av ledningssystem
Systematisk uppföljning UIV
Socialtjänstens utrednings- och behandlingsinsatser
SAMBA Metodologiskt utveckling IT i vården terminologi
Nya föreskrifter och allmänna råd
Brukarundersökning 2014 Enkät till brukare på dagverksamhet.
Lex Maria Bakgrund: 1936 avled ett antal patienter på Maria sjukhus i Stockholm till följd av felbehandling.
Robert Larsson IT/IS-chef Riksidrottsförbundet & SISU Idrottsutbildarna Bosön,
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
1 Regionfullmäktiges uppdrag till BTH - införandet av hälsovalet ur ett medborgarperspektiv -
Treserva Användarföreningen
Individ- och familjeomsorg
Synpunkter, klagomål och beröm
Myh.se Kvalitetsarbete konst-och kulturutbildningar Utvecklingsarbete Steg 1 utarbeta en strategi för kvalitetsarbetet Arbetsmetod: diskussion med konstnärliga.
Tillsynens syfte Tillsynen ska bidra till en säker vård och omsorg av god kvalitet och arbeta på ett sådant sätt som bäst gagnar vård- och omsorgstagarna.
Ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete för Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning Socialtjänstlagen (SoL) Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Webinarie - Hastighetsdata 2016 Emma Klasson
Kompetensförsörjning lärare och socialsekreterare ”Verktygslådan” AttraheraRekryteraIntroduceraEngageraVäxla.
Patientsäkerhetslag 2010:657 3 kap. Vårdgivarens skyldighet att bedriva ett systematiskt patientsäkerhetsarbete.
Kvalitetsarbetet under och framåt. Arbets- och företagsenhetens kvalitetsarbete Affärsmässighet Kunden är alltid i fokus! Nacka kommuns kvalitetsarbete.
Kvalitetsarbete och lex Sarah. Kvalitetsarbete Insatser inom Socialtjänsten, LSS och Hälso- och sjukvårdslagen ska vara av god kvalitet. -Vad är god kvalitet?
Intraservice Introduktion Marie Svab Möller, Elisabeth Olinder.
Lex Sarah - ett verktyg för bättre kvalitet Riktar sig till dig som jobbar inom Sektor LSS, VoF, Östersunds kommun Bildspelet tar upp: - vilket ansvar.
Attraktiv Hemtjänst Välkommen till introduktion i Äldres behov i centrum! 4 november 2015.
Intraservice Introduktion Marie Svab Möller, Elisabeth Olinder.
Agenda E-hälsostrategi Testbäddar
Treserva Användarföreningen
MedControl Hantering av händelse och avvikelse samt teknik och övrigt
Nytt och Smart i Magna Cura
Nu rapporterar vi i Treserva!
Kvalitetsarbete.
Uppdrag E-hälsa och digitalisering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Material för socialtjänsten
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE VÅRD- OCH OMSORGSFÖRVALTNINGEN
Mona-Lisa Lundqvist Regional samordnare e-hälsa
Syfte med avvikelse- och lex-hantering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Adminstrativ utredning
Lex Sarah – en möjlighet till bättre kvalitet
FSO dagar 2019.
Artvise e-Tjänst Artvise - Kunddagar 2019.
MedControl Instruktion för ärendeansvarig
Inkluderande Rehabilitering
Lex Sarah – en möjlighet till bättre kvalitet
Presentationens avskrift:

Roadmap Treserva Användarföreingens medlemsdagar 2015-03-19 Experience the commitment®

agenda CGI 13.15 – 13.20 Presentation 13.20 – 13.40 Potten 2015: Användaradministration Birgit 13.40 – 14.10 Parallella pass  ÄO/FN/HSL IBIC – ÄO / HSL Anna IFO BBIC – förändringar på g Birgit  14.10 – 14.40  Appar demo Anna 14.40 – 15.00  Roadmap och kommande versioner Ann-Sofie  

Vad är Treserva® idag? heltäckande och verksamhetsövergripande flexibelt med inbyggda processer effektivt och säkert öppet för integrationer för myndighet, utförare, beslutsfattare och brukare med mobila lösningar för utförare Vad är Treserva® idag?

Vad är Treserva® imorgon? heltäckande och verksamhetsövergripande flexibelt med inbyggda processer effektivt och säkert öppet för integrationer för myndighet, utförare, beslutsfattare och brukare med mobila lösningar för utförare Vad är Treserva® imorgon? DESSUTOM: synligt processtöd i de viktigaste flödena mobilitet för fler målgrupper byggt på nationell informationsstruktur anslutet till nationella tjänsteplattformar utökat metod- och bedömningsstöd, inbyggt eller via integrationer

Treserva 3.15 BBIC – ny version av formulärhanteringen Användaradministration förbättringar App vårdplan Blankettpaket i word med fältkoder (Socialstyrelsen) PUL-utskrift (person – nämnd/vårdgivare) Genomförandewebb – förbättringar Avvikelse – förbättringar Befolkningsintegrationen – förbättringar 3.15.1 Debiteringen etapp C RiksSök

Genomförande Meddelande Rätta anteckning Sändlistor Ta bort mottagare Skapa nytt meddelande från meny Rätta anteckning Tillfälligt uppehåll – listning Ugglan tillgänglig i GF-webb Sekretesskydd implementerat i GF-webb Ta bort insatser från att göra Bedömning mer likt windows utseendemässigt

Avvikelse Förändringar i 3.15 Avvikelsemodulen är ett viktigt verktyg i det systematiska kvalitetsarbetet Förändringarna anpassas till föreskriften om ledningssystem för kvalitet Det ska vara lätt att rapportera in en avvikelse Bygger på synpunkter från kommuner Förändringar i 3.15 Nya typer för avvikelser Avvikelse, Risk för avvikelse, Synpunkter och klagomål Hjälptexter finns för viktiga rubriker Händelse blir istället område med tabell koppling till aktivitet Vissa fält blir valbara för kommunen att använda Den som rapporterar kan ange om man tycker att avvikelsen ligger till grund för en Lex Sarah/Lex Maria utredning i stället för att göra en risk och sårbarhetsanalys.

Befolkningsintegration Förbättrade uppdateringsprogram (KID, KIR, direktinläsning) skriver till fellogg bättre prestanda Får med riksnycklar från folkbokföringen Hantering av samordningsnummer Rättningar i personuppdateringen stoppar inte vid fel fångar personnummerbyte bättre förbättrad meddelandefunktion – skickas ej till avslutade lägga upp ny person i GF-webb

Treserva 3.16 prioriterat IBIC – ÄO NPÖ Producent SMS-tjänst för utbetalningar (kundbeställd, men kan vara intressant även för andra)

Konsulttjänster