”Att väcka intresse” distanskurs she 31 januari 2011 Fredrik Björk.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
Advertisements

Projektplan, milstolpar och organisation OL 108A Ht 2012
Fastighetsbyrån Undersökning Myrorna. Bakgrund • Mellan den 8:e och 16:e mars 2011 genomförde Reagera Marknadsanalys på uppdrag av Fastighetsbyrån en.
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Skriva för webben.
Välkommen! Stormöte 4 februari 2014 Ortsutveckling FLENS STAD.
E-bläcket. E-bläcket är ett läs- och teknikprojekt för ungdomar i åldern år i Kungälvs kommun som pågick från februari 2010 fram till våren 2012.
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Att göra: Nyhetsartikel
Miljosamverkanvasterbotten.se Miljösamverkan Västerbotten och Egenkontroll med fokus på riskbedömning Umeå, 20 februari 2013 Lisa Redin Projektledare Miljösamverkan.
Att skriva en artikel.
Debattartiklar.
Den uppsats ni är på väg att skriva skall en vacker dag presenteras muntligt. I betygskriterierna för Svenska C står det att eleven, skall använda sig.
Kafka hos familjeterapeuten Diskussionsövning. Förberedelser Ni ska bli fyra grupper. – Gregor – Mamma – Pappa – Syster.
Malin Junerfält Mitt Syslöjdsarbete.
Att tala för att övertyga
Kommunikationsplanens delar
Effektstyrning® av IT Vad är det? Varför då? Hur gör man?
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Politiken måste ha ett innehåll, de utvalda ska tycka något.
Workshop inför Projektet
Syfte/Mål Här följer brödtext med vad ni hade för bakgrund och mål för arbetet. Ha gärna lite luft mellan styckena. Inte för långa textstycken. Vnvnvnvnvnvnvnvnvnvnvnvnnnnnnnnn.
1 Linnea Grundström, projektledare.
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
Att gå från magkänsla till faktabaserad utveckling Stöd för förskolor och skolor som vill ordna analysgrupp Metoden har utvecklats och prövats i Eu-projektet.
Att presentera med PowerPoint Alexander1.
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Skolutveckling via digitala medier
Mervärden och aha-upplevelser
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
Kommunikation OL108A.
Spågumman Spågumman kollar på bilder, bildtexter, baksidan av en bok, rubriker och vad det är för typ av text. Hon kan på så vis få en bra uppfattning.
CV & ANSÖKNINGSBREV Per Arvidsson Lina Landström KARRIÄRCENTRUM
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Marknadskommunikation och mediaval
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
En guide för arbeten i SO
Projektet DUBBELT SÅ BRA. P rojektet DUBBELT SÅ BRA delfinansieras av ESF-rådet och är ett PO1-projekt Budget är på drygt 10 miljoner Projekttiden är.
Ekonomi och styrning i offentlig verksamhet Kurskod 722g39 Hemsida
Några möjliga steg i arbete med förändring och utveckling Eva Aalbu, den 8 april 2011 Folkhälsocentrum Demokrati, mer än valdeltagande.
Av Ewa Ögren Tullengymnasiet 2008
Moment 2 Mall för presentation av idé
Inledning och avslutning
Linnéuniversitetet Om Länsbibliotek Sydost Två län: Blekinge och Kronoberg 13 kommuner Finansieras av Region Blekinge och Landstinget Kronoberg.
Webbsidor. Webbsida ? Vad kan finnas på en webbsida? Information (fakta) Bilder Text Filmer Chat Varför har man en webbsida? Visa upp något. Dela information.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Personligt brev.
Kommunikationsplan för ----
Från inledning till presentation Svenska inom teknik Sandra Uitto 2016.
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
Planering och organisering Projektledning med inriktning mot social innovation och samhällsentreprenörskap Fredrik Björk, Malmö högskola.
R EDOVISNINGS AFFISCH V ETENSKAPLIG POSTER. A FFISCHEN Affischen är en sammanfattning av en kurs eller projekt för att väcka intresse och ge en snabb.
Utvärdering 1 Fredrik Björk Urbana Studier, Malmö högskola.
Författarens för – och efternamn Arial regular
Från inledning till presentation
Logo för Sjukhus/Universitet
ATT GÖRA ETT REKLAMBLAD
PowerPointmall för ”vetenskaplig poster” – rubrik med teckensnitt Mundo Sans eller Arial i regular 80 pt Författarens för – och efternamn 28pt regular.
Nätverksträff för lärare i fritidshem
Forskaren är den nya superstjärnan
Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book
PowerPointmall för ”vetenskaplig poster” – rubrik med teckensnitt Mundo Sans eller Arial i regular 80 pt Författarens för – och efternamn 28pt regular.
PowerPointmall för ”vetenskaplig poster” – rubrik med teckensnitt Mundo Sans eller Arial i regular 72 pt Författarens för – och efternamn 28pt regular.
Tips & trix.
Planering och organisering
Västvärlden, Sverige och Söderhamn står inför en mycket stor utmaning och stora möjligheter beträffande flyktingmottagandet Söderhamns kommuns vision:
OL108A // Introduktion till projektledning // Samhällsentreprenör
Presentationens avskrift:

”Att väcka intresse” distanskurs she 31 januari 2011 Fredrik Björk

Varför väcka intresse? Och hos vem? Finansiärer Sponsorer Partners Organisationer (projektägare) Media Målgrupp

”Pitcha” – sälja in Kort och tydligt ”Elevator pitch” – dvs hela konceptet måste vara klart under den tid man står tillsammans i en hiss Men – behöver inte alltid vara så kort/intensivt Dock – funkar lite som första meningen i en roman – skall locka till vidare läsning…

Vad kan vara viktigt? Förbereda sig – skaffa kunskap Flytta fokus till mottagaren! Vad är mottagarens drivkraft? Varför skall denne vara intresserad? Vad skall/kan denne bidra med?

Budskapet Främst: Visionen, resultatet Sekundärt: Problemet/möjligheten Beror på- hur känt problemet/möjligheten är

Steg 2 Tydliggöra hur (att det är möjligt) Vem (varför just du har den nödvändiga kompetensen)

Väcka intresse Formen viktig – Använd gärna okonventionella metoder/formspråk Sticka ut Kan vara provocerande Men – det måste vara något du kan stå för och som har täckning i projektet

Ert uppdrag: Ta fram en ”pitch” på ert projekt Kan vara vilken form som helst (text, bild, film, ljudfil, webbsida, powerpoint) Men det skall 1) Fånga intresset 2) tydliggöra och totalt skall det ta max tre minuter att ta del av hela materialet. Inlämning 14 februari