Askersunds kommun 2008-2011.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Ledningsdeklaration Länna/Rialaenheten 2009
Advertisements

Gemenskap Vi har lyckats när: Eleverna tar spontana kontakter över klass/åldersgräns Detta uppnår vi genom att: Har regelbundna aktiviteter tillsammans.
Hållbar utveckling på med.
Ett bildspel om dig och dina kompisar.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
VI TAR DITT YRKE PÅ ALLVAR.. KVALITET KOMPIS KUL KUNSKAP KREATIV KONKRET KARRIÄR.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Barnanpassad utredning
Patientenkät sommaren -13
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Vår tids paradox Klicka för nästa sida .
HALVLEKSTANKAR. "Bra att utbyta erfarenheter och idéer med andra skolbibliotekarier och fackbibliotekarier!"
Här presenteras några av förskoleklassens aktiviteter
Kvalitetssäkring 2010/2011 Tullens förskola, avdelning: Kobben
Nya Elementar!.
Ann-Charlotte Roupé, Lerbäckskolan, Lund –
Aldijana Puskar Brinellgymnasiet
Välkomna 28/
Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling
Välkommen till Tullingebergsskolans förskoleklass 2014
Tema Feedback och hållbar utveckling Välkomna!
D = delaktighet I = inflytande A = ansvar
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Läroplansträff förskolan - betydelse av förhållningssätt och syn på barn för att lyckas med pedagogisk dokumentation Välkomna!
Uppföljning av lärares arbete i klassrummet
Kärnvärden.
Hej och välkomna!.
IKT i nöd och lust! Hur får man eleverna att ta eget ansvar? Hur får man dem att samarbeta? Och hur får man lärare att vilja jobba ämnesövergripande?
Strömslundsskolans Värdegrund.
Hur arbetar vi och vad har vi gjort hittills?
Vi undersöker kraft och rörelse
Konsten att lyckas med sina studier
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Sammanställning Enkät HT-2012 Antal svarande: 360/443 (81,6% svarsfrekvens)
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Elevenkät Volgsjö skola År Höstterminen 2008.
Föräldraenkät Volgsjö skola
Spångas EHT-plan en elevhälsoplan efter de nya Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.
Johanna Olausson, Norrängsskolan, Huskvarna –
KVALITETSREDOVISNING En dokumentation över kvalitetsarbete.
Läroplansnätverk förskolan
Varför börjar alla prata om ”Drop outs” ?
”Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar förmåga att ta hänsyn till, och leva sig in andra människors situation samt viljan att hjälpa andra.”
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
SCHOOL OF HUMAN SCIENCES Värdepedagogiskt forskningsfält på HiK Utgår från den del av den pedagogiska praktiken som leder till att barn och unga utvecklar.
Vem är jag, Vem är du?.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Sammanställning av enkätsvar ang
Bergvretenskolan 4A Klasslärare Helena Saari Elevcoach Philip Edman
glädje-trygghet-kamratskap-nyfikenhet
Välkommen till Brunna, Gröna Lund och Stamvägens förskolor
Idkerbergets skola September 2010 Eleverna fick i uppdrag av rektor att beskriva hur de vill att det ska vara på skolan.
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Hur kan barn bli mer delaktiga genom praktiskt vardagligt socialt arbete?
Stockholmsenkäten, 2012 Ekerö kommun Åk 9 Åk 2 (gymnasiet)
FMS gör skillnad! FMS erbjuder verktyg som gör det möjligt för alla på din skola att arbeta tillsammans med hälsa och livsstil för att förbättra skolresultaten.
Länghemskolan F-6 schyssta kompisplanen
Skolan elever yngre 2016.
Trivselregler P07-Furulund
Länghemskolan F-6 schyssta kompisplanen
Välkomna till mitt utvecklingssamtal
Eleverna i klass 1-6 har svarat på enkäten
Barnkonventionen.
Förväntningar.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal Sätt in en bild på dig själv här ÅK 5 VT 2018.
”Tänk om det räckte att vara asbra på sitt jobb” - om jämställdhet, mångfald och att vända en kultur Alexandra Johansson 26 mars 2019.
Rösjöskolan Elever åk 3, 6 och svar, 92%
Presentationens avskrift:

Askersunds kommun 2008-2011

Utgångspunkter för verksamheten Vi utgår från vad var och en är bra på och utvecklar det. På så sätt kan vi klara av att göra nya och svåra saker. Vi ska planera det vi gör i skolan så att vi tar till vara på var och ens möjligheter och behov. Det är viktigt att vi förstår det vi gör och varför vi gör det. Alla ska kunna känna sig trygga och tycka det är lustfyllt i skolan. Vi arbetar på många olika sätt.

Mentorskap Varje elev har en mentor som bryr sig lite extra om just den eleven - både det den lär sig i skolan och hur den mår och trivs med tillvaron. Ibland träffas eleverna i mentorsgrupper för att prata om olika saker. Mentorn hjälper eleven med elevens IUP och egna planering, samt peppar eleven att nå sina mål.

Pedagogisk dokumentation I skolan har varje elev en IUP. Där står det vad varje elev vill utveckla. Det kan handla om att lära i olika ämnen. Det kan vara hur eleven vill utvecklas tillsammans med andra personer.

Kunskap och Utveckling Alla ska kunna känna sig trygga i skolan. I skolan lär vi saker som är viktiga för hela livet. Eleverna får pröva nya sätt att jobba och lära sig hur det ska vara för att de ska lära dig bäst. När vi arbetar i skolan vill vi utgå från det som varje elev är bra på. Vi arbetar entreprenöriellt - Det betyder att vi tar vara på elevernas kreativitet och uppfinningsrikedom. Så att var och en ska känna att den kan påverka sitt liv.

En lärande organisation Läraren ska kunna pröva nya sätt att lära ut. Det är viktigt att lyssna på barnens tankar och åsikter. Ibland arbetar vi länge med en sak, ibland arbetar vi ute, ibland upptäcker vi samhället... Vi lyssnar på varandra och lär oss hela tiden av varandra och det vi gör.

God arbetsmiljö Det ska vara bra miljö att leka i utan risk för att skada sig. Det ska finnas roliga saker att göra både ute och inne. Man ska få lust att röra på sig och tycka att det är kul. Det är viktigt att det är trevligt vid måltiderna.

Detta bildspel är gjort för att du ska få en överblick över vad vår Barn- och ungdomsplan handlar om. Vill du läsa planen i sin helhet så finns den hos rektor och på www.askersund.se