Administratörsinternat 12-13 maj 2011. Agenda torsdagen den 12 maj 1000 Kansliet informerar, nyheter 1045 Intern styrning och kontroll (Agneta Carlsson,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Regional digital agenda för Östergötland
Advertisements

Välkommen till Forskarhjälpen 2012! Medicinjakten Guldjakten ?
Inledande information för framtida allmänt vatten och avlopp
Växtskydd i vattenskyddsområde Modul 13 C Hässleholm, 2 oktober 2013.
Kulturdepartementet Arbetet med att ta fram en nationell strategi för digitalisering, digitalt bevarande och digital förmedling(/tillgängliggörande)
Utvecklingsdagar för rektorer och förskolechefer Storhogna 5-6/9
9 oktober 2013 Norra Latin Stockholm
Solen Skolskjuts Användarmöte / /23.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Välkommen! Stormöte 4 februari 2014 Ortsutveckling FLENS STAD.
Rättighetskommitténs kansli
Kandidatuppsats VT14 Kursledare: Lotta Hallberg och Karl Wahlin
FRONESIS-projektet, univ. ledningens prefektmöte den 16 november 2010 LUNDS UNIVERSITE T.
MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG Lördag 30 oktober MIDDAG.
Visioner och Vägval Universitetsstyrelseperiod Visioner och Vägval 2013.
Inköp och upphandling Johan Alexon, tf inköpschef Agneta Sjöfors, projektledare Bättre inköp Johan inleder och presenterar oss.
Informationsmöte Meritportfölj för samverkan, kl Samordnare Mats Reinhold, externa relationer, informerar om förslaget Synpunkter.
Examensarbeten Syftet med dagens möte är: att informera om föreslagna förändringar –Nya rutiner –Nya riktlinjer och anvisningar (remiss) att.
Läroplansträff förskolan
Miljö, integration och jämställdhet - praktiska tips för ditt projekt! Utbildningsdag den 18 mars 2014.
Ledarskap Utbildning 2 Ledarskapet avseende utbildning fungerar bra eller mycket bra (Naturvetarna)
Strategi för biologisk mångfald
Sveriges lantbruksuniversitet GUR ska föreslå förändringar av anslagsfördelning och dimensionering av utbildningen på grundläggande och avancerad.
1 1Vägverket År 2010 jan Trafikomläggning (gul) (över ”Top down” del B/C) NL 11 Berg- och betongtunnlar (blå) NL 12 Betongtunnlar (röd) NL 21.
Matematiklyftet - didaktisk fortbildning för alla matematiklärare - Anders Palm Projektledare Tel: 08 – E-post:
Pedagogiska året Hanvikens förskola
BPSD-registret -nuläge 24 oktober 2012
Lupp - Lokal uppföljning av ungdomspolitiken. Incitament för att ta hänsyn till barn och unga Nationella ungdomspolitiska mål Nationella ungdomspolitiska.
Pedagogiska året 2008 Hanvikens förskola Skrindan
Sjätte terminen på University of Connecticut UConn.
Välkommen till Årsmöte och Proffsdagarna maj 2014
Yhmyndigheten.se Vad är Yh-utbildning? Utbildningar på eftergymnasial nivå (6 mån – 3 år långa) Skräddarsydda utifrån näringslivets behov Avgiftsfria och.
Nordiska Styrelsens uppdrag Styrelsen anser sig ha ett uppdrag från medlemmarna och SKK att verka för gemensamma Nordiska regler Det föreligger inte något.
EBP 2010 – 2014 hur har det gått ? Vad tycker ni? Stämmer det som framkommit? Om inte vad? Varför inte? Något att tillföra? Vad är det viktigaste vi ska.
Behovet av nationell satsning på IT-stöd Barns behov i centrum (BBIC)
Marknadsföringsdag 25 sept 2014 Hur når vi ut till nya elever och får dem att plugga hos oss?
Handikappförbunden Dialogmöte DO 9 april 2013 Ingrid Burman.
Välkomna!.
Välkommen till Företagsutbildningen 2013
Kvalitetssäkring av data och att använda den norska modellen Leif Eriksson Uppsala universitet
Aktionsforskning en del av kvalitetsarbetet i Falköping
Småskalig värmeförsörjning med biobränslen Programkonferens Piteå oktober, 2010 Välkomna!
Kira Berg  1 Samverkansledning (tidigare kampanjledning) Nätverksträffar, KB, Folkbildningsrådet, Sambruk, Folkbildningsförbundet  2En.
Kerstin Johansson & Lena Henricson1 Kartläggning av aktiviteter och kunskapsläge inom brottspreventivt.
Arbetsordning Umeå universitet. Förv.UB Styrelse T/NMedHumSamUSE Inst. Centra Inst. Centra Inst. Centra Inst. Centra Internrevision Universitetsledning.
Föräldramöte 19 sept Presentation och fika - Klass 6D! - Planeringssidan och intensivveckor - Sjukanmälan - Läxläsning - Besöksvecka v 41 - Mentor.
UK Information och möte 24 september Program informationsdelen 1.Villkor kring uppdragsutbildning. Arne Hallgren, Ladok 2.Möjligheter i bokningssystemet.
”Om vi fick bestämma” Kick-off oktober 2012.
Göteborgs universitet förnyas – implementering av organisationsarbetet
Vision och övergripande mål - vad vill vi uppnå med autonomiarbetet? Högre kvalitet i verksamheterna (”världsklass”) Ökad harmonisering av och transparens.
Rektorsbeslut för stipendiehantering Rektor beslutar årligen om vilka program som ska tilldelas stipendier USSR utser en universitetsgemensam beredningsgrupp:
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
Erfarenhetsutbyte Tillgodoräknande HT 2014 Studentcentrum.
Regionalt folkhälsoarbete i Gävleborg
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 19 november 2012.
Enkel information angående diariet/DFS BEATRICE NORDLÖF.
Redovisningsmodell för indirekta kostnader vid universitet och högskolor – ledningsrådet Kronologisk ”CV” för redovisningsmodellen.
Välkommen till Lärstämma för personal i fritidshem 09:10-09:50 Konferensen öppnas. Inledning. Gerd Pettersson, Regionalt utvecklingscentrum (RUC) 09:50-10:30.
732G32 Kandidatuppsats, 15 hp (732G03)
Linnéuniversitetets alumnverksamhet. Utredning gjord En utredningsgrupp tillsattes våren Gruppen bestod av representanter från - Samtliga institutioner.
Miljödepartementet Miljömålssystemet Riksdagsbundna mål.
Riskkartor Hur har arbetet gått till?. Krav på innehåll enligt förordningen Av kartorna ska det framgå 1. hur många invånare som riskerar att drabbas,
Samverkan barn- och unga Syfte nå en effektiv samverkan i frågor som berör samtliga parter Generellt uppdrag Samverkansgruppen ska stimulera, bevaka och.
KANDIDATUPPSATS VT16 Kursansvarig: Linda Wänström 1.
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Slaviska, oktober 2015
Var med och utveckla Umeå universitet
Öppen frågestund 14 mars 2018 Adobe Connect.
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Polska, oktober 2015
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Ryska, oktober 2015
Bilder till Stockholms universitet - Humanistiska fakulteten - Tjeckiska, oktober 2015
Presentationens avskrift:

