Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fakta om undersökningen
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Postmilen båda banorna
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Innehåll, kommunpresentation 3. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 4. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 5. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Uddevalla-Varberg samt Varberg-Uddevalla. Antal mätta turer på sträckan: 6 st Antal utdelade enkäter: 605 st Antal insamlade enkäter: 560 st Svarsfrekvens: 92,6% Bortfall: 7,4% Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 71 år 2010, vilket motsvarar betyget bra. Detta är en liten nedgång från Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara mycket enkelt. Värdena för enkel påstigning på tåget ligger på en utomordentligt bra nivå, även bland äldre resenärer. Resenärerna anser att det är mycket enkelt att resa med bagage. Personalen ombord på tågen anses vara mycket serviceinriktade, en nedgång från 2009, men kan även bero på att frågan är något omformulerad. Informationen från personalen ombord är mycket tydlig. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med tåg på denna linje, fast det är en nedgång från förra årets mätning. Tidhållningen på tågen ligger på en utomordentligt bra nivå. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna fler avgångar (21%) och lägre priser (15%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på stationen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? (Frågan ställs ej för denna linje) Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 27 ”Ja, sänk priset på biljetten. De är helt absurt att jag kan köra bil ensam och få en billigare resa och dessutom slippa anpassa mig tidsmässigt.” ”Försäljning ombord.” ”Utökade avgångstider.” ”Eluttag vid varje plats.” ”Bättre och fräschare toaletter.” ”Komma i tid.” ”Det går många olika tågtyper på den här resan, vissa har extremt obekväma säten och går ej att arbeta på.” ”Behagligare temperatur inne i vagnarna. Oftast kokheta element oavsett om det är vinter eller sommar.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 29

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010Västtrafik Tåg Uddevalla – Varberg 35