Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR. Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

Kött och Skolmat KRAV. 2 Hur ofta äter du kött av något slag, tex från nöt, gris, lamm och kyckling? Bas (1018)
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
SKOP Rapport till Vara kommun om Undersökning om skolbarnomsorgen 2011 SKOP:s arkivnummer: S13MAR11 Nästegårds fritidshem.
Kärnkraftsopinionen november 2006 T Analysgruppen vid KSU:Hans Ehdwall Synovate Temo: Arne Modig, John Almering Datum:
1 Unga om sin boendesituation 28 juni 2012 Projekt © Novus.
TIMBRO 17 december 2012 TIMBRO Timbro Landsbygd, politik och reformer.
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Skolundersökning 2014 Föräldrar förskola
Trygghetsstiftelsen, TSn Starta-eget-stöd 2011 Projektledare: Stig Holmer och May-Britt Bergström
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Börsföretagens krisberedskap. 2 Var har ert företag kontor/anläggningar? (Flera alternativ kan anges)
Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Kommittéfrågor 2009 Sveriges Annonsörer Maj 2009.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Föräldrainflytande. 1. Anser du att det finns ett fungerande samarbete mellan förskola och hem på ditt/dina barns avdelning?
Stora additionstabellen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Fakta om undersökningen
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Företagarpanelen – Q SEPTEMBER 2011 Hallands län.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Karlskrona Hemtjänst.
Sydsvenska Industri- och Handelskammaren - Infrastruktur i Skåne Februari 2014 Toivo Sjörén Freja Blomdahl.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Montessori Elefanten Sigtuna kommun Skolundersökning 2013 Föräldrar förskola Antal svar för aktuell förskola: 15 st. Svarsfrekvens: 94 procent Antal svar.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Byten och attityder på den svenska elmarknaden
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014
Svenska Friidrottsförbundet Elevenkät 2013 Friidrott Umeå RIG Antal svar:20.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2009 April 2009 Project #:
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
Fakta om undersökningen
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Webbenkät genomförd maj 2010 Regeltillämpning i praktiken 1-2. Vem 3-8. Beslut och struktur Myndighetsutövning och ”service” Kvalitetsfrågor.
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
SKOP Föräldrar- Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Undersökning bland föräldrar i skolorna 2010 SKOP:s arkivnummer: S21APR10 Föräldrar.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Västra Innerstaden ANITA OHLSSON Demenssjuksköterska
Skolundersökning 2014 Föräldrar förskola
Marknadsundersökning If/Sverige Maj Hur väl förberedd anser du att verksamheten är inför en potentiell kris? 1-8 där 1 är oförberedd och 8 mycket.
Marknadsundersökning Förvaring sep 2009 Sverige. Genomförande Undersökningen är genomförd av Norstat på uppdrag av JM AB/Seniorgården AB. I Sverige är.
Hälsa.
Nackaungdomars fritid - en undersökning Tidpunkt Skolår 7, 9, Gy år 2 okt 2004 Skolår 4 okt 2005 Metod för insamling.
Stora subtraktionstabellen
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
När infaller Julafton och hur ofta?
Presentationens avskrift:

Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 2 17 mars © 2006 QuickWise AB Uppdragsgivare Sveriges Annonsörer Metod Onlineintervju Urvalsram Annonsörpanelen 188 personer Urval Samtliga i Annonsörpanelen Bruttourval 188 st Nettourval 105 st Svarsfrekvens 56% Datainsamling mars 2006 Projektledare Mimmi Kvissberg Sveriges Annonsörer – Att mäta effekter av PR

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 3 17 mars © 2006 QuickWise AB Tas bort ur resten av undersökningen 9. Vilket eller vilka av följande påståenden stämmer bäst överens med hur ni ser på PR i ert företag/organisation? Bas= 105 st Påståenden, hur man ser på PR

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 4 17 mars © 2006 QuickWise AB 10. På vilket sätt utvärderade ni de satsningar ert företag/organisation gjorde i PR under 2005? Bas= 103 st Hur man utvärderade PR-satsningar

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 5 17 mars © 2006 QuickWise AB 13. Som helhet, hur nöjd eller missnöjd är ditt företag/organisation med de utvärderingar ni gjort av era PR satsningar? Bas= 60 st som har utvärderat effekterna av hela kampanjer, Q10 Nöjd/missnöjd med utvärderingar av PR-satsningar Medelvärde Mycket missnöjda – Mycket nöjda 3,73 Ganska/Mycket nöjda 58% Medelvärde Mycket missnöjda – Mycket nöjda 3,73 Ganska/Mycket nöjda 58%

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 6 17 mars © 2006 QuickWise AB 14. Vilket påstående kännetecknar bäst hur ert företag/organisation arbetar med PR? Bas= 103 st Påståenden, hur man arbetar med PR

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 7 17 mars © 2006 QuickWise AB 15. Vem eller vilka i ert företag/organisation har ansvar för PR? Bas= 103 st Vem har PR-ansvar?

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 8 17 mars © 2006 QuickWise AB 16. Ungefär hur stor andel av er marknadsföringsbudget gick till PR under 2005? Bas= 103 st Del av marknadsföringsbudget som går till PR

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR 9 17 mars © 2006 QuickWise AB 17. Under tror du att ditt företags/organisations investeringar i PR kommer att öka eller minska jämfört med investeringarna 2005? Bas= 103 st Ökning eller minskning av PR-investeringar,

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR mars © 2006 QuickWise AB 18. Vilket eller vilka av följande påståenden tycker du bäst speglar den målsättning ert företag hade med de PR satsningar ni gjorde under 2005? Bas= 103 st Påståenden, målsättning med PR-satsningar

Sveriges Annonsörer – Annonsörpanelen – Effekter av PR mars © 2006 QuickWise AB 19. Upplever du att ert företags/organisations PR satsningar har givit ökad effekt på era reklaminvesteringar? Bas= 103 st Om PR-satsningar givit ökad effekt på reklaminvesteringar