År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 11) År 2 UK8 970A01 970A02

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Dorota Lembrér Licentiand
Advertisements

Kompletterande utbildning för läkare med utländsk examen, HU, 60 hp
38 minuter med tåget från Göteborg!
Upphovsrätten Texter och illustrationer är upphovsrättsligt skyddade. Texter får dock användas för utbildning, forskning, till instruktioner, rådgivnings-
F18-U.
Pedagogiskt ledarskap
Ny lärarutbildning start ht-11
Utbildningsvetenskap med lärarutbildning En komplett miljö för lärarutbildning. Dessutom påbyggnadsutbildningar, forskarutbildning och forskning.
Termin 1-4Enligt studiegång Termin 5-6Listning. Kurser som skall läsas under termin 5 eller 6 Omvårdnad, examensarbete 15 Hp Profil (teori och VFU) 15.
Vetenskap för lärare Fil.dr Annika Elm Fristorp Bitr. Sektionschef
Utbildningsvetenskap
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Grundlärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Ämneslärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
Malmö högskola Fakulteten för Lärande och samhälle.
Förskolan i Fokus Program för seminarier Läsåret R U C – i samarbete med Norrbottens kommuner.
En hållbar lärarutbildning 3 december 2008 Sigbrit Franke.
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Stora additionstabellen
FÖRSKOLLÄRAREXAMEN, 210hp
Erik 5 år lär sig räkna.
Kick Off 16 september 2014 Kl 8.30 Ankomstfika med macka
Linköpings universitet Internationell ingång Ht-13 Ämneslärare GY: MA/SH.
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Välkommen till Skogsduvans föräldramöte!
1 Polismyndigheten i Västerbottens län Uppföljning av mål April 2014.
Barns tillgång till svenskt teckenspråk
Master program inriktning klinisk laboratoriemedicin
Linköpings universitet
Fasta ämneskombinationer
”I Trollhättan finns det en lång tradition av inkludering. Här råder ett gott samarbete mellan studentkåren, kommunen och Högskolan Väst för att förbättra.
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Ny lärarutbildning vid Karlstads universitet Fyra nya program fr o m H11.
Läroplansträff fritidshem
Grästorps kommun Skolutveckling = Systematisk Kvalitetsarbete  Att se HELA verksamheten ur ett STRUKTURELLT, SYSTEMATISKT och KULTURELLT perspektiv med.
Lärande, kommunikation och IT
Läroplansträff fritidshem
”I Trollhättan finns det en lång tradition av inkludering. Här råder ett gott samarbete mellan studentkåren, kommunen och Högskolan Väst för att förbättra.
Helsingfors stad, svensk dagvård Värdegrundsarbete 14-15
Detta är gymnasieskolan
Ämneslärarutbildningen LU / HKr
Välkommen ! LAU325 HT Inger Lindvall, kursansvarig Anette Wahlandt, kursledare ********* Barbro Ericsson, kursadministratör.
UNIVERSITETSSTYRELSEPERIOD.
TIDIGA INSATSER Vision En av samhällets viktigaste uppgifter är att ge barn som föds goda förutsättningar för att få en bra uppväxt och att.
Idrott och hälsa på GIH Världens äldsta högskola för idrott.
Vilken betydelse har miljön för barns lärande och utveckling?
Vetenskapsfilosofi En traditionell indelning av vetenskap som ofta används på universitet och högskoler är följande: Naturvetenskap (Exempelvis: Fysik,
Masterprogram i intersektionalitet ÅR 1 ÅR 2 UPPSATS (INLEDANDE FAS) GENUS VALBARA KURSER/ SPECIALLITTERATUR SJÄLVBILDS- KONSTRUKTIONER TEORETISKA PERSPEKTIV.
Förslag på pilot: FoU-växthus i Nacka kommun version 0.2.
Allmänna Utbildningsområdet Termin 1: Lärarrollen i samhället 10 p ( vfu 3 ) och Lärande och Utveckling 10 p Termin 4: Kulturmöten 5 p, Globala miljö.
Upphovsrätten Texter och illustrationer är upphovsrättsligt skyddade. Texter får dock användas för utbildning, forskning, till instruktioner, rådgivnings-
Urval presentation av Christel Persson avhandling ”Sfärernas symfoni i förändring?...”
Hur kan vi förstå begreppet?
Teknik och lärande samt Lärande och teknik. Interaktion Teknik och lärande Användarmöjligheter Pedagogiken bygger på tekniken Lärande och teknik Vad händer.
Uppdragsutbildning modersmålslärare i samiska
Förordningstext Speciallärarexamen
År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 11) År 2 UK8 970A01 970A02
Annika Kraft Biträdande utbildningschef Michael Rystad
Studiegångar 2011 års lärarutbildning Förskollärarexamen, 210 hp, 3,5 år 2 Utbildningsvetenskaplig kärna 60 hp Förskolepedagogik 105 hp –Teknik,
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Barn- och ungdomsvetenskap Masterprogram 120 hp Göteborgs universitet Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande.
Urban Carlén Fil. Dr. Tillämpad IT/Lektor Pedagogik
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
åk1 HT Vecka Vecka 44-2 VT Vecka 3-12 Vecka 13-22
Ny lärarutbildning start ht-11
Utbildningsvetenskap i förskolan
VFU VERKSAMHETSFÖRLAGD DEL AV UTBILDNINGEN
Vad behöver vi sluta med? Vad behöver vi börja göra?
Grundlärarutbildningarna
Utveckling och lärande
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Presentationens avskrift:

