Profesjonsidentitet gjennom utdanning ocg forskning SSN september 2011, Holmenkollen, Oslo Annica Lagerin, District Nurse, MSc, PhD Student Centre for Family and Community Medicine Karolinska Institutet
- Hur byggs profesjonsidentitet? Bakgrund Nuvarande arbete: PhD-student, 50 %, Centrum för allmänmedicin, Karolinska Institutet, Stockholm Distriktssköterska, 40%, BVC Barntroget Gröndal, Stockholm Tidigare arbeten: Adjungerad klinisk adjunkt, CeFAM, Vårdutvecklingsledare, CeFAM, Facklig förtroendevald, Vårdförbundet, Distriktssköterska på vårdcentral, Stockholm, Formell utbildning: Magisterexamen i omvårdnad, Karolinska Institutet, 2007 Specialistutbildning till distriktssköterska, Karolinska Institutet, 1990 Leg sjuksköterska, Sophiahemmet Högskola, Stockholm, 1984
Vi är det största centrumet för utveckling, utbildning och forskning inom allmänmedicin i Sverige och bland de största i Europa.
Är ett samarbete mellan Stockholms läns landsting och Karolinska Institutet Vänder oss till primärvårdens personal och studenter inom Stockholms läns landsting. Har cirka 180 medarbetare. De flesta är även kliniskt verksamma i länets primärvård.
- Hva er profesjonsidentitet? På PhD-nivå: Ett eget kunskapsområde ” Nursing in Primary Health Care” Context - med andra forskande distriktssköterskor Huvudhandledare som är distriktssköterska Forskarutbildning – vårdvetenskap, metodkurser
- Hva skaper profesjonidentitet? Ansvar för kunskapsområdet genom: Nätverk - tillhöra en forskargrupp CeFAM/Karolinska Institutet Söka vetenskapliga artiklar i databaser Teoretiskt perspektiv/ begrepp Interprofessionell handledning läkare, psykolog, apotekare Mentor
- Hvordan brukes profesjonidentitet? På PhD-nivå : Utveckling av ny kunskap Fortbildningsaktiviteter seminarier, workshops Undervisning av studenter Deltagande på konferenser med postrar, presentationer I det vårdande mötet Handledning av studenter
Frågor?