1 Döden, bränder och media. 2 3 4 5 6 Allmän serviceskyldighet Allmänheten har rätt att bli informerad Myndigheter ska: lämna upplysningar, vägledning,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
VI SKA GÖRA DET BÄSTA LUCIATÅGET NÅGONSIN!
Advertisements

Råd till barn och föräldrar
Den mänskliga hjärnan …
Projektet och syftet med upphandlingen 1. 2 GIS är ett av flera verktyg för stöd i och utveckling av den kommunala verksamheten.
Bra villkor på jobbet Bli medlem i ett Sacoförbund – det tjänar du på
Nya bibliotekslagens betydelse för personer med funktionsnedsättning Niclas Lindberg, generalsekreterare SDK:s jubileumskonferens 2013 Stockholm 29 november.
Bra villkor för akademiker i staten
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Tränings och Tävlingslära
UNDERLAG FÖR BEDÖMNING AV APU ETT FÖRSTA FÖRSLAG.
Vad behöver vi veta för att göra en planering
Kön, genus och jämställdhet Lokal pedagogisk planering Sh åk 9
Välkommen till kattens magiska värld
Vad kan du lämna ut till vem?
Lagledaren ansvarar för att alla i laget tagit till sig detta.
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA
Problemsnack eller bygga lösningar.
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Videokonsultation med medborgare
Utveckling av Kapellbacken 2013/2014
Mitt arbete om förändringar av Markus och Vilgot
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Enskild uppgift: 1. Vad är mänskliga rättigheter för något?
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
ATT SKRIVA INTYG.
Elevinflytande i planeringen av undervisningen
FUNKTIONSSKATTNINGSSKALA 1. UTHÅLLIGHET. 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA Uthållig bara korta stunder i taget Slutför oftast arbetsuppgifter.
Kriskommunikation i praktiken Sveriges informationsförening
PRIVATJURIDIK Att lösa tvister (kap 5).
UTHÅLLIGHET 2. KONCENTRATIONSFÖRMÅGA FUNKTIONSSKATTNINGSDIAGRAM = Deltagare (röd) = Handledare/kontaktperson.
Varför nio träbitar? Barnens funderingar - Jag ska tänka - Tavlan (whiteboard) Tror ni den fastnar där, undrar Annika. Annika provar och den trillar ner.
Handläggning enligt SoL
Information till föräldrar Madenskolan Hösten 2014
72 timmar som gör skillnad
Mitt arbete om förändringar Av Frida E och Isabella.
Landstingsstyrelsens förvaltning
Vad vår hjärna kan lura oss!
En vanlig vardag rymmer många farliga situationer
Att rita en instruktion
Bedömning Strategi 2 Tillfälle 4 1 Att ta fram belägg för elevers prestationer Att åstadkomma effektiva klassrumsdiskussioner, aktiviteter och.
Handbollsspelet Vad vet vi idag om spelet? Vad vet vi i framtiden ? Utveckling Varför sker en utveckling? Vilka tekniker kommer att utvecklas?
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Vänsterpartiet Retorik Vänsterskolan.
Mitt arbete om förändringar av Klara och Natalie.
Hur arbetar Skatteverket med transportnäringen ? Pia Bergman, Skatteverket
Spångas EHT-plan en elevhälsoplan efter de nya Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.
Mål: Människans organsystem, organens namn, placering och funktion.
Förebygga Tersen 1. Förebygga är bättre än ”ta hand om”! Sociologen Aaron Antonovsky flyttade fokus från externa faktorer som orsak till ohälsa till individens.
Riktlinjer för tillgänglig information och kommunikation Rådet för funktionshinderfrågor 27 september 2012 Jan Terneby.
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala ord och begrepp
Samhällets krisberedskap – kommunen i fokus
Konferens och evenemang KTH / Universitetsförvaltningen / Avdelningen för kommunikation och internationella relationer.
Vision 2020/Danssporten vill ”På väg mot framtiden”
Intern/extern kommunikation
Var tredje timme dör en förälder till ett barn under 18 år i Sverige.
Ämnesövergripande kunskapskontroller
Vad är SAMÖ 2016? SAMÖ 2016 är en övning för att pröva och beskriva den gemensamma nationella förmågan att hantera en kris i samhället. Övningen ska pröva.
Atomfysik och kärnfysik
Vägledning för myndigheters SPAM hantering
Information & kommunikation
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Kommunikationsplan för ----
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Rudboda skolas fritidshem och fritidsklubb
Vaccination mot influensa
Ska Sverige ha dödsstraff eller inte?
Statliga ersättningar Vad har man rätt till enligt lag? Hur mycket får man tillbaka av sina återsökningar om statliga ersättningar?
Döden, bränder och media
Kommunikationsprocesser
Kommunikation studenter
Presentationens avskrift:

1 Döden, bränder och media

2

3

4

5

6 Allmän serviceskyldighet Allmänheten har rätt att bli informerad Myndigheter ska: lämna upplysningar, vägledning, råd och annan hjälp till enskild i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde 4-5 §§ Förvaltningslagen

7 Framgång i kommunikationen  Tillgänglighet - varje soffa, varje timme, varje dag.  Relevans - försköna inte, beskriv vår verklighet  Öppenhet - alla ska med, efter bästa förmåga  Snabbhet- nu inte sedan.  Uthållighet - bemanna mer än du tror behövs, mycket mer.

8 Budskap för alla  Polisen överger inte förorten  Polisen startar inga upplopp  Alla goda krafter måste samverka

9 I stundens hetta

10 Pixelteorin  Varje enskild exponering skapar en helhet - bilden av Polisen.  Detaljer som ex. faktafel, ”felciteringar” och missuppfattningar försvinner i mängden.  Många små blå prickar bildar en blå bild även om det finns vita prickar eller vita fält i den.

11 Den ofrivilliga effekten

12 Judometoden  Identifiera kraften  Gå nära  Fatta greppet - kasta

13 Repro - reaktiv proaktivitet  Förbered dig med fakta, argument, underlag och experter  Hoppa på när tillfälle ges