Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Innehåll Bakgrund Nya Visby BBK Övergripande mål Nyheter i Visby BBK
Advertisements

LinkedIn som en tjänst för nätverksbildande Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
januari : Fotboll februari : bloggen och Basket boll mars : Bord tennis april : Skriva projektet för fototävling.
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
Råby-trivsel Råby-trivsel är ett kooperativ som arbetar i Råby Rönö, mitt i den sörmländska landsbygden. Råby-trivsel hjälper dig med catering vid fester,
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
TRÄFFA JOI Lär känna JOI communication. Vad kan vi göra för er?
Marknadsplan Elvis Zahirovic Gorica Mlivic Christoffer Arvidsson
Budgetering innebär: Upprättande Genomförande Kontroll av budget.
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Marknadsplan Sandström de Wit
En reviderad läroplan för förskolan
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Träff Landsbygddepartement SJV 19/ Sid 2 | LRF Kött Mål •Skapa förutsättningar för en lönsam tillväxt •Konkurrenskraftig svensk grisköttsproduktion.
Marknadsplan för HälsoFreak
Ekonomisk och organisatorisk analys av Elitserien och SSL ”Projekt elitutveckling starka elitklubbar”
Social investeringsfond Norrköpings kommun
Svenskt Friluftsliv har till uppgift att bevara och utveckla förutsättningarna för det svenska friluftslivet Stärka friluftsorganisationernas långsiktiga.
PA Consulting group ab.
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Hur tänker 90-talisterna och vad vill de ha? 1. 2.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
MARKNADSPLAN ÅTVIDABERGS GOLF AB
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
MARKNADSANALYS EN STUDIE AV ELVA AB:S MARKNADSFÖRINGSSTRATEGI.
Profilering: Identifiering av föreningens verksamhet och profil 1. Verksamhetsbeskrivning - Syfte - Målsättning, målgrupp - Tjänster, metoder, modeller.
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vi fostrar en ny generation av hjälpare Finlands Röda Kors ungdomsverksamhet.
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Teresia Söderberg Carlqvist
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
Marknadsplan Gymbolaget
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Nya Landsbygdsprogrammet
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Marknadsföring av turism
Balanspaket Ekonomisk balans senast 31/ Minskad sjukskrivning.
RAMBÖLL MANAGEMENT CONSULTING JÄMTLANDS LÄN UPPFÖLJNING AV REGIONALA DIGITALA AGENDOR September 2015.
Rekommendationer - Hur handlar vi utifrån resultaten? Bibehåll förbättringsidén eller utveckla/avveckla, ny PGSA? Förbättringsområde: Patientförening för.
AFFÄRSPLAN Sjögärde GK Sammanfattning affärsplan (sid 3) - Affärsidé (sid 4) - Omvärldsbevakning (sid 5-11) - Strategier, fokusområden (sid.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
För en annan grupp är det den enda värld de verkligen kan
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
FRAMTIDENS SMAKDESTINATIONER Eva heter jag, för er som inte träffat.
Beasts vision 2020 Stabil ungdomsverksamhet med ungdomslag från 9 – 17år A-lag i toppen av Division 1/Superettan eller spelande i Superserien. Anställd.
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Huvudföreningens uppgift är att
Arenabolaget i Linköping AB
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) SWOT-analys
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
NÖHRA-plan, Redo för golf.
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.
Förbättra klubbkvalitet
Mall till Affärsplan – Export för Företaget AB.
IF Friskis&Svettis Kalmar
Presentationens avskrift:

Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan Projektgrupp B1 Anna-Clara Callmeryd 810204-1988 Julia Kruse 901106-4343 Leena Larsson 861205-1980 Cecilia Pettersson 880502-1964 Åsa Sundgren Köhl 880811-1960

Bakgrund Sportanläggning för tennis, badminton, inomhusgolf och boule Ekonomisk förening, drivs av medlemsklubbar Omsätter ca 6 mkr/år Finns på Himmelstalundsområdet i Norrköping Löpande underhållning gjorts Marknadsföring - punktinsatser

Affärsidé Affärsidé “Föreningen skall i eget namn för medlemmarnas behov bygga och förvalta Norrköpings Tennis och badmintonhall. Föreningen har till huvudsakligt ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom verksamhet vari medlemmarna deltaga genom att begagna sig av föreningens tjänster i form av uthyrning av tennis- och badmintonbanor, instruktion i tennis och badminton samt förmedling av inköp av erforderlig sportutrustning”

Mål och målpåverkande faktorer Långsiktigt mål ”Målet på långsikt är att bibehålla lönsamhet och möjliggöra för föreningen att ge tillbaka värde till klubbarna och privatkunderna” Kortsiktigt mål ”Målet på kort sikt är att öka bokningen av badmintonbanor med 40%” Ansoffs tillväxtmatris Marknadspenetration – Kunderna mer lojala till varumärket Produktutveckling – Mervärden och nya sporter

Marknadsmixen

SWOT-analys

Marknadsstrategi Bygger på enkätsvar från marknads-undersökning, 40 personer och micro och macroanalyser Differentiering genom att vara unika på sin sport och skapa mervärde för kunden Åtgärdsförslag uppdelade på kortsiktigt och långsiktigt mål

Marknadsstrategi – långsiktigt mål Öka trivsel hos de befintliga kunderna så det goda ordet sprids genom ”word of mouth” Skapa mervärde Renovering av omklädningsrum och interiör Utbildning av personal, ”uniform” Facebooksida för snabbare kommunikation med målgruppen

Marknadsstrategi – kortsiktigt mål Reklamkampanj, bred målgrupp nya och gamla kunder med tema –Utmana Bygga vidare på slogan- ”Varje boll är en ny utmaning” Rabatt vid bokning vissa helger, rabattkod uppges Medier – Facebook, lokal dagspress och mailutskick Förtydliga övrig information rörande uthyrning av rack, synas mera, påminna nya och gamla kunder om att Racketstadion finns, planscher för att förtydliga studentrabatt och kampanjer.

Tidsplan

Budget

Uppföljning och slutsats Uppföljning genom jämförelse av omsättning före och efter aktiviteter Kan följas upp med en ny marknads-undersökning för att mäta kundnöjdhet Slutsats - Fokus bör vara på att ta hand om de befintliga kunderna och ge dem mervärde, när de trivs så sprids det goda ordet till flera och omsättningen kan öka.