År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 11) År 2 UK8 970A01 970A02 Vetenskaps- teori och metod 970A01 Avslutande VFU: Förskola (4 v) 970A02 Examens- arbete 970A03 Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 (2 v VFU) 970G17 FP4 Samverkansprocesser (3 v VFU) 970G16/970G18 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK6 Special- pedagogik 970G21 UK7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G10 Matematiklärande i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK1 Allmän- didatik 970G01 UK2 Utveckling och lärande (1 v VFU) 970G02 UK3 Dokumenta- tion och upp- följning 970G03 UK4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G04 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 Lek och lärande (2 v VFU) 970G06 FP3 Estetiska lärprocesser (2 v VFU) 970G07 År 1 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 1

År 3 År 1 Studiegång Förskola, 210 hp (kull 12) År 2 UK8 970A01 970A02 Vetenskaps- teori och metod 970A01 Avslutande VFU: Förskola (4 v) 970A02 Examens- arbete 970A03 Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 (2 v VFU) 970G17 FP4 Samverkansprocesser (3 v VFU) 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK6 Special- pedagogik 970G21 UK7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G10 Matematiklärande i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK1 Allmän- didatik 970G01 UK2 Utveckling och lärande (1 v VFU) 970G02 UK3 Dokumenta- tion och upp- följning 970G03 UK4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G04 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 Lek och lärande (2 v VFU) 970G06 FP3 Estetiska lärprocesser (2 v VFU) 970G07 År 1 Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 2

Studiegång Förskola, 210 hp, fr.o.m. HT 2014 (kull 13) UK 8 Vetenskapsteori och metod 970A01 Avslut- ande VFU (4 v) 970A02 Examens- arbete 970A03 År 4 (Av) Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 (2 v VFU) Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 970G17 FP4 (3 v VFU) Samverkansprocesser 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK 5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK 6 Special- pedagogik 970G21 UK 7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 (G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Grundläggande matematikinlärning i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G30 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 (G2/G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK 1 Allmän- didaktik 970G01 UK 2 (1 v VFU) Utveckling och lärande 970G25 970G24 UK 4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G27 UK 3 Dokumenta- tion och uppföljning 970G28 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 (2 v VFU) Lek och lärande 970G29 FP3 (2 v VFU) Estetiska lärprocesser 970G07/970G08 År 1 (G1) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 3

Studiegång Förskola, 210 hp, fr.o.m. HT 2014 (kull 14) UK 8 Vetenskapsteori och metod 970A01 Avslut- ande VFU (4 v) 970A02 Examens- arbete 970GXX År 4 (Av) Progressionsstråk Mobilitetsfönster internationalisering FP6 Lust att lära 970G19 FP5 (2 v VFU) Förskolans innehåll och barns livs- villkor 2 970G17 FP4 (3 v VFU) Samverkansprocesser 970G16/970G31 FP7 Ledarskap i förskolan 970G22 UK 5 Sociala relationer och ledarskap 970G20 UK 6 Special- pedagogik 970G21 UK 7 Förskole- utveckling 970G23 År 3 (G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande Barns språkliga utveckling 1 (2 v VFU) 970G13/970G14 Grundläggande matematikinlärning i förskolan (2 v VFU) 970G11/970G12 Teknik och naturvetenskap (2v VFU) 970G09/970G30 Barns språkliga utveckling 2 970G15 År 2 (G2/G3) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande UK 1 Allmän- didaktik 970G01 UK 2 (1 v VFU) Utveckling och lärande 970G25 970G24 UK 4 Utbildnings- historia och värdegrund 970G27 UK 3 Dokumenta- tion och uppföljning 970G28 FP1 Förskolans innehåll och barns livs- villkor 970G05 FP2 (2 v VFU) Lek och lärande 970G29 FP3 (2 v VFU) Estetiska lärprocesser 970G07/970G08 År 1 (G1) Progressionsstråk: didaktiskt o vetenskapligt kunnande 4