Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.
Fakta om undersökningen
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
(2) Avvikelse från std. kostnad (5) Andel inv 65+ med insats (4) Andel 80+ i befolkningen (1) Kronor/ invånare (65+) (3) Kronor/ brukare (6) Ytterfall.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer 10 mars 2006.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i juli. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Visby - Oskarshamn samt Oskarshamn - Visby. Antal mätta turer på sträckan: 8 st. Antal utdelade enkäter: 648 st. Antal insamlade enkäter: 585 st. Svarsfrekvens: 90,3%. Bortfall: 9,7%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 75, vilket motsvarar betyget mycket bra, fast en nedgång sedan förra årets mätning. En mycket hög andel av resenärerna skulle rekommendera andra att resa med denna färjelinje. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara utomordentligt enkelt. Resenärerna anser att det är utomordentligt enkelt att resa med bagage och har fått bättre värden än i årets vårmätning, men totalt 2010 (båda mätningarna) är en liten nedgång sedan Färjorna anses vara mycket välstädade. Sittplatserna ombord anses vara mycket bekväma, vilket är en uppgång sedan vårmätningen i år, men en liten nedgång sedan Temperaturen anses vara behaglig ombord på färjorna och har fått bättre värden än i vårmätningen 2010, men en liten nedgång sedan Att stiga ombord på färjorna anses vara utomordentligt enkelt. Personalen ombord anses vara mycket serviceinriktad, fast det är en liten nedgång från 2009 års mätning. Resenärerna känner sig mycket trygga och säkra när de reser med färja på denna linje, fast vi kan se en liten nedgång sedan förra året. Tidhållningen på färjorna ligger på en utomordentligt bra nivå. Utbudet samt kvalitén på maten får ett lågt betyg, men resenärerna anser att matutbudet har förbättrats sedan vårmätningen. Resenärerna är mycket nöjda med informationens tydlighet, på stationen och ombord på färjorna. För att öka nöjdheten ytterligare hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen kiosk/ servering ska ha bättre utbud (25%) och lägre priser (24%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på terminalen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 8 Jämförelsediagram 2010 – 2009 – 2008

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 9

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 10

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 11

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 12

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 13

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 14

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 15

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 16

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 17

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 18

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 19

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 20

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 21

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 22

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 23

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 24

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 25

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 26

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 27

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 28

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 29 ”Frångå systemet med föränderliga priser och återgå till priser som sätts en gång och sedan gäller för säsongen. Det ger bättre möjlighet för kunden att planera sin resa.” ”Lite tidigare färja, så att man inte ankommer vid midnatt. Ankomst vid tiden hade varit toppen.” ”Skapa möjlighet till tyst avdelning.” ”Ett bättre utbud av mat, mer variation, lite annan typ av mat. Ett bättre utbud av godis i kiosken. Det finns inget godis av det lite nyttigare slaget, exempelvis nötter i olika former. ” ”Höja temperaturen på färjan.” ”Bättre sittplatser med större utrymme för benen och bekvämare stolar och säten för oss lite större folk.” ”Samarbete med kollektivtrafik, så att bussarna synkar med färjeavgångar.” ”Fler långtidsparkeringar.” ”Smidigare bokning på hemsidan.” ”Tag bort bagageinlämning/ återgå till det gamla bagagesystemet.” ”Solstolar på soldäck.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 30

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 31

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 32

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 33

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 34

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 35

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 36

Rikstrafiken Kundundersökning juli 2010Destination Gotland Visby - Oskarshamn 37