Bilden av Botkyrka Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vision – Värdegrund – Mål
Advertisements

Nulägesanalys genom frågor
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Lokalförslag Version 6.0 utifrån Vara kommuns organisationsförändring
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Vision 2025 Foto: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion,
Vision Östra Göteborg Med sikte på år 2021
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
- En presentation av resan dit... Varumärkes- och turismstrategi Öland Per Ekman, Tendensor Borgholm, 24 januari 2012.
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Dialogkort - arbetsmiljö och hälsa
Effektiv miljötillsyn Ett projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 21 augusti 2013 Välkommen!
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
1. Cultural Planning i Finland Cultural Planning,som en process i 8 faser, har inte slagit igenom ännu i Finland. Men kultur och kulturella aspekter har.
Ortsutveckling i Sparreholm Sparreholms Bygderåd 17 januari 2011.
Kommunikationsplan Uppdrag Med bakgrund från GO-konferensen 2008 gavs sekretariatet i uppdrag att arbeta fram en kommunikationsplan för GÖTEBORG- OSLO.
Kommunikationsplanens delar
MÖTESPLATS MEDBORGARE Områdesanalyser Europeiska regionalfonden.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Vad det handlar om Malmö stad satsar på att göra Malmö till en trygg och bra stad att leva, bo och arbeta i. Tillsammans med Malmöborna, företag, fastighetsägare,
Att bilda opinion för bibliotek 1. Utgångsläget 2.
Landstingsstyrelsens förvaltning
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Kommunikatören.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Bakgrund Fem underlag o Kulturens utmaningar och tendenser 2011 o Kommunernas kulturstrategiska arbete 2013 o Kulturplaner i Västra Götaland
ECAR Vi får inte grepp om hela problembilden om vi inte frågar invånarna om deras erfarenheter - En analys av processen med ECAR-forskarcirklarna i Botkyrka.
Kommunikation för yrkesverksamma -vad händer i mötet mellan människor?
Vi blir Region Jönköpings län
Medlemsmodellen SPF Runö 10 oktober Om Medlemsmodellen Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Medarbetarundersökning Informationsmaterial-
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Kära vänner, Detta är mitt sista . Ni undrar säkert varför, men jag har tagit ett stort beslut. Fr.o.m. månadsskiftet så tar jag ett sabbatsår.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
© Copyright APeL 2004 Hanne Randle Förankring för hållbar utveckling Age Management i landstinget i Kronobergs Intervjuer med 9 personer Projektledare.
Sustainable Business Mälardalen Aktuellt projekt: Landsbygdsutvecklingsprogram för hållbar turism ”Hållbart Konsumtionslandskap – för Upplevelse och Rekreation”
Kommunikation SKS-gruppen PSA Regionkansliets Informations-
Enheten för regional tillväxt, Näringsdepartementet
Innovativ sommarjobbssatsning Dag Björklund och Elisabeth Carle.
1 Mötesplatser – Att planera, skapa och utveckla STADSBYGGNADSDAGEN 29 AUGUSTI UPPLANDS VÄSBY Göran Cars Samhällsplanering och miljö KTH.
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 2 september 2013.
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Medlemsmodellen SPF 26 november Om Medlemsutveckling Vi jobbar med förhållningssätt, metoder och strategier för att öka er förmåga att rekrytera,
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Medlemsundersökning: 29 intervjuer med företag och aktörer Presentation vid SMILs årsmöte 2015 Carola Holmér, RCH Sweden AB.
- inom Stockholms läns landsting
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Case Aneby Kommun 20-22/ Hur ser Aneby kommuns vision ut kontra verkligheten, område förskolan?
Intern kommunikation. Hur kommunicerar SYLF? Mot medlemmar Mot arbetsgivare Mot media Vi skall upplevas pålästa, seriösa och visionära 2.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
1177 Vårdguiden Driftstatus och namnbytet e-tjänster Huvudredaktörsmötet Anna Momcilovic, 1177-redaktör, kommunikationsenheten.
Välkommen till oss! Introduktion om staten och hur det är att jobba och ha praktik här.
Gott ledarskap a och o för skolan! Skolans (o)möjliga ledaruppdrag? Jenny Madestam.
Kristinehamn 2030 – den vänliga och nyskapande skärgårdskommunen.
Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?
Aktivitetslista för utveckling av näringslivsklimatet
Välkommen till styrelsemöte, Stockholm 8 jan 2014
- En analys av processen med ECAR-forskarcirklarna i Botkyrka
Att sätta på sig nya glasögon
Strategi för Bästa Heby
Vad innebär regionbildningen?
Effektkarta för extern webbplats
Bilden av Botkyrka Hur arbetar vi med kommunikation i Botkyrka kommun?
Resultat av onlineundersökning 2018
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Bilden av Botkyrka Hur vi arbetar med kommunikation i en kommun som Botkyrka?

