Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF,

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nyhetsbrev Nr 4, 23 Augusti Nyhetsbrevet ges ut av Innovation Norrbotten AB org.nr: Ansvarig.
Advertisements

Vård och omsorgscollege Södra Norrland
Goda affärer på förnybar energi
ENA Samverkan skola och samhälle, lokalt och regionalt
Spelregelsprocessen och samarbetet med civilsamhället
Från idé till lönsamt företag
Från idé till verklighet!
Unga jobb Swedbank och Sparbankerna.
Ett regionalt kriskompetenscentrum med människan i centrum.
Våra barns skolmiljö: Omfattar allt ifrån trafikmiljö till miljön i klassrummen. Det kan gälla alltifrån övergångsställen till hur stora elevgrupperna.
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Träning ger färdighet!.
F INSAM I V ÄSTRA G ÖTALAND Resultat från SUS januari-december 2013.
1 Regionens Internationella dag, Konsert & Kongress, 25 mars 2010 Jan Owe-Larsson, Styrelseordförande, Regionförbundet Östsam Regionförbundet Östsams internationella.
STANNA Ett projekt för ökat stöd och delaktighet i etablering i Gävleborgs, Jämtlands och Västernorrlands län Projektet STANNA ska utveckla mottagandet.
IQ Samhällsbyggnad – Föreningen för innovation och kvalitet inom samhällsbyggandet. Inspel till Forsknings- och Innovationspropositionen Samhällsbyggnad.
Kulturdepartementet Kulturpolitik – regeringens tre prioriteringar Barn och ungas rätt till kultur Vård av kulturarv Förbättrade villkor för kulturskapare.
Interreg Sverige-Norge kvadratkilometer Yta som halva Sverige eller 2/3 av Norge Det berör 3 miljoner människor.
Tekniska Verken och Linköpings universitet som regional motor för en hållbar utveckling
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Räkna fram resultatet Kapitel 7: Beräkna ekonomin
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Vilka ansvarar ytterst för Vård och omsorgscollege i Sverige?
Kommunförbundet Skåne Många är starkare än en. Vad är vi? Kommunförbundet Skåne är de 33 skånska kommunernas intresse- organisation Vårt uppdrag kan sammanfattas.
Arbetsintegrerade socialt företag Pär Olofsson
Forskning och utveckling/innovation i Norrbottens kommuner
Övergripande mål Ö 1: Utveckla och bredda det politiska företrädarskapet genom utökad dialog inom styrelsen, mellan styrelsen och beredningar, med medlemmarna,
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 EU 2020 Smart och hållbar tillväxt för alla Smart specialisering Ökad fokusering Ökad koncentration.
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
1. Vad hade du för förväntningar på dagens frukostmöte? Stryk under det alternativ som stämmer bäst in på dig. Låga Mittemellan Höga 7 st. 53 st. 31 st.
Samverkan Asperger Till Sysselsättning Arbete
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Projektledare barn och ungdom
Generell titel. Bakgrund - privata FoU investeringar.
LIDKÖPINGSAMBASSADÖRER Presentation på Kökar, Åland Hasse Karlsson Lidköpingsambassadör.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
ÅRJÄNGS KOMMUN Sunne kommun Creare Vivere Finansierat av Europeiska socialfonden.
Idébanken Företag.
Behöver den lokala samverkan stärkas och kompetensen inom psykisk ohälsa utvecklas? KUR- projektet ger möjligheten! KUR-projektet vänder sig till anställda.
Agenda myndighetsmötet 21 mars
Gemensam Folktandvård i Norrland?
Matchning Södertörn. Regionalt utvecklingsprogram för Södertörn Vision: Kommunerna på Södertörn är en attraktiv del av Stockholm- Mälarregionen, med en.
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Västervik Företagandet i Västervik skall vara Enkelt-Roligt-Lönsamt Roger Psajd 2010.
Region Norrland Vision och mål för kollektivtrafiken Arbetsmaterial för Norrstyrelsens trafikarbetsgrupp.
Tankens Trädgård - från idé till PrAkademi! Ordförande Ingrid Thuresson –05 VÄLKOMMEN!
Överenskommelser 2014 Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten - Regional stödstruktur för kunskapsutveckling - Regionalt.
LEADER VÄXTLUST VÄRMLAND KARLSTAD 7 FEBRUARI 2013
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Swedish Welcome Christian Åberg Umeå
Hopp-projekt H-hälsa, O- och, P- personlig, P-planering. Syfte
JH Skyttesportförbund Agenda VadTidVem Inledning/presentation 10 minJH SSF/Leif Fakta om idrottsrörelsen Sverige och i länet 30 minLeif JH.
De sex kommunerna i Sundsvallsregionen Hudiksvall Härnösand Nordanstig Sundsvall Timrå Ånge Tillsammans är vi nära invånare i regionen. Medlemmar.
Vad är Leader Göta älv ? Ett samarbete mellan Ale, Lilla Edet, Trollhättan och Vänersborg för att utveckla landsbygden Skapa ekonomisk tillväxt och arbetstillfällen.
Varför behövs KOBRA? Framtidens kompetensförsörjning är en gemensam stor utmaning för Sverige, Norge och Danmark. Arbetsmarknaden förändras allt snabbare.
Globala hållbarhetsmålen med koppling till Umeås strategier
Vision Svenskt Monteringsforum vidareutvecklar Sveriges konkurrenskraft med hjälp av: industriella nätverk forsknings och utvecklingsinsatser samverkan.
Projektmedel i Nyps 2020 Nyps användarmöte 23 november 2017.
Nuvab Näringslivsprogram
Näringslivsforums Verksamhetsplan
”Främja långsiktig samverkan mellan olika samhällsaktörer”.
Jeanette Schlaucher Miljöstrategiska enheten Länsstyrelsen Skåne Hej!
Näringslivsutveckling och stärkt företagsklimat 39 kommuner
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Resurser och genomförare!
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Presentationens avskrift:

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad har hänt och vad har vi levererat?! Projektstatus Ekonomi – rekvisition – aktiviteter

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland ”Norrlands bästa företagsklimat år 2015” -Föreningar i samverkan – nuläget City föreningen Företagarna Timrå Köpmanna föreningen Destination Timrå STUIF Kommunen Skolan

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad skulle vi uppnå? VisionStrategiMål Aktivitets- plan

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Mål & Aktiviteter Köpmanna- /Cityfören. STUIF Företagarna Timrå Vision och strategi dokument Mål: Gemensamt varumärke inom 6 månader. 100 medlemmar inom 6 månader. 100 % mer träffar på portalen. Huvudaktiviteter: 1.Färdigställa portalen 2. Medlemskampanj 3. Producera marknadsmaterial Mål: Stärka föreningen genom att ha fler aktiva medlemmar, öka medlemsantalet. Huvudaktiviteter 1. Skapa ytterligare mervärde för att öka medlemsantalet. 2. Säsongsaktiviteter Destination Timrå Mål: Att fördubbla antalet medlems- företag på 5 år. Att föredubbla antalet aktiva medlemmar på 2 år. Huvudaktiviteter: 1.Kartläggning, kundvård 2. Webbsida där alla kan vara med 3. Företagarevent Mål: 30 kommersiella produkter /tjänster på 3 år. 3 stycken innov.system-kluster Huvudaktiviteter 1. Aktivera rådgivning- kanalisering ut till idebärarna. 2. Utbildning 3. Föreläsningar,mässbesök Aktivitetsplan

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Gemensamma intressen STUIF Destination- Timrå Köpmanna- föreningen City- föreningen Företagarna Timrå

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad har vi gjort? Utsett årets företagare ”Transportlogistik i Norrland AB – Anders Lindgren Intressanta inspirationsseminarier ex Kjell Lindskog – Värdeväskan, Yngve Bergqvist Icehotel, Anders Blom Detaljvaruhandeln Startat upp och utvecklat nyföretagarprocessen tillsammans med Nyföretagarcentrum Lärlingsplatser fördjupat samarbete skola – näringsliv, Fördjupat samarbetet med Företagarna regionalt, ex generationsskift, mentorskap Medlemskampanjer med föreningar, medlemsvärden Hemsidesseminarier Styrelseseminarier Företagsträffar, frukostträffar, företag möter företag Förbättrat informationsflödet, ex Nyhetsbrevet Powerplay Stärkt de regionala nätverket gällande besöksnäringen

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Resultat perioden januari-oktober 2008 AktiviteterAntalMän KvinnorTotalt Information och marknadsföring Seminarier/workshop Nätverksaktiviteter Mentorskap Konferens 1 Affärsrådgivning 1 ERFA-träffar Omvärldsbevakning Insats för hållbart företagande Mentorskap Stödja generationsskifte Enkätundersökningar Webbportal Kontaktförmedling Totalt

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Mål – indikatorer Indikator Kvinnor MänAntal Antal nya/skapade arbetstillfällen Antal nya företag (13) Antal nya företag mix ägande 10 (2) Antal nya/utv kommersiella prod./tjänst 30 (7) Antal projekt om innovationssystem/kluster 3 Antal män/kvinnor som deltar i projekt Projekt för entreprenörsfrämjande insatser 6 Projekt där närmiljö, kultur, kulturarv tillvaratas 5 Antal FoU-projekt 4 Antal nätverk tillkommit genom projektet, virtuellt 3

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Kostnadsslag Enligt beslut Tidigare godkända kostnader Periodens kostnader Ackumulerade kostnader Personal Köp av tjänst Lokal Investeringar Övriga kostnader Intäkter SUMMA FAKTISKA KOSTNADER Offentliga bidrag i annat än pengar TOTAL PROJEKTKOSTNAD % 7.7% 73.6% 48.2% 52.4% 29.3% 65.6% 40% Ekonomirapport januari-oktober 2008

Ett projekt i samverkan med det lokala näringslivet, Timrå kommun, Destination Timrå, Timrå Köpmannaförening, Timrå Cityförening, Företagarna Timrå, STUIF, Länsstyrelsen Västernorrland Vad är på gång? Webbportalen - Gemensamt varumärke Regionmöte generationsskifte/mentorskap Förbättra och förstärka samarbetet med Innovationsalliansen Planering av Meeting Point – Company Matchmaking NKI – första hand tillstånd och beslut inom kommunen Konsultativt förhållningssätt Ambassadörsträff Goda värdskapet Samverkan med besöksnäringen V-norrland, webb och paketering Kartläggning av Timrå kommuns alla aktiva företag ca 1000 st Tour Quality, ex värdskapet, förstå kunden, certifiering Besöksnäringskonferens Söråker Planering och budgetering 2009