aGolf Utveckling Sverige År Marknadsvärde x 4000 = minus 300 miljoner
aGolf Per distrikt
aGolf Per klubb Marknadsvärde 1699 x 4000 = minus kr
Vilket är vårt uppdrag, Vad säger affärsplanen? Vilket är vårt uppdrag, Vad säger affärsplanen? Vilket är vårt resultat? Hur attraktiva är vi? Vilket är vårt resultat? Hur attraktiva är vi? Vad kan förbättras? Hur ser vår plan ut för att lyckas? Hur ser vår plan ut för att lyckas? ATTRAKTIVITET
Skapa den klubb som kunden vill ha Skapa den klubb som förverkligar dina egna visioner Skapa den klubb som kunden inte visste de vill ha
aGolf Bokar tidKommer till parkeringenCheckar in i klubbhusetOmklädningsrum Drivingrange och övningsområde BananFika, efter 9 hålToaletterBanpersonalRestaurangUppföljning på klubbenUppföljning via aGolf Spelarens (Kundens) upplevelse 7 Möjlighet att påverka vid varje ”punkt” Attraktivitet - Nyckeltal - Lönsamhet
hål Omsättning 8 miljoner Medlemsavgifter 4 miljoner (50%) Samarbetspartners kronor Shop kronor Greenfee kr Antal medlemmar 1363 inkl.126 nya grönt kort Antal golfspel st Range kr Bevattning m3El Bensin 1550 l & Diesel Skuldfri
Kundprofil (GIT) Golf-ID NamnKlubb Ålder / Kön Antal spel Spelbeteende
aGolf Attraktivitetsprocess 10 Attraktivitet Banan Värde för pengarna Spelet på banan Återkomst Service & Bemötande Driving range Rekommen- dation Övnings- områden Restaurang Effektmål Verksamhetsmål Attraktivitet - Nyckeltal - Lönsamhet
aGolf Öregrunds GK - Totalt Attraktivitet - Nyckeltal - Lönsamhet11
aGolf Öregrunds GK - Golfbanan Attraktivitet - Nyckeltal - Lönsamhet12
aGolf Öregrunds GK – Service och bemötande Attraktivitet - Nyckeltal - Lönsamhet13
aGolf Öregrunds GK - Restaurangen Attraktivitet - Nyckeltal - Lönsamhet14