Administratörsinternat maj 2011

Agenda torsdagen den 12 maj 1000 Kansliet informerar, nyheter 1045 Intern styrning och kontroll (Agneta Carlsson, Arbetsförmedlingen) 1200 Lunch 1300 Fortsättning intern styrning och kontroll 1430 Kaffe Grupparbeten uppdelat på studieadministratörer, ekonomiadministratörer och personaladministratörer (erfarenhetsutbyte, verksamhetsutveckling) 1630 Teamkamp, aktiviteterTeamkamp 1930 Middag

Agenda fredagen den 13 maj 0900 Fokus: rapporter, exempel (Fredrik G) 1000 Kaffe 1030 Umeå universitets arbetsordning (Anders L). Gruppredovisningar från gårdagen Engelsk översättning, läxa att ta med sig 1200 Lunch 1300 Hemtransport med abonnerad buss, utvärdering i bussen

Information Ansökningssiffror Utbildningsutbud 2012, takbeloppsproblematik Rektorsbeslut: Ny inköps- och upphandlingspolicy URANK Fakultetsnämnden har fastställt verksamhetsberättelse 2010 Teknikvetenskapliga forskningssatsningen Rektorsbeslut: Regler för interndebitering av lärare SUHF: rekommendationer om kursplaner

Ansökningsläget

Civilingenjör Arkitekt Högskoleingenjör Kandidatprogram Receptarie9691 Högskoleprogram16090 Basåret382423

Takproblematiken Över takbelopp Mkr

Information US-beslut angående Handelshögskolan Rektorsbeslut: Ny handläggningsordning för att inrätta, revidera, avveckla och ställa in utbildning FFT-utlysning har gått ut, sista ansökningsdag den 9 juni

Kanslinytt Karin W på annat uppdrag 1 maj till 31 oktober; Ingrid ersätter Karin; Ingela Hjulfors-Berg ersätter Ingrid; Lennart Johansson tar över ansvaret för rekryteringsgruppen Personalsekreterare gemensam med Sam-fak 50/50

Grupparbetsfrågor 1.Fungerar det stöd som ges från kansliet? Ge gärna förslag på ev. utveckling / förbättringar. 2.Hur fungerar systemstödet, tex Raindance, Primula, Ladok m.m. Ge gärna förslag på utveckling / förbättringsåtgärder. 3.Utifrån punkten ”intern styrning och kontroll” – Hur upplever ni att arbetet fungerar i dag på institutionen / fakulteten /Umu. Ser ni något område som skulle vara väsentligt att vi påbörjade ett arbete med? 4.Finns det områden kopplat till arbetet där det finns behov av utbildningsinsatser / fördjupning? 5.Fungerar de framtagna processbeskrivningarna? (endast personaladm). 6.Övriga frågor etc som ni vill lyfta fram.