Redovisningsbyrå.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kreditmarknad, Arbetsmarknad, Aktiemarknad
Advertisements

FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
1. Varför finns det pengar?
Medlemsförmåner på Internet
Kort tillbakablick Vem startar ett eget företag, och hur gör man?
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Kapitel 13, Likviditet.
Rapport Medlemspanelen augusti 2010 FöretagarFörbundet.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Tre kritiska situationer
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
SAMHÄLLSEKONOMI.
Kap 8 Det finns företag av olika slag
Block 6: Bokföring – delar blir helhet
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Internetbanken - Smidiga tjänster för vardagsekonomin.
Konsumentkreditlagen
Intervju inför ViV-projektet.
SATSA PÅ ENTREPRENADJOBB! - där finns pengar att tjäna!
Behövs det pengar? Byteshandel.
Externredovisning Vi fortsätter där vi slutade sist…
Tre kritiska situationer
Marknadskommunikation i praktiken
Grundläggande redovisning
Affärsidé - företagets vägvisare
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
Välkommen till Olle Svensson Medlemsförmåner på Internet.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Budget Företagets planering i siffror
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Företagsekonomi 1 Starta företag.
Intressententmodellen.
Block 6: Bokföring – delar blir helhet
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?
Företag.
En kurs för att hitta din affärsidé
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Kap 10 Marknad för turism •
Kapitel 15 Budgeten.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Vad gör Almi?.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Koncept Vårt företag är ett av de största bilföretagen i Sverige. Det som gör oss unika är vårt breda koncept av bilar. Hos oss kan du hitta allt ifrån.
Samhällsresurser och fördelning
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Positiva och negativa tal 2+5 = = = (-5) = 7 (-2)-(-5) = 3.
Kort ekonomisk historia. Vad krävs för att en vara ska tillverkas?
F AMILJEN OCH DE UNGAS EKONOMI. VARDAGSEKONOMI PENGAR Funktion: Bytesmedel Värdemätare Värdebevarare.
Föreläsning F1-F2 Grundläggande perspektiv. Grundläggande förmögenhetsbegrepp T = tillgångar S = skulder (främmande kapital) E = eget kapital (ägarkapital)
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
29 november 2016 Annika Creutzer
Konsument-ekonomi Ord och begrepp.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Marknadsföringens källor
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Företagsformer och mer om företag
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Affärsplan
Presentation av affärsplan
Presentation av affärsplan
Presentationens avskrift:

Redovisningsbyrå

Affärsplan Våran affärsidé är att starta Redovisningsbyrå med inriktning inom ekonomi, redovisning, bokföring samt rådgivning.

Marknad & kunderna Våra kunder är i stort sätt alla företagare från små till stora som ej har tid eller resurser att utföra detta arbete. Vi når våra kunder genom Internet och massmedia. Samt har vi en hemsida där kunder kan hitta mer information om oss och de tjänster vi erbjuder. Kunden har möjlighet att betala med kort och kontant samt faktura.

Företagsform Vi har Aktiebolag som företagsform Fördelar Nackdelar Ej ansvar för skulder Högre sociala avgifter Riskerar endast satsat kapital Ränta på det som avsätts i periodiseringsfond Bra för den som har anställda Bolaget får inte låna ut pengar till ägarna Bättre skatteregler vid försäljning Högre skatt för värdet av stora tillgångar Kan placera aktier i aktiefonder

Buget Kostnader för 3 månader EK / Skulder Invent. 17084 EK 100000 Varu o matrial 6000 Datorer 60000 Banklån 300000 köp främ tjänst 15426 S:a AT 77084 Löner 390000 S:a EK/S 400000 Hyra o El 37248 Omsättningstillgångar Förb matr Kassa 16146 Kontors kost 2250 Check 306770 Tele 3600 S:a OT 322916 Reklam 8226 Försäkring 1749 S:a Tillg Ränta 8542 Övrigt 2400 Amortering 23808 Moms 8470 F skatt 23835 Arb avg 81692 S:a 3 mån 619246

Styrkor och svagheter Styrkor Utbildad personal och auktoriserade chefer Dra nytta av styrkorna: Utbilda personal samt gå på kurserna Svagheter Att fler kunder väljer månadsbokföring Hantera svagheterna: Ge kampanjer / rabatter till våra kunder Möjligheter Att ha goda kundrelationer Dra nytta av möjligheterna: Att våra stamkunder rekommenderar oss Hot Fler auktoriserade redovisningsbyråer (Konkurrenter) Hantera hoten: Att utföra bra och kvalitéts arbete

Hälsar er välkomna till