Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning, anställda?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements


Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
RAPPORT Hur går det för kunderna – en uppföljande mätning Juli 2012 Kund: NyföretagarCentrum Sverige Kontaktperson: Harry Goldman, Daniel Dworetsky Kontakt.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Resultatredovisning Arbetsmiljö och stress. 1. En av tio skyddsombud anser att det är svårt att på deras arbetsplats kombinera arbete med familj/fritid.
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Enkät till projektledare om projektföljeforskning
Projektföljeforskning
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING 2012 RESULTAT.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
2 Agenda 1. Börja arbeta med Excel Hantera arbetsböcker 3. Formler 4. Formatera 5. Diagram 6. Skriva ut 7. Referenser mellan kalkylblad 8. Arbeta.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Vem som svarat på enkäten Fig 1. Män =75 år Boende Fig 2 Eget boende, ej hemtjänst Eget boende med hemtjänst.
Rådgivar- och Ordförandekonferens 18 – 20 maj LondonSt Giles/ St James´Court Ca 140 rådgivare, ordföranden och samarbetspartners.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Nationell NKI-undersökning Jobs and Society NyföretagarCentrumKundnöjdhet 2009 Fakta om undersökningen Målgrupp Personer som var på rådgivning hos.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Smittspårarutbildning
:58 Hjälp oss att göra ST bättre1 Response Log.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning? Jämförelse.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
NyföretagarCentrums resultat 2014 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2014.
Presentationens avskrift:

Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning, anställda? Jämförelse lokalt vs. nationellt Kundundersökning 2011

Om undersökningen Respondenter:Personer på rådgivning under 2011 (i Jobsdata) Metod:Webbaserad enkät Undersökningsperiod: Respondenter: XXX (nationellt: 3 273)

När det gäller den affärsidé du fick rådgivning för på NyföretagarCentrum, har du startat företag eller ej? Ja, jag har startat företag efter rådgivningen Jag hade redan startat företaget när jag kom till NyföretagarCentrum Nej, inte än, men jag planerar att starta inom ett år Nej, jag kommer inte att starta företag LokaltNationellt XX%39% XX%19% XX%31% XX%11%

Branscher? Bolagsform? Anställda? Val av bank, försäkring, revisor, bokföring, telefoni? Om startade företag

Inom vilken bransch har du startat / planerar du att starta företag? (Nationellt inom parentes) Hälsa, Sjukvård, OmsorgXX% (12%)Teknisk KonsultverksamhetXX% (3%) Detaljhandel (e-handel, butik etc.)XX% (10%)Tillverkn., Verkstad, IndustriXX% (3%) Kultur, Nöje, Fritid, Event, Musik XX% (6%)Hår, SkönhetsvårdXX% (3%) Utbildning, Utveckling, Forskning XX% (6%)Media, FörlagXX% (3%) Bygg, Fastigheter, ROTXX% (5%)Juridik, Bank/Finans/Ekonomi, Försäkring, AffärsutvecklingXX% (2%) Design, Inredning XX% (5%)Jordbruk, Skogsbruk, Jakt, Fiske, DjurskötselXX% (2%) IT, Data, Programmering, TeknikXX% (4%)Personaluthyrning, -förmedl, HR, Andra kontorstjänsterXX% (2%) Marknadsföring, PR, Reklam,Turism, HotellXX% (2%) Information, Marknadsundersökn.XX% (4%)Reparation, InstallationXX% (2%) Restaurang, Café XX% (4%)Partihandel/GrossisthandelXX% (2%) Personliga tjänster, HushållsnäraTransport, Spedition, LogistikXX% (1%) tjänster/RUT, ServiceföretagXX% (4%)AnnatXX% (17%)

Vilken bolagsform har ditt företag? Enskild firma Aktiebolag Handelsbolag / Kommanditbolag Annan LokaltNationellt XX%64% XX%30% XX%5% XX%1%

Vilken omsättning hade företaget / beräknar du att företaget får första året? (urval: samtliga som startat) 0 – kr – kr – kr – kr – kr – kr kr eller mer XX%47% XX%21% XX%12% XX%11% XX%4% XX%2% XX%4% LokaltNationellt

Hur många anställda har ditt företag? (Ange i antal heltidsarbeten, inklusive dig själv) LokaltNationellt 0 anst.XX%30% 1 anst. XX% 55% 2 anst. XX%9% 3 anst. XX%3% 4 anst. XX%1% 5 anst. XX%1% >5 anst.XX%1% Medel: X,X1,0

