UFAB i Uddevalla och Shanghai
Verksamhetssystem
Störningsuppföljning Standardiserat arbetssätt Att som tekniskt kunskapsföretag eftersträva långsiktigt och för båda parter lönsamt samarbete som systemleverantör Budget Nöjda ägare Enkäter Nöjda kunder Kvalitet o miljö Säkring Analys Förbättringar Effektivitet Slöserier Störningsuppföljning Analys Förbättringar 5s Personal Säkerhet Motivation Utveckling Kommunikation Nyckeltal Standardiserat arbetssätt Processer Rutiner Instruktioner Blanketter Metoder / Lagarbeten Revisioner
Nyckeltal Översikt
Nyckeltal Detalj
Nyckeltal Lagtavla
Uppföljning
Kommunikation Månadsmöte Årliga möten Veckomöten Nyckeltal Strategiskt HQ Strategiskt UFAB Budget UFAB Skyddskommite Ledningens genomgång Månadsmöte Nyckeltal Information Ekonomi Veckomöten Kvalitetsmöte Kund möte Ledningsgruppen Projektmöte Information Avdelningsmöte Daglig rond
Kvalitetssystem
Kvalitetsöversikt Kund Filter Interna Filter Leverans Filter Leverantör
Översikt kvalitet i en databas Innehåller kund, intern och leverantör per maskin
Checklista En checklista som uppdateras varje vecka med nya och stängda reklamationer
Problemlösning
Problemlösning
Problemlösning
Leverantörssäkring Leverantörsrevision med genomgång av verksamhetssystem 5st utfallsprover med 100% kontroll och dokumentation Kontrollkoder med löpande kontroll på kritiska bitar 5 st sämsta leverantörer följs upp med extraordinära insatser för kvalitet och leverans Kontrollkoder per leverantör Uppföljningsbesök med genomgång av processer med avseende på reklamationer Ranking av samtliga leverantör med avseende på omsättning, produkt, kvalitetsutfall och leveranssäkerhet Reklamationer för standard komponenter registreras och skickas till kund för sammanställning och åtgärd.