4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Handlednings-samtal Utforska – klargöra samband mellan tanke
Advertisements

HSS Medias digitala medier
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Reporter.se håller hemsidor färska
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Nuläges Analys - utse en bordsvärd - utse en tidshållare - utse en sekreterare Runda Vilka framgångar ser du att ni redan har gjort i i ert projekt? Vilka.
- att överföra budskap, påverka, mm
Högtidstal Retorik.
Serverkampanj för mellanmarknaden – genom partnerpresentation: Bild endast för presentatör: visa inte Talare: Partner Presentationens titel: Kraften att.
Nya Elementar!.
Omvärld och invärld två bilder av vad biblioteken har att kämpa för
SE MIG! ÄLSKA MIG! KÖP MIG! Men varför då?
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Dokumentera och utvärdera IKT-resurser Céline Rocher-Hahlin.
Börja blogga! Så här skapar du en hemsida för att börja blogga.
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
Att använda sig av massmedier
Reveals kurs Kommunikation – Medel This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of.
Vänsterskolan Medieskolan.
Intervju inför ViV-projektet.
Inlärningsmiljö för att öka motivation
Att skriva en artikel.
70 % av alla förändringsprojekt fallerar…
Om vi fick bestämma. För, med & av unga Vad är en ungdom?
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Kortseminarium Radical Collaboration, 30 min Presentation av Mixed Minds Presentation av värden Presentation av deltagarna (om de inte är.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
Demokrati och hur Sverige styrs
Workshop inför Projektet
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Planerad Kommunikation - att skapa och använda en kommunikationsplan
Press och media Så kan pressarbete hjälpa oss att nå en mer demokratisk och solidarisk värld fri från droger.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Kommunikation OL108A.
Dagens schema:  Gå igenom dagens schema  Snabb genomgång av föregående lektion  Diskutera öppna frågor – dela tankar  Dagens tre frågor som ska besvaras:
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Du har FRÅGAN Vi har SVARET. Communication leads to community, that is, to understanding, intimacy and mutual valuing. Rollo May, Psykolog.
CV & ANSÖKNINGSBREV Per Arvidsson Lina Landström KARRIÄRCENTRUM
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
Marknadskommunikation och mediaval
Jobs and Society NyföretagarCentrum Hyr syns vi i massmedier? Jörgen Bengtson Massmedier och NyföretagarCentrum Mångfald av medier Ingångar till.
TK7 UPPDRAGET.  Mål och Kriterier  Kunna berätta om : Viktiga politiska och ekonomiska händelser i världen under perioden fram till idag. På vilket.
Marknadsföring av Projekt X
Bibliotek, digitalisering, demokrati Brit Stakston.
Perspektiv på medie- och nätkultur Sol-Britt Arnolds-Granlund Pedagogiska fakuleten Åbo Akademi.
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Genrer Ett specifikt syfte – avgör vilken genre det handlar om
10 medietrender Håkan Gustafsson. Framåtlutad – Bakåtlutad – På väg.
SLUGs Medlemsundersökning Resultat och kommentarer från studenterna
Informatik C VT 2010 Informationssökning Magnus Olsson, Umeå UB Tel
NOTIS – Ökad arbetslivsanknytning i utbildningen
Massmedia.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Vad gör vi med nyheter? Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför? Är nyheten av externt intresse? Lämplig kanal Medarbetare (nyheter,
Politisk kommunikation II
Continuing the work with scb.se.
User generated content
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Marknadsföring FÖRETAG Ny hemsida smartboard.se
Reklam eller redaktionellt budskap?
Byt perspektiv – från reklam till journalistik
Presentationens avskrift:

4. Kanaler och forum, hemsidor, press och media Alvesta 11 februari 2010 Jacob Schulze

Information är ute………

…..communication 2.0 är inne “Internetland is crazy” Communication 2.0 is about using technology tools to communicate more effectively “ (Larry Chiang) The passage from the wired to the wireless web, the changing patterns of interaction from publishing to sharing, from corporate broadcast channel to community tool, the discovery and capture of implicit metadata.

Målgruppen avgör kanalen

Intentionsdjup? engagerar sig stöder Känner tilKänner til känner till ? Vilka

Vilka forum träffas man i? Vilka medier vänder sig till denna grupp? Vilken kultur finns där och vilket tonläge gäller? Var finns målgruppen?

Nyheter och riktig journalistik är oslagbart i opinionsbildning ”9 av 10 fick jobb efter EU-projektet” Jobba med medierna istället för mot! En artikel i tidningen är värd 10 gånger mer än en broschyr !

Välj press efter målgrupp och budskap! TV snabbt och stort Tidningar längre ”förbränning” Cyberrymden är oändlig

VAD ÄR INTRESSANT ATT BERÄTTA ? NYHETSVÄRDERING OBS OBS OBS: Hälsan tiger till Lokalt - Personligt - Problematiskt

Utskickslistor är bara ett komplement Upprätta relationer! Sätt dig in i reporterns jobb! Gamla murvlar bytes mot nya

Egna kanaler Broschyrer som stöd och komplement Böcker – för utbildning och seminarier Nätet: Webbtidning – anslagstavla – nyhetsbrev Annonser och bilagor Seminarier – utställningar Levande reklampelare

Nyhetsbrev Bygg vidare på webben Underbart är kort Låt någon annan provläsa!

PRESSMEDDELANDE är bäst till andra än pressen ! procent hamnar i arkiv av cylindertyp Men formatet - knappt A4 är utmärkt för i stort sett all kommunikation

Huvudräkning skapar nyheter ”Kollegans funktions- nedsättning öppnar nya perspektiv”

Hur ”ny” måste man vara? På cyberkyrkogården vilar många hemsidor Twitter är intressant – ibland Anpassa medel efter målet

The media is the message - storytelling Alltid beredskap för pressen! Håll ”affärsidén” i minnet! Berätta vad du håller på med! Glöm inte: ALLTING SIGNALERAR

Vad gör vi nu? Skapa och utveckla en reflekterande miljö Berätta vad ni håller på med – öva hemma! Ta fram egna unika nyheter!