Från början till fortsättning Kvalitetsarbete i IKSU Start januari 2011 ISO 9001.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Barns psykiska ohälsa – ett prioriterat arbete
Advertisements

Prioriterad fråga 2010 Bättre stöd till utsatta barn.
UTVECKLINGSARBETE I FÖRSKOLAN - måste vi göra det så svårt?
”Plug-in” avbrott från gymnasiet. Andel av befolkningen i åldrarna 18–24 år med högst grundskola som inte genomgår utbildning (2009) Källor:
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Framgångsfaktorer för tillgänglighet
Kvalitet i förskolan Erfarenheter från Kungälvs kommun
Pedagogisk verksamhetsidé
Forskningsprogram inom miljöanpassad Produktframtagning En satsning på mindre företag med tillverkning och/eller utveckling i Sverige Finansierat av Mistra.
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
En bild av debatten Vårdskandaler Vinster
Från idé till lönsamt företag. 2. Från idé till lönsamt företag 3. Definitionen av Mentorskap för ALMI •Mentorskap är en ömsesidig relation där båda.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Källbystugans kvalitetsarbete
Vad ledde fram till en bättre skola? En utveckling över åtta år
Strategisk GIS-samordnare
En reviderad läroplan för förskolan
Kort information om lasarettets brandskydds- & säkerhetsarbete,
Ekonomisk och organisatorisk analys av Elitserien och SSL ”Projekt elitutveckling starka elitklubbar”
Uppföljning och utvärdering arbetsmarknadsinsatser
Grönt Kort VARFÖR STARTADE PROCESSEN?  FM/FS  Revidering ett stark och bra koncept – Grönt kort - På väg till HCP  Anpassa efter golfens.
Annika Ghafoori Kvalitetsdrivet 2013 En öppen högskola?
Effektiv miljötillsyn Ett projekt för Ökat Lärande och Hälsa.
U t v e c k l i n g s c e n t r u m Chefsdagen 5/
1 Vilket stöd kan lärosätena få i införandet av Ladok3? »NUAK »Lars Cronfalk »Ladok3 / Införandestöd.
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
1 Följeforskning i KOM-INN! Hanne Randle HSS-konferens, Karlstads universitet, den 4-6 maj 2011.
Presentation av satsningen på Kommunförbundet Skåne Region Skåne Christer Neleryd.
Hur svårt kan det vara? Ylva Mannervik
Projekt Region 2015 November 2012 till juni 2013.
Kvalitet – En förutsättning för driftsäkerhet Per Wikström DC-SYD 25 april 2013.
Lupp - Lokal uppföljning av ungdomspolitiken. Incitament för att ta hänsyn till barn och unga Nationella ungdomspolitiska mål Nationella ungdomspolitiska.
 Stockholm 1 oktober  Folkbildningsrådets uppdrag  Etik och gränsdragning  Översyn av statsbidragssystemet  Samtal och diskussion.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Modell för Utveckling av ledningssystem
Vägar till en jämlik hälsa
KOMMUNIKATIONSPLAN – Psynk – skarpt läge 2014
Välkomna till uppstartsmöte i Lundalands ungdomsprojekt
Loke Projekt Karlstad 2011 Värmland
Mervärden och aha-upplevelser
MEDDIX Webbaserat IT-stöd vid samordnad vårdplanering och informationsöverföring mellan huvudmän.
Auditeringsmodellen för Ole Karlsson
KTH ROYAL INSTITUTE OF TECHNOLOGY Utvärdering – vad, vem, varför? Sara Karlsson, kvalitetssamordnare KTH.
Hur väl verksamheten uppfyller nationella mål
”Om vi fick bestämma” Kick-off oktober 2012.
Våra planerade arbetssätt - Våra processer
Regeringsuppdraget Länsstyrelsernas tillsyn: Granskning av handläggning och dokumentation Granskning av anmälningar Särskild tillsyn av alla HVB Tillsyn.
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 19 november 2012.
Välkommen! Stormöte 22 oktober 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
BLACK & WHITE.
Pontus Bengtson, OpenBIM/WSP Samhällsbyggnadssektorn – i stora drag yrkesverksamma Årliga investeringar – ca 300 miljarder SEK - Bostäder,
Lärande utvärdering genom följeforskning
Beställning av tjänster
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Strategier för kvalitet och praktiskt arbete som ger resultat Åsa Bergenheim Karlstads universitet.
 Inledning Arbete inför den strategiska planen  Lunch  Ögonmottagningen - Gunilla Nordlander  Läkemedel.
Föreningssmart Umedalens IF 2017.
Processkartor i praktiken
Interna Miljörevisioner
Kvalitetsarbete Verksamhetsstöd
Välfärdsberedningen
Ett ”lyckat” projekt som misslyckades
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Samordningsförbundet
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
SMART HUDIKGYMPANS VÄRDEGRUNDER
Presentationens avskrift:

Från början till fortsättning Kvalitetsarbete i IKSU Start januari 2011 ISO 9001

Från början till fortsättning Ulrika Lundberg Kvalitetsansvarig Intranätansvarig Rapportansvarig Gruppträningsinstruktör

Från början till fortsättning IKSU Umeå 3 anläggningar medlemmar Sektioner,Träning,Hälsa

Från början till fortsättning Vinster med kvalitetsarbetet Från ”osynkat” utvecklingsarbete till gemensamt Från att brinna och tappa gnista till tålamod och prioriteringar Från brandmän i fronten till att tänka hela vägen Från personfokus till fokus på hur vi gör Från att goda idéer och brister/missnöje stannar i grupper till att lämna förbättringsförslag

Från början till fortsättning Nycklar som öppnat dörrar Vad är kvalitet? Vem avgör?

Från början till fortsättning Nycklar som öppnat dörrar Vad är kvalitet? Vem avgör? Processkartan

Från början till fortsättning Nycklar som öppnat dörrar Vad är kvalitet? Vem avgör? Processkartan Ärendehantering

Från början till fortsättning Nycklar som öppnat dörrar Vad är kvalitet? Vem avgör? Processkartan Ärendehantering Kundmätningar

Från början till fortsättning Nycklar som öppnat dörrar Vad är kvalitet? Vem avgör? Processkartan Ärendehantering Kundmätningar Internrevision

Från början till fortsättning Vändpunkter Processgrupparbeten IT-stödet Uppföljning

Revision vissa blir intervjuade Vernissage alla Processkart- läggnigng alla ESAM utbildning med alla Processkart- läggnigng alla Processkart- läggning med alla Uppföljning testperiod, Frankrike Test av LIKE Ärende- hantering ESAM intervjuer Kvalitets ws ledning Planering av kvalitets- projektet Prioritering av ärenden i Like ESAM utbildning process- gruppledare Jan 2012 Sommar 2012 Sommar 2011 Jan 2011 Jan 2013 Fylla Like med styrande dokumentation Projektet avslutat – LIKE körs i skarpt läge Frågestund på APT möten

Från början till fortsättning Vändpunkter Processgrupparbeten IT-stödet Fortsättningen

Från början till fortsättning Vändpunkter Processgrupparbeten IT-stödet Fortsättningen

Från början till fortsättning Grundförutsättningar för oss Tänka långsiktigt Högsta ledningens engagemang Allas delaktighet Hjälp