Vilken bank har du valt för ditt företag? LokaltNationellt SEBXX%21% SwedbankXX%33% NordeaXX%15% HandelsbankenXX%18% AnnanXX%13%

Har du i samband med företaget tecknat någon försäkring? LokaltNationellt Ja, hos LänsförsäkringarXX%21% Ja, hos IfXX%7% Ja, hos Trygg-HansaXX%7% Ja, hos FolksamXX%3% Ja, hos annat försäkringsbolagXX%14% Nej, jag har inte tecknat någon försäkringXX%48%

Anlitar du någon extern konsult inom revision/ekonomi för företaget? LokaltNationellt Ja, LRF KonsultXX%3% Ja, PwCXX%2% Ja, Ernst & YoungXX%1% Ja, DeloitteXX%1% Ja, KPMGXX%1% Ja, annanXX%41% Nej, jag anlitar ingen extern konsult inom revision/ekonomiXX%51%

Från vilken leverantör har du köpt program för bokföring och bokslut? LokaltNationellt Visma SpcsXX%23% Björn Lundén InformationXX%5% MamutXX%0% HogiaXX%1% AnnanXX%22% Jag har inget program för bokföring och bokslutXX%48%

Vilken telefonileverantör har du ditt företagsabonnemang hos? LokaltNationellt TeliaXX%24% Tele2XX%14% TelenorXX%10% 3 (Tre)XX%8% AnnanXX%4% Jag har inget företagsabonnemangXX%40%

Nöjdhet och nytta av NyföretagarCentrum? Rådgivning hos andra aktörer? Rekommendation? Kundnöjdhet

Överlag, hur nöjd eller missnöjd är du med den rådgivning som du fick av NyföretagarCentrum? Mycket nöjd Ganska nöjd Ganska missnöjd Mycket missnöjd LokaltNationellt XX%53% XX%39% XX%6% XX%2%

Vilket är ditt övergripande intryck av NyföretagarCentrum på en skala mellan 1 och 10? (1 = Mycket dåligt. 10 = Mycket bra.) X% X%X% X%X% X% XX% XX% XX% XX% Lokalt medel: X,X Nationellt medel: 7, % 2%2% 3% 5% 5% 13% 27% 18% 22%

Hur stor nytta har du haft av rådgivningen du fick av NyföretagarCentrums rådgivare? Stor nytta Viss nytta Inte särskilt stor nytta Ingen nytta LokaltNationellt XX%40% XX%45% XX%11% XX%4%

Vilket är ditt övergripande intryck av NyföretagarCentrum på en skala mellan 1 och 10, där 1 är "Mycket dåligt" och 10 är "Mycket bra". LokaltNationellt 1XX%1% 2XX%2% 3XX%2% 4XX%3% 5XX%5% 6XX%5% 7XX%13% 8XX%27% 9XX%18% 10XX%22% Medel: X,X7,8

På vilket sätt har du haft nytta av rådgivningen? (flera svar möjliga) LokaltNationellt Min affärsidé blev bättreXX%21% Större kunskap om ekonomi och budgetXX%36% Bättre helhetsbild av vad det innebär att starta och driva företagXX%52% Bra som allmänt bollplankXX%58% Tillgång till större nätverkXX%14% Praktiska tips kring bolagsform, myndighetskontakter etc. XX%43% AnnatXX%5%

”Supertrevliga människor, Så bra att ni finns!” ”Tillvägagångssätt, strukturering. Prioritering.” ”Hjälp med stöttning och att stärka självförtroendet när man ibland tvivlade på eget företagande. Det var perfekt att då få stöttning! ”Uppmuntran och inspiration.” ”Inspiration.” ”Hela min affärsplan blev mycket bättre efter genomgången med Johan.” ”Vi fick bekräftelse på att det var helt fel pris på ett företag med så dåliga siffror. Hjälpen att granska och ifrågasätta var av stort värde.” ”Blev medveten om brister i den egna iden och möjlighet/hjälp med att korrigera dessa.” ”Flera konkreta tips, genuint intresse.” ”Tips och råd i ett besvärligt läge!”

