Mårten Hultgren Kungsholmen gymnasium Stockholm martenmatematik
Digitala hjälpmedel och Flipped Classroom i matten Varför Flipped Classroom i undervisningen? Så implementerar du metoden i klassrummet På vilket sätt kommer klassrumsarbetet att förändras? Bakgrund Genomförande Resultat Erfarenheter Digitala hjälpmedel Frågestund
Ett axplock ur några anonyma utvärderingar
Utvärdering HT 2012 med klass som jag tidigare haft ”traditionell” undervisning med.
Mer eller mindre väntade effekter: Tidseffektivt Mindre stress Mer tid för andra aktiviteter på lektionerna Eleverna mer uthålliga och fokuserade Lugnare på lektionerna Eleverna lär sig mer?
Digitala hjälpmedel för att göra och presentera genomgångar. Tablet PC Microsoft OneNote . Camtasia (Screencast och redigering) Google Sites (Webbverktyg och plats)
Från genomgång till lektion Elevanteckning 1 Elevanteckning 2
I klassrummet. Presentation av två elever. Diskussion. Gruppuppgifter eller laboration (1 2 C 3 4 ) Individuellt arbete Självrättande prov på E-nivå (5 Uppsamling och presentation av kommande genomgång
I klassrummet. Presentation av två elever. Diskussion Gruppuppgifter eller laboration (1 2 C 3 4 ) Individuellt arbete Självrättande prov på E-nivå (5 Uppsamling och presentation av kommande genomgång
I klassrummet. Presentation av två elever. Diskussion Gruppuppgifter eller laboration (1 2 C 3 4 ) Individuellt arbete Självrättande prov på E-nivå (5 Uppsamling och presentation av kommande genomgång