CEO Insight av Regi En studie med svenska börs VD om hur de ser på marknaden 2015
VD avser att öka sina marknadsinvesteringar % Minska något 39 % Oförändrat 48 % Öka något 8 % Öka Mycket 0 % Minska mycket Drygt hälften kommer att öka sina marknadsinvesteringar 56 procent kommer att öka mycket eller öka något Anser du som VD att era marknadsinvesteringar kommer att minska, vara oförändrade eller öka under 2015?
Svensk dags- och veckopress viktigaste källan till info Vilka informationskällor, bortsett från rådgivning och diskussion med interna och/eller externa rådgivare, är betydande i ditt beslutsfattande kring marknadsfrågor? 6 av 10 anser att svensk dags- och veckopress är betydande i beslutsfattandet
Dagens industri är tidningen som VD läser dagligen Läser den tryckta/och eller den digitala versionen varje dag 3 av 4 läser Dagens industri dagligen
Dagens industri är i den i särklass viktigaste mediet Vilka medier omnämns som en av de tre viktigaste? (viktigaste, näst viktigaste eller tredje viktigaste) 8 av 10 anser att Dagens industri är det viktigaste mediet
Försäljning och affärsutveckling i fokus under 2015 Vilket av följande områden kommer du ha mest fokus på under det kommande verksamhetsåret?
Tillväxt och utveckling huvudskäl till ökad budget Vad beror det på att du anser att marknadsinvesteringarna kommer att öka?
Försäljning och affärsutveckling är mest prioriterat Omnämns som en av tre mest prioriterade områden
Metodbeskrivning, 98 svenska börs VD medverkade i studien Fördelningen per market cap var enligt följande: ‣ 15 % large cap ‣ 33 % mid cap ‣ 51 % small cap Detta följer i stort Stockholmsbörsens fördelning, något färre large cap bolag Studien fokuserade i huvudsak på tre områden: ‣ Prioriteringar ‣ Rådgivare och samarbetspartners ‣ Inflytande av media Studien genomfördes av analys- och konsultföretaget Regi Datainsamlingen genomfördes både via en webbaserad enkät och telefonintervjuer mellan december 2014 till februari 2015
Kontaktuppgifter till Regi Regi Research & Strategi Lilla Nygatan Stockholm Robert Skölfman CEO Sara Kallin Business Development Manager