Välkommen till KTH Eva Malmström
KTH at a glance Founded in 1827 One-faculty, public World-class research RAE 2008, 2012 ~1,900 peer-review publ. ca 50% with intl collab Steppingstone to a prosperous career EAE 2011 AAE 2014 Sweden’s largest and oldest technical university
KTH’s organisation University Administration Faculty Council University Board Architecture and the Built Environment Biotechnology Chemical Science and Engineering Computer Science and Communication Education and Communication in Engineering Science Electrical Engineering Engineering Science Information and Communication Technology Industrial Engineering and Management Technology and Health President
5 KTH 2012 Faculty (out of a total of 4,811) : 299 professors (~40 women) 240 lecturers (~20 % women) Students: Ca 13,000 full time students Ca 1,900 PhD students Graduations: 920 Engineers and architects year engineering programs MSc (2-year programs) 235 PhD 153 Lic Figures for 2012
KTH funding Total income total (3 948) million SEK Figures for 2013
KTH - An international university KTH faculty International students Worldwide student exchange International collaborations CLUSTER KICs INSPIRE Illinois China Centres of Excellence Students, staff and alumni from more than 100 countries
LUSTER
EIT InnoEnergy European institute of Innovation and Technology 11 companies, 10 research institutes, 14 universities 31 % industry partners 50 % of key research players in Europe Covering the entire energy mix Knowledge triangle balanced along all dimensions Strong connection with venture capitalists and local government
Increased collaboration with society Strategic partnerships Long-term dialouge on executive level Short-term goals on education and research Mobility Adjoint professors, affiliated faculty, industry PhD Adjoint experts, affiliated experts KTH Faculty of Innovative Engineering
Omvärldsbevakning viktigare än någonsin – inte minst för att inspireras av varandra Högskolelandskapet är i förändring Kompetensförsörjning – konkurrenskraft Ökad autonomi (?) Rätt saker för skattemedel; impact ”Bottom-up” förslag på sammanslagning välkomnas Studieavgifter för tredjelandsstudenter Rankinglistor Snabb utveckling i världen
Lärosätets identitet Regional – nationell – global Bredd- och excellensutbildning Grundforskning och behovsmotiverad forskning
Lärosätets identitet Regional – nationell – global Bredd- och excellensutbildning Grundforskning och behovsmotiverad forskning
Samhället år 2027 Globala utmaningar: klimat och energi, livsmedel och vatten Sverige: åldrande befolkning, växande storstäder, e- samhället genomfört Stockholm: transporter, bostäder, utbildning
Var är KTH 2027? Internationellt elituniversitet inom teknisk forskning? Regional försörjare av ingenjörer? Spetsuniversitet inom hållbar utveckling? Myndighet – stiftelse – självständigt lärosäte?
Processen på KTH Inventering Omvärldsanalys/framtidsscenarier Besök på TU/e Hemsida med kommentarfunktion Diskussionsseminarier Remiss Beslut i styrelsen Underlag för utvecklingsplan
Delphistudie
Diskussionsmöten Interna Ledningsgruppen Rektorsgruppen Fakultetsnämnd/råd Studenter + doktorander Fakultet (yngre/mer senior) Förvaltning Utredningsavdelningen Grundutb.ansvariga Externa Stad och län Myndigheter och organisationer Institut Näringsliv Arkitektur och design Ytterligare grupperingar och personer
Dokumentation ”Bold but measurable” KTH:s kommunikationsstrategi Lång och kort version Bakgrundsmaterial Underlag för kommande utvecklingsplaner