Har du fått annan rådgivning/utbildning/information under 2011? (flera svar möjliga) Ja, via Almi Ja, via Coompanion Ja, via Skatteverket Ja, via Startlinjen Ja, via Drivhuset Ja, via Arbetsförmedlingen Ja, via Verksamt.se Nej LokaltNationellt XX%13% XX%1% XX%29% XX%1% XX%15% XX%30% XX%43%

Vilket är ditt övergripande intryck av kontakterna med Almi? (1 = Mycket dåligt. 10 = Mycket bra.) X% X%X% X%X% X% XX% XX% XX% XX% Lokalt medel: X,X (XX svar) Nationellt medel: 7,2 (436 svar) % 3%4% 3% 8% 9% 15% 19% 16% 16%

Vilket är ditt övergripande intryck av kontakterna med Arbetsförmedlingen? (1 = Mycket dåligt. 10 = Mycket bra.) X% X%X% X%X% X% XX% XX% XX% XX% Lokalt medel: X,X (XX svar) Nationellt medel: 6,4 (500 svar) % 4%7% 7% 10% 12% 15% 18% 9% 11%

Vilket är ditt övergripande intryck av kontakterna med Verksamt.se? (1 = Mycket dåligt. 10 = Mycket bra.) X% X%X% X%X% X% XX% XX% XX% XX% Lokalt medel: X,X (XX svar) Nationellt medel: 7,6 (995 svar) % 1%1% 2% 7% 10% 21% 27% 15% 13%

Om du jämför med annan rådgivning/utbildning/information, hur står sig NyföretagarCentrums rådgivning jämfört med Almi? NyföretagarCentrum var mycket bättre NyföretagarCentrum var bättre Likvärdig NyföretagarCentrum var sämre NyföretagarCentrum var mycket sämre Lokalt Nationellt (XX svar) (436 svar) XX%12% XX%26% XX%44% XX%14% XX%5%

Om du jämför med annan rådgivning/utbildning/information, hur står sig NyföretagarCentrums rådgivning jämfört med Arbetsförmedlingen? NyföretagarCentrum var mycket bättre NyföretagarCentrum var bättre Likvärdig NyföretagarCentrum var sämre NyföretagarCentrum var mycket sämre Lokalt Nationellt (XX svar) (500 svar) XX%30% XX%34% XX%26% XX%6% XX%4%

Om du jämför med annan rådgivning/utbildning/information, hur står sig NyföretagarCentrums rådgivning jämfört med Skatteverket? NyföretagarCentrum var mycket bättre NyföretagarCentrum var bättre Likvärdig NyföretagarCentrum var sämre NyföretagarCentrum var mycket sämre Lokalt Nationellt (XX svar) (944 svar) XX%13% XX%24% XX%45% XX%14%

Om du jämför med annan rådgivning/utbildning/information, hur står sig NyföretagarCentrums rådgivning jämfört med Verksamt.se? NyföretagarCentrum var mycket bättre NyföretagarCentrum var bättre Likvärdig NyföretagarCentrum var sämre NyföretagarCentrum var mycket sämre Lokalt Nationellt (XX svar) (995 svar) XX%12% XX%30% XX%41% XX%12% XX%4%

Skulle du rekommendera andra som funderar på att starta företag att gå till NyföretagarCentrum för personlig rådgivning? Ja, absolut Ja, troligen Nej, troligen inte Nej, absolut inte LokaltNationellt XX%73% XX%21% XX%5% XX%1%

Kännedom om NyföretagarCentrum? Man/Kvinna? Född i Sverige eller utomlands? Ålder? Bakgrund

Hur fick du först kännedom om NyföretagarCentrum? Almi Arbetsförmedlingen Banken Broschyr/info från NyföretagarCentrum Internet Kommunen Media Mässor Startlinjen/Tillväxtverket Trygghetsrådet Trygghetsstiftelsen Verksamt.se Vänner/bekanta LokaltNationellt XX%6% XX%18% XX%2% XX%6% XX%21% XX%5% XX%6% XX%3% XX%1% XX%2% XX%0% XX%5% XX%26%

Är du man eller kvinna: Man Kvinna LokaltNationellt XX%42% XX%58% LokaltNationellt XX%80% XX%20% Var är du född? I Sverige Utanför Sverige

Hur gammal var du när du var på NyföretagarCentrum för rådgivning? Upp till 25 år år år år år 61 år eller äldre LokaltNationellt XX%8% XX%10% XX%26% XX%30% XX%20% XX%6%