Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Advertisements

Nu formas Sveriges innovationsstrategi Statssekreterare Catharina Håkansson Boman SISP Innovationsriksdag Kalmar 10 maj 2011 Ny innovationsstrategi och.
Gemensam plattform för kommunala e-tjänster
Från forskning till praktik
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Test Center – en högre nivå
Sammanfattande bilder för Sammanhållen ärendehantering
Brukarinflytande Skövde 16 april. Innehållet idag  Vad är brukarinflytande?  Hur kan vi göra? Skövde 16 april.
Scanias motormontering Södertälje
G I S Strate Kan GIS löna sig? 3.
KOMMUNKOMPASSEN - vad är det?
Konceptet V Ledning I T Process Mål KM Startegi Styrning Metod Begrepp
En innovativ förvaltning för bättre effektivitet och kvalitet Nationell utbildningsadministrativ konferens 25 september 2012 Michiko.
Införande av kontaktcenter i kommuner –
Mistat.se Kira Berg .se  1,5 miljoner svenskar står utanför internet. Hjälp oss minska klyftan med fram till  Upprop,
Att arbeta praktiskt.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Arkivarier en profession i förändring?
Intranätet – Den sociala motorn i organisationen? Lever intranäten upp till tanken att inte bara vara det funktionella arbetsredskapet utan också den sociala.
Det blommar i Botkyrka Hans Lindgren.
Ny gemensam IT-organisation L U N D S U N I V E R S I T E T.
Kommunkompassen Sundsvall Oktober Kommunkompassen 1.Offentlighet och demokrati 2.Tillgänglighet och brukarorientering 3.Politisk styrning och kontroll.
Sven-Håkan Olsson ny_aerendehantering_v1.ppt
Förstudie.
Kontaktcenter  Kommunal tjänsteman  Ut och träffa förvaltningar  Lökar  Rekrytering  Lokaler och infrastruktur  Utbildning  Driftstart.
EBP Barn o unga Kunskap till praktik Psykiatri Funktions hinder Bättre liv E-hälsa Regional stödstruktur Våld i nära relationer Koh I Noor Barn och unga.
Ett processinriktat arbetssätt
Förbundsfullmäktige Jokkmokk den 24 april
UTREDNING OM CENTRAL AVGIFTSHANTERING. Inledning  Stadens budget 2013: – ”Kommunstyrelsen ska i samråd med utbildningsnämnden utreda hur en central avgiftshantering.
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
Effektivitet. Vad är effektivitet? En kundorienterad, effektiv och högklassig verksamhet förbättrar arbetsmotivationen bland de anställda och inverkar.
Att utveckla lärandet i och av Starka Forsknings- och Innovationsmiljöer Göran Andersson
”Vägen mot e-samhället”
Lära Använda Testa 1 september 2013 – 31 augusti 2014 Offentliga tjänster - Lokalt - Regionalt - Nationellt Internetfonden – Regionförbundet Kalmar län.
MEDBORGARKONTORETS UPPGIFT Information Vägledning Rådgivning Blanketter Handläggning av vissa ärenden Ärenderegistrering, upplysning i alla ärenden.
Utvärdering av projekt- att mäta hur förväntningar uppfylls?
Globalt, t ex Google Earth EU, INSPIRE Nationellt, Geodatrådet och Geodataprojektet Regionalt, t ex Geodatacenter Skåne Lokalt, kommunalt Infrastrukturer.
Analys av genomförda förändringar Därför lyckades samarbetet mellan Sahlgrenska och Chalmers Ing-Marie Bergbrant, Hud- och könssjukvård, Sahlgrenska Universitetssjukhus,
Våga visa resultat i kulturverksamhet! Lena Dahlstedt Biträdande stadsdirektör
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Verksamhetsutveckling och samarbete kring sammanhållen e-förvaltning
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
Handlingsplan, ännu bättre service Vi vill bli ännu bättre! Vi ska bli ännu bättre!
IT utvecklar sociala tjänster! 1 KommITS 9 november 2011, Göteborg Åke Svenson, utredare, f d socialdirektör Järfälla,
Kort presentation av vad vi gör
Lärande utvärdering genom följeforskning
Paradigmskiftet grunden för scenarierna Delar Fragment System Helhet Person Hälsa & helhet Organisation Sjukdom & diagnos.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Vägen mot ETT Skaraborgs Sjukhus Redovisning av åtgärdsplaner 12 september 2012 Bemanning och kompetensmix.
Vänersborgs kommun – attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet
1No. 1 e-förvaltning – se verksamheten ur kundens perspektiv.
Leverantörsdialog om dokument- och ärendehanteringsystem
Kompetensutveckling inom Lunds Universitets Bibliotek - LUB Karin Ohrt Biblioteksdirektionen.
Balanspaket Ekonomisk balans senast 31/ Minskad sjukskrivning.
Trafikslagsöver- gripande plan för Utveckling av samhällsekonomiska metoder och verktyg.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
Brukarinflytande i verkligheten - EXEMPEL FRÅN PRAKTIKEN GUNVI HAGGREN VERDANDI BRUKARKRAFT.
Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
Ekonomiska styrningen Styrningen långsiktig och strategisk Flexiblare – skilda förutsättningar Årliga återrapporteringskrav – mindre omfattning.
Konkurrensverkets upphandlingstillsyn 2016
Hur säkerställs kvalitén i ett system där många olika utförare levererar tjänster? Det ska finnas en koppling mellan det som står i förfrågningsunderlag.
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
Förändringsarbete.
Innoveta Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice.
Verktyget Utmärkelsen….
När processen går snabbare…
Kommundirektören och digitaliseringen
PROGRAMMÅL 1 Effektmål 2030 Etappmål 2021
Presentationens avskrift:

Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta

Praktik Innoveta Forskning Systemutveckling

Ny forskning – kommunala kontaktcenter idag Forskning och utveckling

Positiva effekter - medborgarnytta ökad tillgänglighet likabehandling av medborgare medborgarnas behov av kommunal service tydliggörs Resultat från kartläggning

Positiva effekter - inre effektivitet förvaltningarna avlastas processer ses över och effektiviseras statistik för verksamhetsutveckling utveckling av hemsida/e-tjänster Resultat från kartläggning

Nyckelfaktorer – för att lyckas med KC: förhållandet förvaltning - KC eldsjälar tidsuppskattning Resultat finns på Resultat från kartläggning

Positiva effekter - medborgarnytta ökad tillgänglighet snabbare handläggningstider tydlig kontaktyta in mot kommunen ökad förståelse för medborgarnas behov Praktik – Jönköpings mål

Positiva effekter - inre effektivitet snabbare och effektivare ärendehantering minskade kostnader möjligheter till förändrings- och utvecklingsarbete Praktik – Jönköpings mål

Systemutveckling Innoveta

Ärendenav Kontaktcenter Verksamhetsfunktioner

Varför Innoveta? Forskning Systemutveckling Praktik Nyfiken? Kontakta mig! 036 –