Tillgänglighet och telefoni Förstudie Ökad tillgänglighet och lägre kostnader.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

KICK_OFF samordning och strategier för fler enskilda konstnärer i skolan / skapande skola.
Nationellt forum Digital agenda för Örebro län
Solen Skolskjuts Användarmöte / /23.
Jorden fem miljarder år Här är jorden bara ”ett år”
Jorden - fem miljarder år på ett år
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
SeniorSurf 2011 Intresseanmälan • Region- läns- och kommunbibliotek 10 juni • Ordföranden och klubbadmin 19 augusti Drygt 90 bibliotek och 27 klubbar anmälde.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Energiintelligent Dalarna Nätverksträff Dalakommunernas Energi- och klimatgrupp 30 januari 2014.
Välkomna till vårsäsongen Samarbete träning och match F99 truppen spelare F00 truppen ca 15 spelare F01 truppen ca 10 spelare.
Fritt Val av hjälpmedel
Utredning om hjälpmedelsförsörjningen i Västra Götaland.
Q2 Q3 Okt Nov Dec Jan Feb Mar Maj Jun Göteborgs universitet förnyas Apr Styrelsemöte 7 apr Styrelsemöte 12 okt Start ny organisation.
Bättre inköp! Att forma en organisation, och skapa verktyg och rutiner, som möjliggör för universitetet att följa lagar och regler inom inköpsområdet.
Förstudie ESF Västmanland
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
(1) Landstinget Kronoberg 2009 – 2015.
Ett processinriktat arbetssätt
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 RKG 2 juni 2010.
Pedagogiska året Hanvikens förskola
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Ungdomsdialog Alfta 12 maj. LUPP 2010 Vad är LUPP? Hur ska vi få länets högsta svarsfrekvens? Vad gör elevråden? Information från respektive elevråd U-råd.
HelGe-biblioteken NIO KOMMUNER – ETT BIBLIOTEK
Mål- och resultatstyrning
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Nya lokalerna i Frescati backe (ej med i gamla systemet) Övrigt: Mätningen.
Halmstads kommuns visionsstyrningsmodell
Sv På gång i NyA Anders Mobjörk. Sv Tidplan Ladok3-anpassningar Prioriterade utvecklingsprojekt Fortsatt satsning på kvalitet Förvaltningsplan.
Pedagogiska året 2008 Hanvikens förskola Skrindan
Work- shop x 5 Avsikts- förklaring klar Konstituera arbetsgrupper Tidplan/ Projektplan Kartläggning befintliga avtal etc Facklig.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Sammanhållen Hemvård i Gävleborg – arbetsläge och tidplan för beslutsprocess och genomförande December 2011.
Bakgrund Livlig debatt om LCC sedan många år
Önskemål om omplacering Ärendet föredras för Au/Au:s delegater Ärendet bereds inom förvaltningen Ärendet återförs till Au/ Au:s delegater Beslut Omplaceringsprocess.
QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
ÅRJÄNGS KOMMUN Sunne kommun Creare Vivere Finansierat av Europeiska socialfonden.
Helene Kastemyr, hälsovalschef, LD
En samlande kraft! Seminarium om nedlagda deponier Identifiering, inventering och riskklassning av nedlagda deponier 11 september 2013.
Riktlinjer för tillgänglig information och kommunikation Rådet för funktionshinderfrågor 27 september 2012 Jan Terneby.
Tidplan omställningsarbete 2014
Workshop Fyrbodal. 2 Agenda Presentationsrunda Genomgång frågeställningar Enas om slutsats per frågeställning Avslutning, reflektioner.
Gemensam Folktandvård i Norrland?
VÄLKOMNA TILL MALMKÖPING.
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Hemtjänst och hemsjukvård blir hemvård Projektledningsgruppens beslutspunkter.
Nationellt råd Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Socialstyrelsen samt Sveriges Kommuner och Landsting utgör Nationellt råd för finansiell samordning.
Anläggningsdagen Acceptansprocessen vid järnvägsbyggande Karl-Olof Nylén Byrå Idun AB och Bo Aldurén, Bo Björk, Leif Lund ”alla aktiviteter och.
NEA Seminarium 7 december 2004
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Oktober 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd vid LU Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow, bitr. PL Anders.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Upphandling EPC, december 2005 Upphandling EPC Olika delar i upphandlingen.
Kartläggning av inköpsprocessen
1 Attitydundersökning fast telefoni Rapport från opinionsundersökning 10 juli 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
SKAPAD AV. Trygghemma med digital teknik - går det att samordna? - Svar: Kort sikt, nej- Lång sikt, ja.
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Mars 2010 NETinfo-möte Samordnat IT-stöd Lunds universitet Johnny Nilsson, PL Birgitta Lastow,
När infaller Julafton och hur ofta?
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Juni -September: Uppdragsanalys / planering / förankring Två förvaltningar blir en ! Tidsplan : juni 2009 – våren 2010 September - November: Projektarbete.
Kommunernas tillgång till EBH-stödet, eller ”Kommunaccessen”.
Fakta Vision 50/50 Fler kvinnor som spelare och ledare
Case för Vimmerby kommun Lönekartläggning
Ett treårigt utvecklingsprojekt
Att vara människa i akut sjukvård
Planerings- och uppföljningsprocessen kopplat till vår styrmodell
Analysera, justera och fastställa
Hemsjukvårdsavtalet Specialiserade vården/Slutenvård
Projekt Gränslös Räddningstjänst i GR
Banarbets- processen.
Förstudie Friluftslivets år 2020
Presentationens avskrift:

