Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Göteborg - Borås samt Borås - Göteborg. Antal mätta turer på sträckan: 6 st. Antal utdelade enkäter: 312 st. Antal insamlade enkäter: 274 st. Svarsfrekvens: 87,8%. Bortfall: 12,2%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 71, vilket motsvarar betyget bra. Detta är en nedgång sedan 2008 års mätning. Att boka biljetter till resan anses vara mycket enkelt och att hämta ut biljetter anses vara enkelt. Att stiga ombord på tåget upplevs som utomordentligt enkelt, fast det är en nedgång från Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage. Sittplatserna ombord anses vara bekväma, fast vi kan se en nedgång sedan 2008 års mätning. Temperaturen ombord anses vara mycket behaglig, fast det är en nedgång från Informationen på stationen anses vara tydlig. Tågen anses vara mycket välstädade, fast vi kan se en nedgång sedan föregående mätning. Personalen ombord anses vara mycket serviceinriktade och informationen från personalen ombord anses vara mycket tydlig, fast vi kan se en nedgång från 2008, vilket kan bero på att frågorna är något omformulerade. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje, fast det är en nedgång från Tidhållningen på tågen ligger på en bra nivå, fast det är en nedgång från För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna bättre tidhållning (20%), lägre priser (19%) och fler avgångar (17%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 27 ”Ändra priser och betalsystem! Det är för dyrt att åka, det är billigare att ta bilen!” ”Att biljetterna kostar lika mycket att köpa ombord som automat.” ”Tillräckligt med vagnar så att alla alltid garanteras sittplats. God tidhållning.” ”Inte så intensiva element.” ”Bättre information ombord, t.ex. digitala displayer med "nästa station och information om försening.” ”I prioritetsordning: 1. Snabba upp resa (färre stopp). 2 Servering ombord (kaffe, gärna frukost). 3. Eluttag.” ”Kunna betala "månadskort" på Internet.” ”Service är A och O i många fall. Som kund vet man att personalen kan vara stressad, men det försämrar helhetsintrycket. Service är en egenskap många inte har! Kolla ljudanläggningar, fläktar och temperatur i tåg innan avfärd!” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Göteborg - Borås 35