Men först… Vad tänker ni på när ni hör Botkyrka?

Associationer Associationer till Botkyrka

”Sveriges framtid finns i Botkyrka” Ur Södra Sidan 11/ Arne Dahl, pseudonym för Jan Arnald, som skrivit A- gruppsböckerna. Varför bor huvudpersonen Paul Hjelm i ett radhus i Norsborg? -För mig finns en stor del av Sveriges framtid samlad i Botkyrka. Hur det går hos er, med grannsamverkan, brottslighet, integration, 60- talets miljonprogram med mera, avgör i hög grad hur det går för Sverige. Ni är helt enkelt jäkligt viktiga för landets framtid.

Hur framställs Botkyrka kommun i media?

artiklar artiklar 70 % beskriver den kommunala verksamheten 30 % refererar till Botkyrka som plats

Oroligheterna i Stockholms län 2013 – ett konkret exempel på hur vi jobbade med bilden av Botkyrka

Exempel på hur olika tidningar lyfter våra frågor Mitt i Botkyrka 19/8 18 Södra Sidan 27/9

Kommunikationsuppdraget i Botkyrka kommun Informera om kommunens uppdrag och service och politiska beslut - Samhällsinformation Bidra till välinformerad medarbetare och kommunikativa chefer och ledare - internkommunikation Hantera kriser – kriskommunikation Öka Botkyrkas attraktionskraft – varumärkesutveckling och marknadsföring Attrahera och behålla befintliga och potentiella: Medborgare – Botkyrka som boendekommun Medarbetare – Botkyrka som arbetsgivare Näringsliv – Botkyrka som näringslivskommun och etableringsort Besökare – Botkyrka som besöksmål

Vem gör vad vid kommunikation av politiska beslut 1.Politisk idé – partiet kommunicerar 2.Beredningsuppdrag – ordföranden kan kommunicera, dock ej med stöd av tjänstemannaorganisationen. 3.Förvaltningsberedning med förslag till beslut – ansvarig tjänsteman, förvaltningschef el delegat, kommunicerar först och främst kring ärendeberedningsprocessen (med stöd av kommunikatör) 4.Ordförandens förslag till beslut – ordförande, kommunicerar med stöd av tjänstemannaorganisationen (ansvarig tjänsteman + kommunikatör) 5.Beslut – ordförande, kommunicerar med stöd av tjänstemannaorganisationen. (ansvarig tjänsteman + kommunikatör) 6.Verkställighet – ansvarig tjänsteman ansvarar för kommunikationen, med stöd av kommunikatör

Ett ständigt arbete att stärka ett varumärke Kraftfull grafisk identitet som signalerar kontraster, kreativitet och möten, profilprodukter, skyltar, rapporter, arbetskläder. Skapar intern stolthet. Stärka stoltheten genom ambassadörskap, lyfta upp goda förebilder Bildspråk, Människor från Botkyrka, jämställda och interkulturella Mötesplatser och upplevelser såsom festivalen ”Vi är Botkyrka” och deltagande i Almedalen Förändra bilden av Botkyrka i media

Vi är Botkyrka – festivalen En festival för Botkyrkabor på fyra platser under tre dagar

Botkyrka – långt ifrån lagom! En kontrastrik, kreativ mötesplats fylld av upplevelser

Så här beskriver vi dagens Botkyrka – långt ifrån lagom Botkyrka är långt ifrån lagom – en kontrastrik och kreativ mötesplats full av upplevelser I Botkyrka finns mängder av kontraster; i arkitekturen, naturen, människorna och företagen. I Botkyrka är vi kreativa, nytänkande och satsar på upplevelser inom natur, kultur och idrott. I Botkyrka uppstår oväntade och intressanta möten mellan människor, kulturer, språk och religioner. Botkyrka är fyllt av upplevelser inom kultur, natur och idrott