Tillgänglighet och telefoni Förstudie Ökad tillgänglighet och lägre kostnader

Tillgänglighet och dialog är målet …... tekniken är ett medel

Antaganden om frågor och svar Människor vet inte alltid vart man ska vända sig för att få svar på frågor om Svenska kyrkans verksamhet Tillgängligheten via telefon skulle kunna vara avsevärt bättre. Den centrala resursen Informationsservice kunde utnyttjas bättre som stöd för församlingar och stift. Idag hanterar 8 personer mellan 30 och ärenden per år.

Antaganden om teknik och ekonomi Församlingar, samfälligheter och stift har stora kostnader för telefoni och det finns många olika avtalsformer och leverantörer Svenska kyrkan skulle kunna spara pengar på samordning

Hur ser det ut idag? Hur och när kan människor få svar när de söker oss på telefon? Vilka svar får den som ringer? Hur stora kostnader har församlingar och stift för telefoni? Vilken teknik används?

Hur vill vi ha det i morgon? Alltid en människa som svarar? Stöd via Informationsservice? Mer anpassade telefontider? Modeller för samverkan?

För de stift som väljer att medverka, erbjuder förstudien en kartläggning av tillgänglighet och svarsfunktion i stiften en kartläggning av kostnader och avtal förslag till förenklingar och förbättringar genom samverkan Mål

4 milstolpar 1.Förankring och information - Möten med företrädare för stiften om organisation och genomförande 2.Analys av teknik och ekonomi - Inventering av avtal, kostnader och teknik

3. Analys av tillgänglighet och svar - Identifiering av signifikanta frågor - Rundringning till församlingarna (stickprov) - Analys av svarstider, telefontider mm 4. Internat 14 – 15 december - Presentation av och diskussion om resultat och inriktning på fortsatt process

AprMaj Juni Juli Aug Sept Okt Nov Dec Personlig förankring i stiften Utformning av frågor Ringning Enkät teknik, ekonomi Kontakt med Tele2 och TeliaSonera för trafikmätningar och volymuppgifter Telefoniprojektet 2006 Förankring och kontakt Helhetsgrepp Övrigt Teknik och ekonomi Tillgänglighet o. svarsfunkt. Personlig förankring Telefonmöten, Resursinven- tering Internat Ana- lys

Styrgrupp Projektgrupp Stift Församlingar, samfälligheter Kanslichef, projektledare, representanter för samfälligheter och församlingar, ”ringare”, tekniker Eva Bülow, Ola Vettergren, Karin Jonsson (adm), ekonom, en person från varje stift Ingrid Andersson Helén Ottosson Lovén, Per Westberg Församlingar, samfälligheter Förtroende- valda Kvalitet IT-avd H Eskemyr J Gustafsson Teknik Tekniker Konsult Jour- havande präst Eckerdahl

Medverkande stift LuleåOKVäxjöSenare HärnösandSenareKarlstadOK UppsalaOKLundOK StockholmOKVisby OK VästeråsOKGöteborgSenare LinköpingOK SkaraSenare SträngnäsOK

Projektläget Teknik/ekonomienkäterna har inkommit med 76 % svarsprocent 8 av 9 stift klara med ringningarna Materialet har god representativitet Samtliga församlingars telefontider finns i Excel Mätning av trafik på anknytningar (Centrex, MD110, Nortel) Volymuppgifter Tele2-installtioner 23 anmälda till seminariet 14 – 15 dec

Tillgänglighet och dialog är målet …... tekniken är ett medel